וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לימור לבנת: "טוהר מידות ואתיקה בספורט אינם מתקיימים"

שרת הספורט עסקה בבעיית השקיפות בספורט הישראלי: "מ-2013, מי שלא ייאמץ את הקוד האתי, לא יזכה לתמיכה"

שרת הספורט לימור לבנת נשאה דברים הערב (רביעי) בכנס שקיימו עמותת שקיפות בין לאומית- ישראל והמרכז לאתיקה בירושלים. השרה התייחסה בנאומה לפרשיות הרבות שידע הספורט הישראלי בשנים האחרונות והביעה את דעתה על בעיית טוהר המידות שאופפת את הספורט הישראלי. לבנת אמרה: "טוהר מידות ואתיקה בספורט אינם מתקיימים. בשנים האחרונות היינו עדים לכמה פרשיות מכאיבות, שהעידו על כך שיש להגדיר מה מותר ומה אסור ולא רק במסגרת החוק.

הרוב המכריע של העוסקים בספורט עושים עבודתם נאמנה, אך הם נפגעים מהתנהגות לא טובה, לא חוקית או לא ספורטיבית של חלק מעמיתיהם. אמון הציבור בספורט הישראלי נפגע. "שופטים באדום", "הכדור המרכזי", פרשת מוני פנאן ופרשיות אחרות, כולן הטילו חשדות כבדים לגבי התנהגות פסולה של מי שהיו צריכים להוות דוגמא אישית".

הדעת אינה סובלת וגם אני איני סובלת, שיושב ראש איגוד ספורט מכהן כבכיר באגודת ספורט. זה פסול מכל וכל והעיוות הזה זועק לשמיים ומקפל בתוכו עוד עיוותים רבים, אין קוד אתי שאינו מכיל התייחסות לניגוד עניינים, אנו לא מחייבים לקבל את הקוד האתי שלנו, ולא נתנגד אם יאומץ קוד אתי מחמיר יותר. מה שגובש הוא קוד מינימלי.

בהמשך דבריה, עסקה השרה בשקיפות אותה היא מצפה למצוא בספורט הישראלי ואף הטילה אולטימטום במידה והדברים לא יתבצעו: "החל משנת 2013, אימוץ הקוד יהיה תנאי לקבלת תמיכה. אין מדובר בהצהרה, אלא בצעד מחייב עבור כל הארגונים שמקבלים תמיכה מהממשלה. הטוטו הודיע כי יפרסם דו"חות רבעוניים, כמו חברות הנסחרות בבורסה, כדי לתת דין וחשבון לציבור. אם הטוטו יכול ואף חייב, גם אם לא חוקית אלא רק ציבורית לעשות כן, אז כל איגוד יכול. ראוי שהמהלך של הטוטו ישמש מודל לחיקוי עבור כל איגוד ספורט. הגיעה העת לשקיפות בספורט הישראלי. אני קוראת לראשי האיגוד והועד האולימפי להרים את הכפפה ולפרסם דו"חות כספיים, לנהוג בשקיפות ציבורית כדי שנוכל לצעוד יחד אל ההישגים אליהם הספורט הישראלי ראוי."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully