וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג מצוין לגזצ'או יוסף במרתון הבכורה שלו

הרץ הוותיק שעשה הסבה מהאיצטדיון לריצת הכביש הארוכה, קבע זמן של 2:18:59 שעות בטבילת האש שלו באמסטרדם

האתלטיקה הישראלית על אנשי המקצוע שלה וחובביה חיכו זמן רב לראות את גזצ'או יוסף מבצע הסבה לריצות מרתון, אחרי שכולם כבר העריכו שבגילו (36) לא יוכל לטפס אל מעבר לשיא אליו כבר הגיע בעבר. וכך, כנראה שגם גזצ'או עצמו הכיע לתובנה הפשוטה שהגיע הזמן לבצע הסבה למרתונים.

היום (ראשון) השתתף שיאן ישראל בריצות מסלול בינוניות במרתון הראשון בחייו, באמסטרדם – אחד המרתונים הנחשבים בעולם, וסיים במקום ה-26 הכללי בזמן של 2:18:59 ש', ההישג הטוב ביותר שהושג אי פעם על ידי ישראלי במרתון הבכורה שלו. עד היום החזיק בהישג זה דב קרמר, שיאן ישראל לשעבר במרתון, אשר קבע ב-1992 בטבריה, כשהיה בן 27, זמן של 2:20:57 ש' שהביא אותו אז למקום השני הכללי והראשון בין הישראלים במרתון.

גזצ'או רץ את המרחק בקצב די אחיד, כאשר במחצית המרחק זמנו עמד על 1:09:11 ש', זמן מהיר בכחצי דקה מזמן ריצת המחצית השנייה שלו במרתון. אין ספק כי בהישג זה גזצ'או מפיח תקוות חדשות בקרב ריצות המרתון בארץ, כרץ שהחל דרכו בריצות 400 ו-800 מטרים, עבר למרחקים הבינוניים על המסלול, ובשל להיות רץ מרתון. כזכור, הקריטריון האולימפי הרלוונטי עבור הישראלים להשתתפות במרתון בלונדון עומד על 2:15:00 ש', וגזצ'או הפך עצמו היום למועמד נוסף לקביעת קריטריון זה. יוסף אמר לאחר המרתון: "בשביל מרתון ראשון זה היה טוב. הכי חשוב שרצתי יציב ולא הגעתי ל'קיר' לקראת הסוף. סיימתי עם הרגשה טובה".

שני בין הישראלים באמסטרדם סיים ממו אסרט בזמן של 2:32:17 ש' ובמקום ה-49. שבעה רצים קנייתים חצו ראשונים את קו הגמר כשבראשם ווילסון צ'בט שקבע 2:05:53 ש' והקדים ב-12 שניות את לאבאן קוריר וב-14 שניות את אריק אנדיאמה. צ'בט בן ה-26 שניצח השנה את מרתון רוטרדם היה איטי ב-9 שנ' משיא המסלול שנקבע בשנה שעברה על ידי האתיופי גטו פלקה, אחרי שבקילומטר ה-35 נפרד מהחבורה הקטנה אתה הוא רץ ונכנס לאצטדיון האולימפי לבדו.
טיקי גלאנדה ניצחה בין הנשים עם שיא מסלול חדש של 2:22:08 ש', שיפור של 11 שנ' לשיא המסלול הקודם שנקבע על ידי בת ארצה, גטה וואמי ב-2002. בת ארצה, איירוסאלם קומה (2:24:55) וההולנדית לורנה קיפלאגאט (2:25:52) סיימו במקומות השני והשלישי בהתאמה.

אתלטיקה בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully