וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד מתייחסים במקסיקו לחובבי ספורט? טור מיוחד

שגיב ברעם היה צריך לנסוע עד מקסיקו כדי לראות כיצד מתייחסים שם לחובבי ספורט, עם כמויות של שידורים, מגוון משחקים ותשוקה אמיתית שלא נובעת מתאוות בצע. רק אל תתמחרו אותם

ביום שישי בצהריים התלונן בפניי בעל בית קפה באי איסלה מוחרס שבמקסיקו, שהאמריקאים שקנו כאן בתים ומבלים פה שבועות בודדים בשנה, תרמו הרבה יותר כספים למשפחות הדלות באי מאשר עשירי מקסיקו, שזנחו את עניי עירם. "אנחנו צריכים לתמוך אחד בשני כמוכם - היהודים", הוא אמר. "מממ... כן...", עניתי והתחמקתי מלשקר בעיקר לעצמי בכל הנוגע לעשירי ועניי "הקהילה היהודית" בישראל עצמה: "אומרים שהקהילות היהודיות ברחבי העולם באמת מאוד משפחתיות ותומכות".

איזו נחמה יכולתי להציע לו? על איזו נקודה תנחת האצבע בקנאה ותגיד "הלוואי שאצלנו זה היה כמו שזה אצלכם"?

יום שבת, שעות הצהריים. אחד מחמשת ערוצי הספורט שוב משדר את המשחק ממוקדמות יורו 2012 בין בוסניה ללוקסמבורג. השדר המקסיקני פולט מילים בקצב ובלהט, נרגש כאילו אימו נולדה בסראייבו ואביו נהרג בעודו מגן עליה. בהמשך מתחיל עוד שידור חוזר - הפעם הולנד נגד מולדובה ומאוחר יותר צרפת נגד אלבניה.

ככה נראה כאן יום שישי. גרמניה בטורקיה, פורטוגל נגד איסלנד, אנגליה מעפילה ליורו... שלושה ערוצי ספורט ששידרו בלי סוף משחקים ממוקדמות יורו 2012, ועוד אחד ששידר בזה אחר זה את משחקי מוקדמות המונדיאל מהאזור הדרום אמריקאי - כשמונה שעות של תענוג רצוף וצרוף, מינוס שעתיים של עצבים אחרי כל החמצה של צ'ופטה סואסו נגד ארגנטינה. בערוץ נוסף שידרו בייסבול ובשעות הקטנות של הלילה גם את משחק גביע העולם בראגבי בין צרפת לאנגליה. רק תנו להם לצפות בספורט ובדשא ואל תתמחרו להם אותם.

בשבת השידורים החוזרים של המשחקים הבינלאומיים שאתמול הועברו בשידור חי, הם בסך הכל אפרטיף לשעות אחר הצהריים. המחזור ה-12 בליגה המקסיקנית כבר החל וקוורטרו מארחת את סנטוס לגונה למשחק מרכז טבלה. במקסיקו תחנות הטלוויזיה משתנות על פי אזורים ובמדינת קינטנה רו שבדרום-מזרח, שלושה ערוצים - לא פחות - משדרים את המשחק בין המדורגת שביעית בטבלה למדורגת שמינית. בינתיים מתחיל גם המשחק בין קרוס אסול לפואבלה. אותו משדרים שני ערוצים אחרים וכך לכל מקסיקני – גם זה שלא יכול לשלם על כבלים - ניתנת ההזדמנות לראות את ססאר ויאלוס הכשרוני שוב עובר שלושה שחקנים בקלות רק כדי לסיים במסירה לא מדויקת - סיכום נאות לקריירה הקצרה בינתיים של מי שכבר מזמן היה צריך לשחק באירופה.

שריקת הסיום לשני המשחקים הללו מזניקה שניים אחרים לדרך - אחד מהם בין פומאס המוליכה לטיגרס השלישית, שהולמת בה פעם אחר פעם. גם כאן שידור בשני ערוצים. כרגיל, כל משחק במחזור הליגה משודר לפחות בערוץ אחד פתוח. בכל המסעדות רואים עכשיו כדורגל. זו לא הגזמה. אחר כך - כשהמחזור יסתיים בשעות הערב המאוחרות - ייגשו כאן לסיכומים - כל ערוץ והתכנית שלו. בהמשך כנראה שוב יפתחו שלושת הפאנלים הבלתי נגמרים לקראת משחק הידידות נגד ברזיל ושוב ידונו שעות בשאלה מי עדיף בין הקורות: ממו אוצ'ואה או אוסבלדו סאנצ'ס. נדמה שבארבעת הימים האחרונים הפרשנים עדיין לא הצליחו להחליט.

אולי הם לא עוזרים יותר מדי אחד לשני - המקסיקנים. זה מה שאמר לי בעלים של בית קפה באי איסלה מוחרס. איזו נחמה יכולתי להציע לו? על איזו נקודה תנחת האצבע בקנאה ותגיד "הלוואי שאצלנו זה היה כמו שזה אצלכם"?

מדור הטלוויזיה משבח את הפעילות של צ'רלטון

כדורגל דרום אמריקאי בוואלה! ספורט

  • עוד באותו נושא:
  • מקסיקו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully