וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עולים מדרגה: אליפות העולם בראגבי מגיעה לחצי הגמר

צרפת ו-ווילס המפתיעות ייאבקו על כרטיס לגמר, אבל עיקר העניין בחצי הגמר יהיה בקרב הגדול בין ניו זילנד לאוסטרליה

צרפת - ווילס (שבת, 10:00, ספורט 1)

האם עלייתן של שתי הנבחרות האלה לחצי הגמר היא הפתעה או לא? זו השאלה שריחפה כל השבוע מעל עולם הראגבי. צרפת עברה את אנגליה עם 12:19, בעוד שווילס הדיחה את אירלנד החזקה אחרי ניצחון 10:22.

הגורם המשותף בהעפלתן של שתי הנבחרות עד לארבע הגדולות, הוא משחק ההגנה הבלתי מתפשר. מלבד ההופעה החלשה שלהם מול ניו זילנד, אף נבחרת לא השיגה יותר מ-21 נקודות נגד הצרפתים. מול אנגליה, הגדילו הטריקולור לעשות, כשעצרו את יריבתם על אפס נקודות ו-12 בסך הכל. אצל הוולשים התופעה בולטת עוד יותר, כשהנבחרת הרשתה 44 נקודות בלבד בחמישה משחקים, ממוצע מדהים של פחות מתשע נקודות למשחק.

בטורניר ששת האומות האחרון, ידם של הצרפתים הייתה על העליונה עם 9:28, כשאת אחד הטריים באותו משחק כובש וינסנט קלרק, שמחזיק בשישה כאלה עד כה בטורניר הנוכחי ומדורג ראשון בתחום זה לצד כריס אשטון האנגלי. עימנול ארינאודורוק הוא השחקן המצטיין של הטריקולור עד כה. את התקפה של ווילס מוביל סקוט וויליאמס, עם ארבעה טריים. ג'ונתן דייויס וג'ורג' נורת' הוסיפו שלושה משלהם. בקרדיף בטוחים מאוד ביכולתם להעפיל לגמר ואלפי אוהדים יתייצבו מחר באצטדיון המילניום כדי לצפות במשחק על מסכי ענק.

במאזן ההיסטורי בין הנבחרות מוליכה ווילס, שניצחה ב-43 מהמפגשים, בעוד שצרפת ניצחה ב-42 ושלושה הסתיימו בתיקו. עם זאת, המאזן מעט מטעה, מכיוון שבשלושת העשורים האחרונים המאזן עומד על 7:26 לטובת הצרפתים. בגביע העולם יהיה זה המפגש הראשון בין השתיים.

עימנול ארינאודורק נבחרת צרפת בראגבי. AP
הכוכב הגדול של הצרפתים. ארינאודורוק/AP

ניו זילנד - אוסטרליה (ראשון, 10:00, ספורט 1)

איזו מלחמה זאת הולכת להיות. הגמר האמיתי של האליפות מגיע כבר בחצי הגמר, בקרב הענקיות הזה בין האול בלאקס, שמארחים את הטורניר ומדורגים במקום הראשון בעולם, לבין היריבה הגדולה ביותר שלהם, הוואלאביס, שמדורגים במקום השלישי בעולם. ניו זילנד גברה על ארגנטינה 10:33 ברבע הגמר, אוסטרליה ניצחה 9:11 את האלופה היוצאת דרום אפריקה, אחרי משחק הפכפך ומותח.

עד כמה היריבות הזו גדולה? שתי הנבחרות קיימו ביניהן 142 משחקים עד היום. המאזן נוטה בבירור לטובת הניו זילנדים, שניצחו ב-96 מהפעמים, בעוד שאוסטרליה ניצחה רק ב-41 משחקים וחמישה הסתיימו בשוויון. למרות הסטטיסטיקה הלא מעודדת הזאת מבחינת האוסטרלים, הם יכולים להתנחם בעובדה שהם מחזיקים בשני תארים עולמיים מול אחד של ניו זילנד. הם גם ניצחו את ניו זילנד בשני המפגשים בין הנבחרות בתולדות גביע העולם.

אם כל זה לא מספיק, הם גם גברו על האול בלאקס 20:25 במשחק האחרון בין השתיים, לפני חודשיים בלבד. אותו ניצחון הגיע במחזור הסיום של טורניר שלושת האומות והעניק את הגביע לאוסטרליה. יחד עם הלוזריות שניו זילנד צריכה להוכיח שהיא התנערה ממנה אחת הוא לתמיד, הכל פתוח במשחק הגדול הזה.

אם במשחק הראשון יבלטו ההגנות, הרי שכאן עיקר העניין יהיה ההתקפות ומי תוכל לפצח את יריבתה יותר פעמים ולהשיג מהלכים גדולים. ניו זילנד השיגה 273 נקודות עד כה, שהגיעו בין היתר מ-38 טריים. שניים נוספים שמייצרים נקודות בנבחרת הם הבועטים קולין סלייד, אליו הצטרף ברבע הגמר פירי ויפו, שניצח את ארגנטינה עם שבעה פנדלים מוצלחים.

החדשות הרעות מצד המארחת הן, שלא הכל שקט במחנה הניו זילנדי. מלך הנקודות בכל הזמנים דן קרטר, נפצע וסיים את הטורניר. הקפטן ריצ'י מק'או גם הוא פצוע, אך צפוי לשחק והשמועות טוענות כי שני שחקני הנבחרת קורי ג'יין וישראל דאג נתפסו שיכורים בבר באוקלנד לפני משחק רבע הגמר.

פירי ויפו שחקן ראגבי ניו זילנדי. christophe ena, AP
ניצח את רבע הגמר. ויפו/AP, christophe ena

באוסטרליה, ג'יימס או'קונור הוא הסנסציה החדשה. הילד הצעיר, בקושי בן 21, הפגין המון אופי כשכבש את הפנדל הדרמטי שניצח את דרום אפריקה. שחקן הכנף אדם אשלי-קופר, שכבש חמישה טריים מספק את המהירות והכוח בהתקפה האוסטרלית.

מי שיעמוד במרכז תשומת הלב הוא קוויד קופר. הצעיר בן ה-23נולד בניו זילנד, אך עבר לאוסטרליה עם משפחתו בגיל תשע, אחרי שהעיתון המקומי בעיר הולדתו נסגר והוריו נותרו ללא תעסוקה. קופר הוא השחקן שהתקשורת והאוהדים בניו זילנד הכי אוהבים לשנוא והוא יצטרך להתעלות על תצוגת הנפל שלו ברבע הגמר ולנסות להשתיק את עשרות אלפי המקומיים שידחפו את ניו זילנד.

ראגבי בוואלה! ספורט

קוויד קופר נבחרת אוסטרליה בראגבי. fabrizio giovannozzi, AP
נולד בניו זילנד, משחק באוסטרליה. קוויד קופר/AP, fabrizio giovannozzi

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully