וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנגליה: ליברפול ומנצ'סטר יונייטד סיימו ב-1:1

השדים האדומים כפו שיויון בדקה ה-81 מליברפול העדיפה, וראו את מנצ'סטר סיטי עולה לראשות הטבלה עם 1:4 על אסטון וילה

כמה שבמנצ'סטר סיטי חיכו לרגע הזה. הקבוצה עלתה הערב (שבת) אל ראשות הטבלה, אחרי הופעה נהדרת מול אסטון וילה שהסתיימה ב-1:4 מצויין, אבל חשוב מכך, עשתה זאת על חשבונה של היריבה העירונית השנואה, מנצ'סטר יונייטד. סיטי נראתה בשליטה מוחלטת, ואם היא רק תמשיך כך, בהחלט ייתכן שהיא עוד תישאר שם ללא מעט מחזורים.

ואם מנצ'סטר סיטי רעבה, מה תגידו על ליברפול? אחרי שראתה אשתקד את יריבתה המרה עוברת אותה במספר האליפויות, באנפילד כל כך רצו להשיג ניצחון יוקרתי על השדים האדומים, אבל שער שוויון דרמטי של חאבייר הרננדס (81) קבע 1:1 במשחק הגדול של אנגליה. מוקדם יותר, סטיבן ג'רארד העלה את המארחים ליתרון בבעיטה חופשית. ווין רוני, השחקן המדובר של השבוע באנגליה, נשאר על הספסל של אלכס פרגוסון ונכנס כמחליף ל-22 הדקות האחרונות.

בהמשך הערב, תשחק צ'לסי מול אברטון, במטרה להישאר במירוץ לפסגה. סטוק, שתארח ביום חמישי את מכבי תל אביב במסגרת הליגה האירופית ממשיכה להיראות טוב, והשיגה ניצחון ביתי 0:2 על פולהאם.

סטיבן ג'רארד, ליברפול. GettyImages
כשהוא רואה את יונייטד, הוא נדלק. ג'רארד כובש/GettyImages

ליברפול - מנצ'סטר יונייטד 1:1

מזמן לא ראינו את ליברפול כל כך נחושה, האם העונה היא תהפוך להיות פקטור בצמרת? חלק מהתשובות הללו יתקבלו כנראה אחרי המשחק באנפילד שאליו מגיעים שחקניו של קני דלגליש במצב רוח מצוין. שלושה ניצחונות (בכל המסגרות) הציבו את ליברפול במומנטום נהדר, כשפתאום אחרי פתיחת העונה המהוססת, הרדס ניצבים במקום החמישי במרחק סביר מהאלופה (שש נקודות). סטיבן ג'רארד חזר להרכב לראשונה מאז ה-1:3 של ליברפול על יונייטד בחודש מרץ.

במנצ'סטר יונייטד מבינים שמדובר במשחק מפתח שעשוי גם ליצור דהירה קדימה על פני יתר היריבות וכמובן ליברפול עצמה, אבל מכירים בסטטיסטיקה שמראה שבכל שלושת המפגשים מול ליברפול באנפילד, הרדס סיימו כשידם על העליונה. אלכס פרגוסון עלה בהרכב מאוד הגנתי, עם פיל ג'ונס בקישור האחורי ודני וולבק כחלוץ יחיד. ווין רוני, שיחמיץ את שלב הבתים ביורו 2012 בשל השעייה, נותר על הספסל אולי בגלל הסערה בעניינו.

ליברפול פתחה בהתלהבות, אבל האורחים הגיעו להזדמנות הראשונה בדקה ה-16 כשג'ונס נגח החוצה מזווית קשה אחרי הגבהה של אברה. חמש דקות מאוחר יותר וג'רארד קיבל כדור מאדם בקרן קצרה וסובב כדור מסוכן שטייל לרוחב השער של דה חאה. ההזדמנות הגדולה במחצית הראשונה הגיעה בדקה ה-34. אדם בעט ממרחק, הכדור נהדף משחקן הגנה לסוארס שנותר לבד מול דה חאה, אבל בעט לרגליו. דקה להפסקה ירה אדם הפעלתן כדור חופשי מזווית קשה ודה חאה שוב היה במקום.

המחצית השנייה נפתחה עם כדור חופשי מסובב של יאנג שנעצר בקושי על ידי ריינה. בדקה -51 ליברפול הייתה ראויה לפנדל לאחר נגיעת יד ברחבה ובמתפרצת, שוב יאנג במרכז העניינים עם בעיטה שטוחה מפינת הרחבה שכמעט וחדרה פנימה. הקצב השתפר וסוארס טיווח ממרחק בדקה ה-55 ומצא את דה חאה מוכן. השער הגיע בדקה ה-68. אדם עשה הצגה, אבל קיבל מהשופט כדור חופשי 20 מטרים מהשער. ג'רארד סובב והכדור נכנס דרך החומה בגלל טעות של גיגס וחדר פנימה. 0:1 לליברפול.

פרגוסון שלח למערכה את נאני, רוני והרננדס והאחרון הוא זה שנגח את השוויון תשע דקות לסיום. כדור קרן הוגבה משמאל, וולבק הסיט עם הראש והרננדס נעץ פנימה. דקה לאחר מכן וקאוט כמעט החזיר את היתרון לליברפול, אבל דה חאה רשם את הצלת המשחק. הספרדי שוב היה במיטבו בתוספת הזמן עם התעופפות לבעיטה של הנדרסון. ליברפול קיבלה עוד הזדמנות גדולה, אבל שקרטל בעט לשמיים לאחר ערבוביה ברחבה. הנדרסון עוד הספיק לנגוח החוצה ממרכז הרחבה ובסיום 1:1.

הרכב ליברפול: פפה ריינה, מרטין קלי, מרטין שקרטל, ג'יימי קראגר, חוזה אנריקה, לוקאס (ג'ורדן הנדרסון, 57), צ'רלי אדם, סטיבן ג'רארד, סטוארט דאונינג, דירק קאוט, לואיס סוארס.

הרכב מנצ'סטר יונייטד: דויד דה חאה, כריס סמולינג, ג'וני אוואנס, ריו פרדיננד, פטריס אברה, פיל ג'ונס (חאבייר הרננדס, 76), דארן פלטשר, פארק ג'י-סונג (ווין רוני, 69), אשלי יאנג (נאני, 69), ריאן גיגס, דני וולבק.

מנצ'סטר סיטי - אסטון וילה 1:4

כשהיא יודעת מה עשתה יריבתה העירונית ומוליכת הטבלה, הלא היא מנצ'סטר יונייטד, ידעה סיטי כי ניצחון על שחקניו של מקליש יקפיץ אותם אל המקום הראשון. שחקניו של מאנצ'יני תקפו מהרגע הראשון, ובדקה ה-28 הם סוף סוף מצאו את השער, ועוד איזה שער: הגנת וילה לא הצליחה להתמודד עם כדור קרן שהגיע אל מריו באלוטלי, והאחרון עצר על החזה, ובמספרת נהדרת ירה את הכדור אל הרשת.

וילה קיוותה לחזור לעצמה במחצית השניה, אבל שתי דקות בלבד מהרגע בו חזרה אל הדשא, היא ראתה את הפיגור שלה מוכפל. יאיא טורה שלח כדור בכיוונו של אדם ג'ונסון, וורנוק ניסה להרחיק אבל פספס את הכדור, וסידר ליריבו מצב נוח, שאיפשר לג'ונסון לכבוש את השני בנגיעה מצויינת. החגיגה של סיטי נמשכה בדקה ה-52, כששוב כדור קרן העניש את האורחים, הפעם ההגבהה של ג'ונסון מצאה את ראשו של וינסנט קומפני שנח בחדות את הכדור אל הרשת.

שחקניו של מקליש נראו בהלם באותן דקות, ורק בדקה ה-65 הם הצליחו לחזור מעט למשחק. סטפן וורנוק כיפר מעט על הטעות שלו מפתיחת המחצית, כשכבש מקרוב, אבל המארחים לא הותירו ליריבתם כל סיכוי, כשבדקה ה-71 הם חותמים את תוצאת המשחק: ג'יימס מילנר קיבל את הכדור בקצה הרחבה, ושלח כדור מחוכם ומדוייק שהכניע את שי גיבן, לשמחתו המוגבלת של מילנר, שלא חגג מול קבוצתו לשעבר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

צ'לסי - אברטון 1:3

צ'לסי הגיעה למשחק מול אברטון כשהיא יודעת שמנצ'סטר סיטי כבר במקום הראשון, ואחרי פתיחה שבה צ'לסי שלטה אך הגיעה למעט מצבים הגיע השער הראשון בדקה ה-31. חואן מאטה מסר לאשלי קול, שהגביה לדניאל סטארידג' שנגח פנימה. קרוב לשריקה למחצית, הבקיע צ'לסי את השער השני במשחק. פרנק לאמפרד בעט בעיטה חופשית מסובבת, לראשו של ג'ון טרי, שנגח פנימה.

בנקודה הזו המשחק היה כבר גמור, גם אם נשארו 45 דקות לשחק, אבל כדי לחזק את אחיזתם בניצחון המשיכה צ'לסי ללחוץ על הדוושה ובדקה ה-62 רמירס שם את השלישי - מבצע נהדר של מאטה השאיר את הברזילאי קרוב לשער וכל מה שהוא היה צריך לעשות היה לגלגל בפשטות פנימה. בדקה ה-81 הבקיעה אברטון את שער הכבוד שלה, ורויסטון דרנטה מסר לווליוס שהבקיע בנגיעה הראשונה שלו בכדור.

סטוק - פולהאם 0:2

קבוצתו של טוני פוליס, שתארח ביום חמישי את מכבי תל אביב במסגרת הליגה האירופית, ממשיכה במומנטום שלה, ומוצאת את עצמה במקום השביעי בליגה, רק ארבע נקודות מהמקום השלישי. המארחים ישבו על השער של הלונדונים בפתיחה אבל לא הצליחו למצוא את הרשת, ושתי הקבוצות ירדו עם תיקו מאופס אל חדרי ההלבשה.

במחצית השניה החל המשחק לתפוס קצב, כשגם פולהאם וגם סטוק מוצאות את המשקוף. דווקא כשהיה נדמה שהמשחק הולך להסתיים עם חלוקת נקודות, הגיעה הדקה ה-80. ג'ון וולטרס הקפיץ את האוהדים המקומיים אל רגליהם עם שער יקר, ובדקה ה-87 קבע רורי דלאפ את תוצאת המשחק, והעניק לקבוצתו שלוש נקודות יקרות, רגע לפני המפגש עם שחקניו של מוטי איוניר, שלבטח לא שמח על החדשות.

משחקים נוספים

נוריץ' - סוונסי 1:3
לנוריץ': אנתוני פילקינגטון (1 ו-64) וראסל מרטין (10). לסוונסי: דני גרהם (12)

קווינס פארק ריינג'רס - בלקבורן 1:1
לק.פ.ר: הלדר הלגוסון (16). לבלקבורן: כריסטופר סמבה (24)

וויגאן - בולטון 3:1
לבולטון: נייג'ל ראו-קוקר (4), דיויד אנגוג (45) וכריס איגלס (90). לוויגאן: מוחמד דיאמה (40)

כדורגל אנגלי בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully