וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: קאחה לבוראל ניצחה בחוץ את פנרבחצ'ה/אולקר

טלטוביץ' הוליך את קאחה ל-66:69 על הטורקים, משחק מצויין של מקאלב הוליך את סיינה ל-71:79 בחוץ על קאזאן

לאחר שצסק"א מוסקבה פתחה את עונת 2011/12 ביורוליג ביום שני עם ניצחון 74:87 על ז'לגיריס, ישוחקו הערב (רביעי) ארבעה משחקים נוספים במסגרת מחזור הפתיחה של ליגת הכדורסל הטובה ביבשת. בהיבט הישראלי, בדומה למשחקה של מכבי תל אביב במילאנו, כך גם שאר משחקי בית ג' ייערכו כולם ביום חמישי. את הערב פתחה סיינה עם ניצחון חוץ חשוב מול קאזאן, 71:79, והרוסים יחפשו ניצחון בכורה ביורוליג במחזור הבא. במשחק המרכזי השיגה גם קאחה לבוראל ניצחון חוץ, עם 66:69 דרמטי על פנרבחצ'ה/אולקר. בשני משחקים נוספים שנערכו ניצחה קאנטו את נאנסי 69:80, בעוד גם גלאטסראיי מצטרפת לרשימת הקבוצות שניצחו הערב בחוץ עם 72:76 על פרוקום גדיניה. בחמישי, כאמור, ייערכו שישה משחקים נוספים, בעוד המחזור הראשון כולו יינעל ביום שישי עם מפגש מסקרן בין בילבאו ואולימפיאקוס.

בית א'

פנרבחצ'ה/אולקר - קאחה לבוראל 69:66

כצפוי, משחק סוער ומותח נרשם בטורקיה, אך בסופו, הלכו אלפי האוהדים המקומיים הביתה עם תחושת החמצה ענקית. המארחים פתחו מצויין עם הגנת ברזל שעצרה את קאחה על 12 נקודות בלבד, ועלו ליתרון דו ספרתי, אבל קאמבק של הספרדים צימק את הפיגור שלהם ל-2 בלבד במחצית. קאחה המשיכה במומנטום, והפעם הגיעה תורה של פנרבחצ'ה/אולקר להיעצר על 12 נקודות ברבע, בעוד האורחים עלו ליתרון 7.

הטורקים לא ויתרו, ביצעו מהפך 5 דקות לסיום, ועד לדקה האחרונה היו שתי הקבוצות צמודות זו לזו. מירצה טלטוביץ' המצויין עם משחק גדול צלף שלשה קריטית שהעלתה ל-62:66. המשחק הפך לקרב קליעות עונשין, והאורחים עמדו במשימה, עד שפאו ריבאס, שהיה יכול לקבור את המשחק, החטיא אחת מהקו. בפיגור 3, הלכה פנרבחצ'ה/אולקר לעומר אונן שניסה שלשה, 7 שניות לסיום, אך החטיא, וקאחה חגגה ניצחון חוץ. טלטוביץ' הוליך את קלעי קאחה עם 23 (9 מ-18 מהשדה) ו-6 ריבאונדים, מילנקו ביילצ'ה סיים עם 12. אונן קלע 16 למפסידים.

קאנטו - נאנסי 69:80

תגידו מזל טוב לאיטלקים, שלא רק חזרו לראשונה לבמה המרכזית של אירופה מאז עונת 1993/94, אלא גם פתחו ברגל ימין והשיגו ניצחון בכורה. הצרפתים דווקא עשו קולות של ניצחון חוץ בפתיחה, כשנראו טוב ברבע הראשון, אבל קאנטו חזרה למשחק וקבעה שיויון 44:44 בהפסקה. שתי הקבוצות עלו בצורה נוראית לרבע השלישי, לא מצאו את הטבעת, ובסיום 10 דקות הגדילו האיטלקים את יתרונם כשהם קולעים 13 נקודות לעומת 8 ביזיוניות של נאנסי.

האיטלקים המשיכו בקצב הנהדר שלהם גם ברבע האחרון, האורחים מצרפת החלו להתעייף וראו את היריבה שלהם בורחת, והפכו לקבוצה היחידה הערב שלא השיגה ניצחון חוץ. אנדראה צ'ינצ'יאריני הוליך את קלעי קאנטו עם 15 נקודות כשולדימיר מיקוב תורם 14. אקין אקינגבלה היה מצויין עבור נאנסי עם 20 ו-7 ריבאונדים שלא הספיקו.

ומחר ביורוליג: פרטיזן בלגרד מארחת את אפס איסטנבול

בית ד'

קאזאן - סיינה 79:71

המארחים נישאו על גלי ההתלהבות של האוהדים המקומיים ושלטו בפתיחה, בעיקר בזכות משחק נהדר של הנרי דומרקאנט שהיה פשוט בלתי ניתן לעצירה. אלא שסיינה החלה אט אט להתעורר, ואל המחצית ירדה בפיגור נקודה בלבד. המומנטום של האיטלקים נמשך גם ברבע השלישי, הרוסים נתקעו בהתקפה על 11 נקודות בלבד, וסיינה, עם בו מקאלב הבלתי נגמר, ניצלה זאת כדי לעלות ליתרון 9.

דומרקאנט עוד הצליח להתעורר מעט ברבע האחרון והצליח לקרב את המארחים, אבל רימאס קאוקינאס ובו מקאלב שמרו על ההפרש, והעניקו לאיטלקים ניצחון חוץ חשוב מאוד כבר במשחק הפתיחה. מקאלב הוליך את סיינה עם 17 נקודות ו-4 אסיסטים, קאוקינאס הוסיף 14 ו-4 חטיפות ודיויד אנדרסן תרם 13. דומרקאנט היה ענק עם 30 נקודות (8 מ-14 מהשדה) ו-7 ריבאונדים, אבל לא קיבל שום עזרה מחבריו, כשרק ניית'ן ג'אווי מגיע לדאבל פיגרס עם 11 ו-9 ריבאונדים.

פרוקום גדיניה - גלאטסראיי 76:72

ההתמודדות של שתי הפראייריות של הערב נגמרה בניצחון הטורקים, שהצליחו לעשות כמות טעויות בלתי נתפסת ועדיין יצאו עם ניצחון ביד. הפולנים פתחו בבריחה שלהם עת הגיע הרבע השני כשעצרו את היריבה על 11 נקודות בלבד וירדו אל המחצית ביתרון 5, אבל אז הגיע הרבע השלישי, ועוד איזה רבע. ריצת 11:27 לזכות האורחים הותירה את האוהדים המקומיים בהלם, ופרוקום היתה על סף שיברון. הפולנים קיבלו על הראש ממאמנם, יצאו לרבע האחרון בטירוף, כשריצת 12:23 הובילה לשיויון 71:71, דקה לסיום.

הטורקים נכנסו ללחץ, החטיאו עוד ועוד זריקות עונשין, אבל איבודים קריטיים של המארחים ובחירת זריקות לא נכונה בסיום גרמה לאורחים לצאת עם ניצחון חוץ קשה במיוחד. יאקה לאקוביץ' הוליך את קלעי גלאטסראיי עם 21 נקודות (6 מ-7 לשלוש), פרסטון שומפרט הוסיף 12 ולוקסה אנדריץ' קלע 11. את פרוקום הוליכו דונאטס מוטייונאס ואדם חרצ'ניוק עם 15 נקודות כל אחד, אוליבר לפאייט רשם 12.

יורוליג בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully