וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרור קשטן: "מגעיל איך שאתם מדברים אחד על השני"

מאמן הפועל ת"א נזף בשחקניו אחרי ההפסד לנתניה. הקבוצה נענשה בקריאות גזעניות, יציעים 4-5 ייסגרו מול הפועל פ"ת

הפועל תל אביב נענשה הערב (שלישי) על ידי בית הדין של ההתאחדות לכדורגל בקריאות גזעניות. העונש שספגה הקבוצה הוא שיציעים 4 ו-5 באיצטדיון בלומפילד ייסגרו במשחק הבית הבא של הקבוצה נגד הפועל פתח תקוה.

האדומים הועמדו לדין בעקבות עבירה על התנהגות בלתי הולמת של האוהדים לאחר שהושמעו קריאות גזעניות לעברו של איימוס קולי, שחקנה של הפועל חיפה, במשחק הליגה בין שתי הקבוצות. בקבוצה גינו כמובן את הקריאות הללו במהלך הדיון, כשנציגי הפועל תל אביב היו יושב ראש הקבוצה דורון אוסידון והמנכ"ל ניר ענבר.

בנוסף לעונש שנגזר על הקבוצה, היא נקנסה גם בסכום של 10 אלף שקל. לצד העונש הזה, הוטל על הפועל תל אביב עונש חינוכי, שהוצע על ידי נציגיה בדיון, לחלק פליירים נגד גזענות ולהזמין לארבעת משחקי הבית הקרובים אלף ילדים ולוחמים על חשבונם, כולל הסעות למשחקים הללו. במהלך הדיון הושמעה עדות טלפונית מפי משקיף המשחק עו"ד יריב טפר, שסיפר כי מדובר בקהל לא גדול שנשאר ביציע 4-5 בסיום המשחק והתגודד ליד שער היציאה של השחקנים משתי הקבוצות.

הדיין חיים אלחדיף הסביר בהחלטתו מדוע בחר שלא להפעיל את סעיף הקריאות הגזעניות אלא בחר בסעיף התנהגות בלתי הולמת: "לא נראה לי שבמקרה זה היה מוטיב גזעני בהתנהגות האוהדים מאחר והקריאות של האוהדים כוונו לכל או לרוב השחקנים היריבים כמנהג אוהדים שמבקשים ללעוג או לקנטר שחקנים יריבים. מדובר בקומץ אוהדים על רקע שבמהותו אינו 'על רקע גזעני' כלשון סעיף 20 (יג) לתקנון המשמעת". בנוסף המליץ הדיין "לסווג את ההרשעות בגין קריאות גזעניות ועוד עבירות באופן שהענישה בקיום משחק ללא קהל בליגה מקצוענית תחול רק במקרים שבוצעו בנסיבות חמורות, וזאת כדי ליצור פרופורציה בין העבירה החמורה והענישה החמורה, כי בליגה מקצועית עסקינן".

המנכ"ל ניר ענבר אמר: "להאשים את הפועל תל אביב בקריאות גזעניות זה ההיפך מהמציאות, כך אמרתי גם בבית הדין. הצלחנו להמיר את העונש לעונש קל יותר ולא נפסק לנו משחק רדיוס. הצענו לדיין עונש חינוכי, ובמשחק הקרוב נארח כ-1,000 לוחמים. הפועל ידועה בכל אירופה כקבוצה שנלחמת בגזענות".

בצד המקצועי, יממה לא פשוטה עברה על הפועל תל אביב אחרי ההפסד למכבי נתניה. במהלך האימון המאמן דרור קשטן אסף את השחקנים לאחר ההפסד אתמול ונזף בהם קשות, בעיקר על הלכלוכים בתקשורת: "זה מגעיל איך שאתם מדברים אחד על השני. תופעת ההדלפות פה היא פשוט בושה. בקרוב יום כיפור וזה בדיוק הזמן לעשות חשבון נפש. אתם מבזים כך את עצמכם ואת המועדון, בפעם הבאה שתופעה כזו תחזור אעניש את כולכם".

הקבוצה העלתה היום לאוויר את אתר האינטרנט החדש שלה. בהודעה רשמית שהוציא המועדון נמסר: "האתר יכלול אלמנטים של רשתות חברתיות, תמונות גולשים מידע, היסטוריה של המועדון כולל חומר ארכיון, גלריות, טבלאות וחומרים רבים נוספים, והוא יועלה גם בגרסה האנגלית".

הפועל תל אביב בוואלה! ספורט

כדורגל ישראלי בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully