וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראגבי: צרפת עלתה לגמר אליפות העולם

הטריקולור ניצחו 8:9 את נבחרת ווילס, באחד המשחקים המרתקים בשנים האחרונות והעפילו לגמר שלישי בתולדותיהם

נבחרת צרפת העפילה הבוקר (שבת) לגמר אליפות העולם בראגבי בפעם השלישית בתולדותיה, לאחר שגברה 8:9 על ווילס במשחק צמוד ומותח. בגמר, שייערך ביום ראשון הבא, ייפגשו הצרפתים את המנצחת בחצי הגמר השני שם ישחקו ניו זילנד ואוסטרליה (א', 10:00, ספורט 1). אגב, בשני הגמרים בהם השתתפו הצרפתים עד היום הם הפסידו לניו זילנד (1987) ואוסטרליה (1999).

המשחק היום נפתח עם התלהבות גדולה של ווילס, ששלטה במגרש מהרגע הראשון ועלתה ל-0:3 מפנדל מוצלח של ג'יימס הוק כבר בדקה השמינית. אלא ששם באו הצרות לנבחרת הבריטית. זה החל עם פציעה של אדם ג'ונס הנהדר, שאילצה אותו לצאת מהמגרש כבר אחר עשר דקות ונמשך כעבור שמונה דקות עם הרחקה של סם וורברטון, אחרי עבירה קשה על הכוכב הצרפתי וינסנט קלרק. ווילס נותרה ב-14 שחקנים למשך למעלה משעה וצרפת החלה להתקדם לאט לאט.

ההתקפה של הצרפתי לא טובה במיוחד לכל אורך הטורניר וההגנה הוולשית מדהימה, כך שגם עם חיסרון של שחקן, לטריקולור לא היה קל לפרוץ קדימה ולהשיג טריי והם נאלצו להסתפק בשלושה פנדלים מוצלחים של מורגן פארה, שהציבו אותם ביתרון 3:9. בנקודה זו, גילו הוולשים אופי מדהים והשתלטו על המגרש בצורה מוחלטת. מייק פיליפס, בהטעייה ענקית, פרץ את קו ההגנה הצרפתי וגלש לטריי, השני שלו בטורניר, שהוריד את הפיגור לנקודה. את בעיטת הבונוס, שיכלה להציב את ווילס ביתרון, שלח סטפן ג'ונס לקורה. ארבע דקות לסיום קיבלה ווילס צ'אנס אחרון לנצח את המשחק, אך פנדל ממחצית המגרש של ליי האפפני חמק סנטימטרים ספורים מתחת לעמוד השער התחתון ועד לסיום ווילס לא הצליחה להתקרב לשער הצרפתי שוב.

צרפת היא הנבחרת הראשונה בהיסטוריה שמעפילה לגמר גביע העולם למרות שני הפסדים בשלב הבתים. היא עולה כאמור, לגמר גביע עולם שלישי, בהפרש מדויק של 12 שנים בין גמר לגמר, אך יודעת שהיכולת מחצי הגמר לא תספיק לה מול היריבה המאיימת שתחכה לה ביום ראשון הבא.

ראגבי בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully