וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום בו פארמר עזב את מכבי

21.10.2011 / 0:46

חולשתו של ג'ורדן פארמר בהפסד למילאנו, חשפה עד כמה מכבי תל אביב רכה ופגיעה בגלל הקו האחורי הבעייתי שלה

כל שחקן פוקר יודע: זה לא רק הקלפים שאתה מקבל, אלא מה אתה עושה איתם. מכבי תל אביב לקחה בקיץ "אס" בדמות ג'ורדן פארמר, אבל במבחן הרציני הראשון הוא מצמץ וארמני מילאנו לקחה את הז'יטונים.

כל מי שצפה ב-NBA בשנים האחרונות יודע שפארמר הוא שחקן נהדר, שכוחו לאו דווקא ביכולת אישית וירטואוזית במיוחד, אלא בעיקר כמנהל משחק קלאסי. פארמר הוא פוינט גארד שיודע להפעיל גבוהים דומיננטיים כפי שעשה כשחקן ספסל בלייקרס, ומניע את השחקנים סביבו כפי שיעידו 9.1 האסיסטים שלו למשחק ב-18 משחקים בהם פתח בחמישייה בעונה שעברה בנטס.

לכן, פארמר הוא זה שחייב לעשות את ההבדל. הניסיון הרב והיכולת שלו לנהל משחק אמורים להדביק את החלקים החדשים בפאזל של מכבי תל אביב. הנקודה המטרידה מבחינת מכבי היא לא בכך שפארמר החטיא בצורה מביכה וזרק בעיקר כשלא היה צריך – קורה ששחקן תופס יום רע – אלא בכך שהוא לא ביצע את הדבר שלשמו הובא: להפעיל את השחקנים סביבו. אסיסט אחד בכמעט 30 דקות משחק – הכי הרבה זמן פרקט בקבוצה – זה מעט מדי בכל קנה מידה.

וכך, כשפארמר לא במשחק, הקו האחורי של מכבי, שסומן כעקב אכילס שלה, הצדיק את החשדות נגדו. בקיץ מכבי התחמשה בלא מעט שחקנים עם יד מבחוץ, אך מסתבר שאין לה שוטינג גארד אחד ראוי. ג'ון שייר היה אמור להיות כזה, אבל בלאט חשב שהוא שווה 0 דקות משחק ביום בו מכבי קולעת 3 מ-14 מחוץ לקשת; דווין סמית תותח אדריאטית, אבל מול שמירה אגרסיבית של שחקנים מנוסים כמו שיש למילאנו, הסל נראה לו קטן יותר; יוגב אוחיון הוא רכז ללא ניסיון ביורוליג, שאינו מהווה איום מטווח השלוש ומתקשה לסיים חדירות; לתיאו פפלוקאס, עם כל המנהיגות והניסיון, אין רגליים ללחוץ בהגנה - מכבי נאלצה לשחק יותר מדי אזורית לא מתואמת בדקות שלו על הפרקט, ושילמה על כך ביוקר.

פארמר הוא זה שאמור להשלים אותם או לחפות על חסרונותיהם. הוא זה שצריך לפנות את סמית לקליעה, לאיים על הסל משלוש כשהוא מצוות לאוחיון, ולחדור לטבעת כשהוא יחד עם פפאלוקאס, הוא אמור להריץ את מכבי כשהיא עם אליהו וג'יימס, למצוא את בלו ופניני במעבר ולדאוג שסופו מקבל את הכדור בתוך הצבע ולא מחוצה לו. מכבי העכשווית לא יכולה להרשות לעצמה יום רע של פארמר. הוא ה"אס".

עם בואו פארמר הכריז על כך שהוא בא להנהיג את מכבי. הוא לא חייב לשבת להנדריקס על האוזן כמו פפאלוקאס. הוא פשוט צריך להפסיק לשחק לרוחב, להיות דינמי ויוזם בהתקפה ולהכתיב את קצב המשחק שמתאים לארבעה שסביבו. בקיצור, לעשות את מה שעשה בליגה של הגדולים מאמריקה. כל עוד הוא כאן, זה מה שמכבי מצפה לקבל ממנו כדי להיות הקבוצה החזקה שהיא.

ה-NBA עדיין שובתת, מי יודע עד מתי, אבל בהפסד למילאנו ראינו כיצד נראית מכבי ביום בו פארמר יעזוב אותה, וזה לא נראה מעודד.

מכבי תל אביב הפסידה 89:82 לארמאני מילאנו
פארמר יודע: "אני חייב לשחק הרבה יותר טוב"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully