וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוטלו משחקי השבועיים הראשונים בעונת ה-NBA

הדד ליין להשגת הסכם חלף, סטרן: "קיווינו שלא נגיע לסיטואציה הזו". לברון: "מתנצל בפני האוהדים". כספי: "זמן לקבל החלטות"

רויטרס

וידאו: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק

אחרי קיץ שלם של דיונים, במהלכו ציפו כל חובבי ה-NBA שהשביתה בליגה הטובה בעולם תסתיים לפני פתיחת העונה, ביטל הלילה (בין שני לשלישי) דייויד סטרן את משחקי השבועיים הראשונים לעונת 2011/12, והפך את השביתה לממשית.

נציגי ארגון השחקנים וקברניטי הליגה התכנסו הלילה בניו יורק פעם נוספת כדי לנסות להקדים את הדד ליין שקבע הקומישינר לביטול המשחקים, אך הפערים הגדולים בין הצדדים לא איפשרו להגיע לפריצת דרך.

המשמעות של ההחלטה היא ש-100 המשחקים שנקבעו לתאריכים 1 עד 14 בנובמבר לא יתקיימו, כולל המשחק היחיד העונה בו היה אמור עמרי כספי לחזור לסקרמנטו עם קליבלנד, ויגרמו לבעלי הקבוצות בהפסד מיידי של 83 מיליון דולר במכירות כרטיסים.

מעבר לכך כבר העריך סגנו של סטרן, אדם סילבר, שהליגה עומדת בפני הפסדים של מאות מיליוני דולר נוספים בעקבות ההחלטה שתרחיק את חובבי הענף מה-NBA, בעוד שבילי האנטר, יו"ר ארגון השחקנים, הבהיר שהשחקנים יסבלו מהפסד של 350 מיליון דולר בכל חודש בו תימשך השביתה.

"מעתה בכל יום שיעבור נצטרך לבחון את צמצום מספר המשחקים שעוד נשארו בעונה הזו", אמר סטרן באכזבה עם סיום הפגישה. "הפער בינינו כל כך גדול עד שלא ניתן לגשר עליו בשלב הזה, למרות שקיוויני שלא נגיע לסיטואציה הזו. אנחנו רחוקים מאוד בכל הנושאים שבמחלוקת, ויש מפרץ של ממש שמפריד בינינו".

דרק פישר, נשיא ארגון השחקנים, הסביר את עמדתו: "לא בחרנו להיות בעמדה כזו, אבל אנחנו לא במצב בו ניתן להגיע להסכם הוגן עם הנהלת הליגה. אני ממשיך להאמין שהיינו הוגנים והגיוניים בגישתנו, וזה מה שציפינו שיקרה במידה ונדבוק בה".

השחקנים מודעים לכך שהתבצרותם במשא ומתן תפגע בתדמית הציבורית שלהם, ולברון ג'יימס מיהר לצייץ אחרי הודעת הביטול: "אני רוצה להצטער בכנות בפני האוהדים! זה יום עצוב לכולנו, במיוחד בשבילכם, ואין לנו זכות קיום בלעדיכם".

בזווית היותר מקומית מי שנשמע מאוכזב מהיעדר ההתפתחויות בנושא הוא עמרי כספי, שכזכור חתם בקליבלנד, אבל כרגע רחוק מלממש את חוזהו. הפורוורד הישראלי צייץ הבוקר בטוויטר: "היו לי ציפיות גדולות לקראת הפגישה היום. מאוכזב מאוד. זה הזמן לקבל כמה החלטות חשובות".

אזור ה-NBA בוואלה! ספורט

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully