וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי מגינים אין אליפות: שלום תקוה על הבעיות של מכבי ת"א

16.10.2011 / 23:59

ההפסד לקרית שמונה שוב הוכיח שהבעיה של מכבי תל אביב היא לא הבלמים, אלא המגינים שמפקירים אותם. שלום תקווה מסכם את ההפסד ומסמן את השחקן החשוב ביותר של הצהובים. רמז: זה לא יצחקי

מסכימים איתו? בואו לדבר איתנו על זה בפייסבוק

סביר להניח שרוב האנשים ירצו להיתפס לסיבה המנטלית בהפסד של מכבי תל אביב בקרית שמונה. הנה, הם שוב מלחיצים את עצמם לדעת. הנה, שוב הם לא עומדים בעומס הנפשי. אבל מכבי תל אביב תעשה טעות אם תשכנע את עצמה שהמשחק בקרית שמונה חשף בעיה מנטלית אצלה. הבעיה היא מקצועית: ותתפלאו, אלו לא הבלמים, שרבים נהנים להאשים אותם לחינם, אלא דווקא המגינים שיוצרים את כל הבעיות בהגנה של מכבי תל אביב. אמרנו את זה בעבר, אבל המשחק בצפון הוכיח עד כמה מהותית הבעיה של הצהובים. בעיה שלא נפתרת מתחילת העונה – זו בעצם נורת האזהרה הכי אמיתית שיש.

מאחורי הבעיה הזו מסתתרת כוונה טובה, רעיון מובן לחלוטין: מוטי איוניר רוצה לראות את המגינים שלו משתתפים במשחק ההתקפה. הוא רוצה שעומר ורד ויואב זיו יקחו חלק חשוב בהנעת הכדור המסודרת של הקבוצה, אבל לפני הכל אסור לשכוח שהם מגינים. מרבית הצרות של מכבי תל אביב מגיעות משם, מהחזרה הלא נכונה שלהם לעמדה. לא יכול להיות שכל כך הרבה קבוצות ששיחקו נגד הצהובים הגיעו להמון מצבים נגדה דרך האמצע. הבלמים נשארים חשופים, אי אפשר לרוץ ככה בצמרת לאורך זמן.

כשחודרים את ההגנה שלך מהאגפים זה עוד מובן ולבטח פחות מסוכן. כשזה קורה כל משחק דרך האמצע זה סימן לבעיה אמיתית שמוטי איוניר חייב לפתור. הוא חייב ללמד את המגינים שלו לעמוד נכון, לסגור נכון, להיות מתואמים, כל זאת לפני השתתפות במשחק ההתקפה או הנעת הכדור. אחרת, גם הקבוצה הבאה שתתמודד מול מכבי תל אביב לא תצטרך יותר ממסירה אחת טובה כדי להגיע למצב הכי טוב שיש במשחק הכדורגל – לבד מול שוער. אחרת, היומרות של הצהובים העונה יתקלו בקיר.

צפו בקרית שמונה עושה צחוק מההגנה של מכבי ת"א ומנצחת 1:2

איוניר: "לא חושב שאנחנו מבוהלים במשחקי חוץ"

ברוכה השבה, קרית שמונה

הבעיות הללו נחשפו הערב ביתר שאת, כאשר קרית שמונה הבינה שאין לה מה להיבהל ממשחק ההתקפה של מכבי תל אביב, שהוא לא כזה מפחיד ולא ממש מסודר, בוודאי לא כפי שראינו בניצחונות היפים שרשמו שחקניו של איוניר. את ההרתעה ההתקפית הזו מכבי הפסידה לא בגלל החיסרון של אלירן עטר או ברק יצחקי, אלא דווקא של האריס מדוניאנין. לדעתי הוא הבורג הכי חשוב במכבי תל אביב של העונה. יותר מכל שחקן אחר, מכבי תלויה בו, בסדר שהוא מכניס בקישור ההתקפי. הוא זה שמניע את המכונה, הוא זה שיודע להכניס את הכדורים הכי נכונים. בהיעדרו, איוניר ניסה בחלק מהמשחק את אלי זיזוב במרכז הקישור, אבל זיזוב הוא שחקן קו ולא שחקן אמצע.

הליגה חיכתה לקרית שמונה, ובעזרתה של מכבי תל אביב שמחנו לקבל אותה בחזרה. אם למישהו היה ספק, קבוצתו של רן בן שמעון הוכיחה מול מכבי תל אביב שהיא תהיה קבוצה טובה גם העונה. בליגה שתמשיך להיות הפכפכה, בליגה שלדעתי קשה לגלות בה קבוצה אחת שהיא מעל כולן, זה מתכון נהדר לקבוצה מיומנת ומוכשרת כמו זו של בן שמעון. לדעתי, החץ המשולש הזה של מכבי תל אביב, הפועל תל אביב ומכבי חיפה, שנראות פגיעות ולא יציבות באותה מידה, ילווה אותנו עד סוף העונה. למכבי תל אביב ישנה הזדמנות בדיוק בעונות כאלו, אבל בלי להתעכב על הבעיות שלא נפתרות אצלה מפתיחת העונה, יהיה לה קשה לנצל זאת.

***

אני רוצה להתעכב לרגע על תקרית כתובות הנאצה של אוהדי הפועל תל אביב בבלומפילד. אני כמובן מגנה זאת, מוקיע ונרעש כמו כולם, אבל לא יכול להיות שההתאחדות תמשיך לפעול בשיטת הראש הקטן כנגד תופעות כאלה. אם האירועים הללו חוזרים מדי עונה ואצל כל הקבוצות, סימן שיש כאן צרה שהיא הרבה יותר גדולה ונוגעת גם לאנשים שמנהלים את הענף כולו. במה אשם יעקב שחר או אלי טביב שכמה פרחחים בוחרים בדרך הזו? הפתרון לכך הוא קל: להציב מצלמות, שוטרים סמויים, אבל ההתאחדות בוחרת בפתרון הקל היותר: להעניש את הקבוצות ולהמשיך לשבת על הכיסאות הנוחים. זה לא רק קל יותר, זה גם נוח.

ליגת העל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully