וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: מכבי תל אביב הביסה את גלבוע/גליל 60:95

רגע לפני מילאנו ביורוליג, דרסה מכבי ת"א גם את גלבוע/גליל 60:95. הבקעה הפתיעה את מכבי חיפה, חולון גברה על ראשל"צ

בואו לדבר על מחזור הפתיחה של הכדורסל בעמוד הפייסבוק שלנו

אחרי ארבעה חודשים וחצי חזרה הערב (ראשון) ליגת העל לפעילות וכמה שהתגעגענו. במשחק שפתח את הערב, ניצחה הפועל חולון 83:87 את מכבי ראשון לציון, זאת למרות ש"אירחה" את המשחק באולם באשקלון בשל עונש רדיוס. אשקלון עצמה יצאה למשחק חוץ קשה על הנייר מול מכבי אשדוד, אך רשמה ניצחון יפה 79:89, זאת בזכות משחק שיא של רביב לימונד. העולה החדשה מ.כ. הבקעה גברה על מכבי חיפה 80:81 במשחק הדרמטי של הערב, שהוכרע רק בתום 45 דקות הפכפכות. במשחק שסגר את הערב, המשיכה מכבי תל אביב בדריסה הקבועה שלה על יריבותיה מארץ הקודש, כשהפעם הגיעה תורה של גלבוע/גליל לקבל בראש, כשהצהובים ניצחו 60:95 רגע לפני פתיחת היורוליג, מול מילאנו ביום חמישי.

הספסל של מכבי תל אביב: ג'ורדן פארמר, שון ג'יימס, דווין סמית. עודד קרני, מנהלת ליגת העל בכדורסל
כן, בערב כזה יש סיבה לחייך. פארמר, ג'יימס וסמית/מנהלת ליגת העל בכדורסל, עודד קרני

הפועל גלבוע/גליל עליון – מכבי תל אביב 95:60

בעולם נורמלי, כשסגנית האלופה פוגשת את האלופה במשחק פתיחת העונה, ישנו עניין מסוים. אלא שבסיומו של הערב, כשהצהובים נעצרו על 35 הפרש מול שחקניו של ליאור ליובין, קשה לומר שמישהו באולם בגן נר היה מופתע. שתי הקבוצות הן הפכים גמורים: הצהובים נמצאים במומנטום מצויין, השתמשו בגליל כעוד משחק אימון לפני מילאנו ביורוליג בחמישי, וקיבלו ערב קליעה נהדר של דיויד בלו מחוץ לקשת (5 מ-6 לשלוש) בעוד החבורה של ליובין ממשיכה להיראות אבודה ולא מוכנה לעונה החדשה, ואם היא לא תתעשת במהירות, העונה עוד תברח לה.

בדיוק כמו בגביע צ'אנס, גם הפעם פתחו הצהובים בסערה, כשהם מנצלים איבודים של המארחים למתפרצות קלות, ושלשה של אוחיון קבעה 0:9 מוחץ. ג'וזף ג'ונס סוף סוף העלה את המארחים על הלוח, אבל ההתקפה של ליובין פשוט תפקדה באופן נוראי, והאורחים פשוט שייטו בקלילות ליתרון 9:29 בסיום הרבע הראשון, תוך שבלאט משתף עשרה שחקנים- כלומר את כולם, מלבדו של אלון שטיין. שש נקודות רצופות של קורטני פלס עם פתיחת הרבע השני עוד העניקו מעט תקווה לאוהדים המקומיים שקבוצתם תתעורר, אבל פניני נכנס לעניינים, ועם 5 נקודות רצופות קבע 17:40. מכבי הורידה מעט את הקצב אבל גלבוע/גליל המשיכה להטיח כדורים מחוץ לקשת ולא לפגוע (1 מ-10 עד המחצית), והאלופה ירדה ביתרון 21:46 אל המחצית.

דווין סמית' פתח את הרבע השלישי עם שלשה גדולה, פלס החזיר, אבל סמית' קיבל סיוע מג'יימס, אוחיון ובעיקר מבלו שלהט מחוץ לקשת, והקפיץ את היתרון ל-31:61. שחקניו של ליובין המשיכו לשחק ללא כל שיטה, יבזורי זרק שוב ושוב מחוץ לקשת בלי לקלוע, ומנגד, המארחים לא הסתדרו עם הפיזיות של שון ג'יימס שחדר בקלילות והגדיל את ההפרש. הצהובים המשיכו להשתעשע עם יריבתם, ועבירה בלתי ספורטיבית על בלו הורידה את מכבי תל אביב ביתרון 37:75 לפני הרבע האחרון והמיותר. קוז'יקרו ניצל את הגארבג' טיים כדי לשפר את המאזן האישי שלו, ובלאט אפילו שלח את אלון שטיין הותיק לקבל קצת דקות משחק. שייר גם הוא הרגיש חופשי וניצל את הדקות האחרונות כדי לצבור קצת נקודות, והצהובים נראים מוכנים מאוד לקראת האיטלקים בחמישי ביורוליג.

סטטיסטיקה:

קלעו למכבי תל אביב: דייויד בלו 21 (5 מ-6 ל-3), דווין סמית 17 (7 מ-10 ל-2), ליאור אליהו 14 (7 מ-9 מהשדה, 5 ריבאונדים, 5 אסיסטים), יוגב אוחיון 9, שון ג'יימס 8 (5 אסיסטים), גיא פניני 8, ג'ון שייר 7, ריצ'ארד הנדריקס 6, טל בורשטיין 4, אלון שטיין וג'ורדן פארמר (6 דקות) שותפו ולא קלעו.

קלעו לגלבוע/גליל: עידו קוז'יקרו 17 (8 מ-11 מהשדה), קורטני פלס 13, יאן מרטין 8, ג'וזף ג'ונס 7, נמרוד טישמן 7 (6 אסיסטים), צ'ייסון אלן 4, אופיר פרחי 2, דגן יבזורי 2, אבישי גורדון ועמית ביר-כץ שותפו אך לא קלע.

הפועל חולון – מכבי ראשון לציון 83:87

הפרויקט המסקרן של דן שמיר ופיני גרשון יצא לדרך ברגל ימין, זאת למרות שמשחק הבית הראשון של הפועל חולון נערך הערב דווקא באשקלון, בשל עונש רדיוס שנגזר על הקבוצה. לאחר שהגיעה עד גמר גביע צ'אנס הראתה פעם נוספת חולוניה כי בנתה קבוצה מסקרנת למדי, והשיגה ניצחון נאה הערב אפילו כשנאלצה להסתדר ללא דן גרונפלד שלא עבר בבקרה. רון לואיס היה ענק (25 נקודות, 10 מ-10 מהעונשין), מורן רוט סיים עם יחס אסיסטים-איבודים של 1:9, וכשהקבוצה של אפי בירנבוים קולעת 28 מ-44 מהקו (63%), באמת שאין לה הרבה סיכוי לנצח. עם זאת, המאמן הוותיק יכול להיות מרוצה מכך שפגע בול בשני זרים לפחות - ברנדון באומן (30 נקודות) וג'ו קרופורד (28).

המשחק נפתח בקצב מהיר, בלי הרבה הגנות משני הצדדים. בהיעדרו של גרונפלד העלה דן שמיר את שון דניאל בחמישיה, אך המצטיינים שלו בפתיחה היו בריאנט דנסטון ורון לואיס. מנגד היו ברנדון באומן וג'ו קרופורד הבולטים בראשון לציון, שקיבלה שתי נקודות יפות של ניצן חנוכי על הבאזר כדי לרדת ביתרון 20:22 עם תום עשר הדקות הראשונות. הכתומים עלו ל-22:28 בפתיחת הרבע השני, לא מעט בזכות אדריאן יוטר, אך מורן רוט הנהדר השלים מהפך וחולון רצה כל הדרך ל-29:31. בשלב הזה הקצב נרגע, כשהמארחת הפציצה משלוש אך לא מצאה את הרשת, וג'ו קרופורד סייע לקבוצתו להשיב את היתרון עם הירידה לחדרי ההלבשה - 36:38.

ברנדון באומן וג'ו קרופורד המצוינים פתחו עם יד מאופסת את הרבע השלישי, ועם שלשה מהפינה של הראשון, ואחת נוספת של השני (הרביעית שלו במשחק) עלו הכתומים ל-42:49, ולאחר מכן ליתרון שיא עד אותו רגע- 42:52. רון לואיס, פטריק סאליבן, טזמין מיצ'ל ושלומי הרוש הצעיר החזירו את חולון למשחק, והמארחת השלימה מהפך מצוין ועם העליה לרבע המכריע הוליכה 60:62. לואיס העלה את המארחת ל-64:68, שש דקות לסיום, כשראשון לציון החטיאה בלי סוף מהעונשין ונשענה על ערב גדול של קרופורד ובאומן, אך מלבדם אף אחד לא ממש הופיע, ולואיס ורוט ניצלו זאת כדי לקבוע 72:80 מבטיח לחולוניה, שתי דקות לסיום. ראשון עוד צימקה ל-86:81 כשהכדור בידה, חצי דקה לסיום, אך לא יותר, והקבוצה של דן שמיר חוגגת ניצחון בכורה העונה בליגה. שיהיה במזל.

סטטיסטיקה:

קלעו לחולון: רון לואיס 25 (1 מ-6 ל-3, 10 מ-10 מהעונשין), פטריק סאליבן 14, בריאנט דנסטון 12 (13 ריבאונדים), מורן רוט 9 (9 אסיסטים), טזמין מיצ'ל 8, עודד שעשוע 8, שלומי הרוש 6 (6 חטיפות), שון דניאל 5.

קלעו לראשון לציון: ברנדון באומן 30 (5 מ-5 ל-3, 9 מ-11 מהעונשין, 6 ריבאונדים), ג'ו קרופורד 28, ניצן חנוכי 7, אדריאן אוטר 6, דרווין קיצ'ן 5, איגור נסטרנקו 3, עמית בן דוד 3, עמית תמיר 1.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

מכבי אשדוד – עירוני אשקלון 89:79

עונה אחת בלבד עשה רביב לימונד במנורקה הספרדית, אבל כל מי שראה את ההופעה שלו הערב, יכול היה לחשוב שהוא הגיע בכלל מהליגה הטובה בעולם. משחק שיא של לימונד, שהיה קרוב לקוואדרופל דאבל החזיק את אשקלון ברגעים הקשים והוליך אותה לניצחון בכורה העונה בליגה, דווקא על האשדודים שמכוונים גבוה. יכולת כזאת של לימונד בהמשך העונה, ונדמה שבאשקלון יוכלו לפנטז שוב על חזרה אל הפלייאוף. אשדוד לעומת זאת יוצאת מאוכזבת מאוד ם תצוגה גדולה משלה בדמותו של ראמל בראדלי, אך הגארד לא קיבל מספיק עזרה מחבריו, ולבדו הוא לא היה יכול הערב מול האשקלונים הנחושים.

ראמל בראדלי, שלא סיים את העונה שעברה בגלל פציעה, חזר רעב במיוחד, ועם 11 ברבע הראשון העלה את קבוצתו ליתרון 12. מן העבר השני, רביב לימונד חזר אל ליגת העל ובגדול, תוך שהוא רושם 10 נקודות משלו ברבע, ומנע מקבוצתו לרדת בפיגור גדול במיוחד. 15:26 לאשדוד בסיום הרבע הראשון. אשקלון עלתה מצויין לרבע השני כשלימונד ממשיך להרשים, וסייע לאורחים לחזור עד שיויון 30:30, אבל בראדלי שב אל הפרקט והמשיך לעשות ככל העולה על רוחו, כשהוא מעניק יתרון 7 לאשדוד. אשקלון לא הרימה ידיים, ריימר מורגן הגיב עם 4 נקודות רצופות והוריד את קבוצתו בפיגור מינימלי, 46:44 במחצית.

בדיוק כמו ברבע השני, גם הפעם אשקלון עלתה טוב יותר מההפסקה, וטסה ל-0:11 מדהים כשלימונד פשוט לא נרגע, לא רשם החטאה, המשיך לחטוף כל כדור שהגיע לכיוונו ובעיקר ניהל מצויין את המשחק כדי לחולל מהפך ולעלות ליתרון 46:55. אשדוד ניסתה לחזור דרך שלשות אבל פשוט לא פגעה, והאורחים ברחו עד 59:69 לפני הרבע האחרון. מורגן שמר את היתרון בצד של אשקלון עם פתיחת הרבע האחרון, בראדלי איבד את הראש ואת הכדור, ושלשה של טוני סקין קבעה יתרון 11 לאורחים. סל ועבירה של טיוס שתי דקות לסיום עוד העניק תקווה לאשדוד, אבל אשקלון עשתה את העבודה מהקו, ופתחה מצויין את עונת 2011/12 בליגת העל.

סטטיסטיקה:

קלעו לאשקלון: רביב לימונד 24 (9 מ-9 ל-2, 2 מ-3 ל-3, 8 ריבאונדים, 8 חטיפות, 7 אסיסטים), ריימר מורגן 21 (9 ריבאונדים), טוני סקין 14, מרקו קילינגסוורת' 12, דווין מיצ'ל 8, ניב ברקוביץ' 6, עמית שמחון 2, יוני ניר 2.

קלעו לאשדוד: ראמל בראדלי 31 (5 ריבאונדים, 4 אסיסטים), ג'וש קרטר 16 (10 ריבאונדים), אלכס טיוס 11 (4 חסימות), מאיר טפירו 7 (6 אסיסטים), קרייג בראקינגס 7, אנטון שוטבין 5, דרור חג'ג' 2.

מ.כ הבקעה – מכבי חיפה 80:81 (אחרי הארכה)

אבי אשכנזי לא יכול היה לבקש ניצחון מתוק יותר. גם ניצחון בכורה כבר במחזור הראשון עבור העולה החדשה, וגם סוג של נקמה בקבוצה שנפרדה ממנו - מכבי חיפה. המשחק היה הפכפך במיוחד הערב, ולמרות שקלעה באחוזים נוראיים (33% ל-2, 39% ל-3), הראתה העולה החדשה שאסור לזלזל בה העונה. פול דילייני הצטיין עם 24 נקודות (11 מ-11 מהעונשין) והוכיח שהוא יכול לקלוע גם בליגת העל, ראשון פרימן, דנילו פינוק ויחזקאל סקוורר הוסיפו את שלהם, וסל ענק של דיון דאוול, שלמעשה התברר כסל הניצחון, עשה את ההבדל. מנגד, חיפה המסקרנת פותחת עונה בצורה מאכזבת, ונראה שלמיקי גורקה יש עוד עבודה רבה בחיבור קבוצתו.

האורחים פתחו טוב יותר, בעיקר בזכות קרלוס פאוול שנראה טוב, קלע שבע נקודות בחמש הדקות הראשונות, וסייע לחיפה לעלות ל-4:8 ואז ל-12:16. פול דילייני המצוין וראשון פרימן הריצו את העולה החדשה בחזרה למשחק וליתרון 16:18. דילייני המשיך לבלוט, ועם 11 נקודות ברבע הראשון סייע לבקעה לשמור על היתרון גם בסוף הרבע - 21:24. החיפאים פתחו את הרבע השני עם ריצת 4:13, בעיקר בזכות יכולת טובה של טיילר ווילקרסון ושון וויליאמס שחגגו בהתקפה, והובילו את הירוקים ליתרון 8. סל ועבירה של ניר כהן ושלשה של גור פורת עצרו את השטף של האורחים, והורידו את הבקעה בפיגור 47:41 למחצית.

ווילקרסון העלה את האורחים ליתרון 11 בפתיחת המחצית השניה, אבל שלשות של דאוול ופינוק הכניסו קצת אנרגיה בהתקפת הבקעה וצימקו ל-59:53, אבל שחקניו של גורקה לא נתנו לה להתקרב יתר על המידה, ונקודות של לנדסברג קבעו 55:65 לחיפה בסיום הרבע השלישי. דאוול וסקוורר המשיכו במטווח השלשות והטיסו את הבקעה ל-2:15 בפתיחת הרבע האחרון, ושוב חוללו מהפך. חיפה לא ויתרה פאוול הצליח לשמור אותה בתמונה, וביתרון 2 לזכותה של הבקעה היא לא הצליחה למצוא את הטבעת, ואיבדה. חיפה ניצלה זאת עד תום, ולנדסברג סידר דאנק קליל לוויליאמס, 3 שניות לסיום כדי לקבוע 72:72. דאוול עוד קיבל צ'אנס לנצח את המשחק, אך החטיא והקבוצות הלכו להארכה.

הארכה:

דילייני, מי אם לא הוא, קלע את הנקודות הראשונות בהארכה, והלחץ רק עלה. הבקעה הוליכה 77:79, 40 שניות לסיום, אך שלשה ענקית של לנדסברג קבעה 79:80 לירוקים, 26 שניות לסיום. גמור? לא, ממש לא. דאוול כיפר על ההחטאה בסמוך לבאזר, והפעם תפר סל ענק שקבע 80:81, עשר שניות לסיום. ג'רמי וויז ניסה לנצח מהצד השני על הבאזר, אך החטיא, והעולה החדשה חגגה ניצחון בכורה גדול.

סטטיסטיקה:

קלעו למ.כ הבקעה: פול דלייני 24 (6 מ-21 מהשדה), 6 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, ראשון פרימן 16 ו-12 ריבאונדים, דנילו פינוק 12, יחזקאל סקוורר 10 ו-5 אסיסטים, דיון דאוול 8 (1 מ-8 לשתיים) ו-8 ריבאונדים, ניר כהן 5 ו-6 ריבאונדים, גור פורת 4, איתי גרינבוים 2, איתי לב שיחק ולא קלע.

קלעו למכבי חיפה: סילבן לנדסברג (7 מ-10 מהשדה, 9 איבודים, 6 ריבאונדים ו-5 אסיסטים) וקרלוס פאוול (9 ריבאונדים ו-6 אסיסטים) 21 נקודות כל אחד, טיילר ווילקרסון 12 ו-6 ריבאונדים, שון וויליאמס 11, אבי בן שימול 7, ג'רמי וייז 6, דניאל איידן 2, סיימון פארין וטמיר אריאלי שיחקו ולא קלעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully