וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל תל אביב: טביב דורש מעצרים והעמדות לדין

17.10.2011 / 13:26

בעלי הפועל ת”א נפגש עם המשטרה וביקש ממנה לנהוג ביד קשה באוהדי הקבוצה. טועמה יועדף על פני איגייבור נגד פ.ס.וו?

הפועל תל אביב שבה להתאמן היום (שני) והחלה בהכנות למפגש הקריטי עבורה ביום חמישי מול פ.ס.וו איינדוהבן במסגרת שלב הבתים של הליגה האירופית. בהפועל יודעים שהפסד נוסף יסיים כמעט לחלוטין את הסיכוי להעפיל לשלב הבא ובקבוצה יעשו הכול בכדי לזכות בשלוש נקודות ראשונות במפעל.

הקשר נוסא איגייבור שנעדר בשל הליך ניתוחי להסרת טחורים, שב לארץ והתאמן היום כרגיל. איגייבור, מירקו אורמוש או סלים טועמה אמורים לתפוס בהרכב את מקומו של אביחי ידין המורחק, ועל פי האימון היום נראה שטועמה הוא זה מבין השלושה שזוכה לעדיפות. במקרה כזה רועי גורדנה, שערך אימון קל היום ויהיה כשיר למשחק, יוסט למרכז המגרש לצדו של שי אבוטבול. גם ביוואן פרנסמן שערך אימון ריצה בלבד צפוי להיות כשיר למשחק ביום חמישי, למרות שהתלונן על רגישות במפשעה.

אספניול ממשיכה לעקוב אחרי טוטו תמוז. הקבוצה, שמדורגת במקום ה-10 בליגה הספרדית וכבשה רק שישה שערים העונה, העבירה מכתב רשמי להפועל תל אביב קיבלה וביקשה לדעת מה מחירו של החלוץ. בימים הקרובים אמורה הפועל לקבוע את תג מחירו של החלוץ ואם המחיר לא יהיה גבוה מדי עבור הקבוצה הספרדית, היא תגיש הצעה רשמית על השחקן. במקרה כזה, הסיכויים לא גבוהים שהפועל תשחרר את תמוז כבר בינואר ולכן הרצון של החלוץ לעבור העונה לאירופה לא גבוה במיוחד, אך בסביבתו רוצים קודם כל לקבוע את מחירו.

אגב, הפועל ואיינדהובן ייטלו חלק באירועי שבוע המודעות בכדורגל האירופי לתופעות הגזענות והאלימות במגרשים. אוהדי הקבוצות ייטלו חלק בהפנינג שיתקיים במתחם חודורוב ביום חמישי בשעה 16:00. ההפנינג ממומן על ידי הקרן החדשה לישראל בשיתוף הפועל תל אביב.

למרות ההעפלה למקום הראשון בליגה והאווירה הטובה עליה מספרים השחקנים בקבוצה, במתחם חודורוב עדיין לא שקט, כשהפעם נמצאת על הפרק המלחמה בין הבעלים אלי טביב לחלק מאוהדי הקבוצה ובתוכם ארגון האולטראס. העימות החזיתי החל בשבוע שעבר, כאשר קבוצה של אוהדים הקימה סוכת מחאה מול ביתו של טביב. ביום שבת אף השמיעו אלפי אוהדים שירים בגנותו של טביב וביציע נתלה שלט נגדו.

במהלך החג טביב יצא מביתו ושוחח עם חלק מהאוהדים בסוכה שנבנתה מול ביתו, אולם בעקבות כתובות הנאצה בשערים 10-11 ביום שבת נגד מני לוי, אבי כהן ומכבי תל אביב, החליט הבעלים לנהוג באוהדים ביד קשה. הבעלים קיים פגישה עם המשטרה והודיע לאנשיה שהוא מצפה מהם לנהוג ביד קשה כנגד אותם אוהדים, כולל ביצוע מעצרים והעמדתם לדין בבית המשפט. בנוסף, הבעלים ביקש להרחיק לצמיתות את האוהדים האחראים לכתובות הנאצה ובנוסף למשטרה, פנה גם להתאחדות בנושא.

במקביל מתכוונת הקבוצה לפנות בבקשה רשמית למשטרה על מנת לקבל את שמות האנשים שביצעו המעשה על מנת שניתן יהיה לתבוע אותם בנוהל אזרחי על הנזקים הכבדים שגרמו למועדון ולתדמיתו. מההנהלה נמסר גם: "בכוונתנו כבר במשחק הקרוב נגד איינדהובן לתגבר את מערך האבטחה כדי למנוע את התופעה של מיעוט אנרכיסטי ששם לעצמו לחבל בקבוצה על ידי הטלת קנסות למועדון שיכולות אף להגיע עד לכדי הרחקת הקבוצה מהמפעלים האירופים וזאת עקב ההחלטה אופ"א להכביד את ידה במקרים של אלימות ו/או גילוי גזענות במסגרת הטורניר. ההערכות המיוחדת תכלול הצבת מצלמות מעקב ואנשטי אבטחה סמויים ביציע על מנת שניתן יהיה להרחיק באופן מיידי את חורשי רעתה של הקבוצה. לצערנו, המדובר במיעוט בדלני וקטן אשר פוגע בכל יושבי שער 5 . יחד עם זאת , המועדון לא יהסס לעשות כל שביכולתו להפסיק את האלימות הפיזית והמילולית ובכללן כמובן שירי השואה שרוב רובו של הקהל מוקיע ומגנה".

בתוך כך, פנה ח"כ יואל חסון ליו"ר ועדת התרבות והספורט ח"כ אלכס מילר, בדרישה לכנס בהקדם את הוועדה לדיון דחוף בעניין. חסון דורש לזמן לדיון את ראשי הקבוצה וכן את נציגי ההתאחדות לכדורגל. במכתבו ליו"ר הוועדה מציין חסון את הזעזוע שחש נוכח התנהגותם המבזה של אותם אוהדים, וכי הוא מביע צער על כך שבניגוד למצב באירופה אין ענישה פלילית על ביזוי זכר השואה".

ארגון האולטראס מסיר את הכפפות

בארגון האוהדים אולטראס הפועל תל אביב זעמו אתמול על דבריו של טביב, הרבה מתוך תחושה שהוא "תופס טרמפ" על מעשיהם של אוהדים בודדים ומנצל את ההזדמנות כדי להתנגח בכל יושבי שערים 4-5 ולהצטייר בעין יפה בעיני התקשורת.

הארגון הוציא הודעה רשמית ובו נכתב בין היתר: "עם סיום סכסוך הבעלות בין אלי טביב למוני הראל בתחילת השנה, איחל ארגון אולטראס הפועל הצלחה ונתן את ברכת הדרך לאלי טביב, לאחר ההחלטה המשפטית בדבר העברת הבעלות על הקבוצה לידיו.

"לצערנו, ככל שחולפים הימים, דפוסי ההתנהלות הנחשפים לעינינו הם ההיפך הגמור ממה שפיללנו לו. המועדון אינו עומד בהתחייבויותיו הכספיות כלפי שחקנים, שחקני עבר, מועדונים, ספקים ועובדים. חוסר השקיפות הפיננסית בנוגע לעסקאות אותן מבצע המועדון מעורר חשש ומעלה סימני שאלה גדולים בעיני רבים מקרב אוהדי הקבוצה. התנהגות בריונית וסחטנית כלפי השחקנים פוגעת במרקם החברתי של הקבוצה ומאיימת לפורר אותו. ההעלמויות הפתאומיות לחו"ל בכל נקודת משבר של בעלי הקבוצה, המותירה הרגשה של ניהול המועדון בשלט רחוק.

"ההתקפלויות בפני בית הדין של ההתאחדות והצגת קהל האוהדים של הפועל כקהל גזעני, לצד איומים מצד בעלי תפקידים בקבוצה על אוהדים, כל אלו ועוד הובילו אותנו להכרה גוברת והולכת בעובדה כי ככה הדברים לא יוכלו להמשך לאורך זמן". את לשון ההודעה סיימו האוהדים כך :"מחאתנו לא תושתק בעקבות העלייה המשמחת למקום הראשון, נמשיך מכאן ואילך להילחם עבור החזרת השפיות הניהולית להפועל תל אביב".

הפועל תל אביב בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully