וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנגליה בדרך למהפכה בזכויות השידור?

פסיקה תקדימית קבעה שאזרחים יכולים להשתמש בממיר ממדינה זרה, 'סקיי' והפרמיירליג עשויות להפסיד מיליונים

מאבק משפטי של שש שנים שניהלה קארן מרפי, בעלת פאב מפורטסמות, עשוי להוביל למהפכה של ממש בתחום זכויות השידור של משחקי הכדורגל באנגליה. הבוקר (שלישי) פסק בית הדין הגבוה של האיחוד האירופי לטובתה של מרפי בתביעתה כנגד הקנסות ששילמה על כך שהשתמשה בממיר יווני על מנת לקלוט את משחקי הפרמיירליג אותם שידרה בפאב, ובכך נמנעה מהתשלום לרשת 'סקיי' המתייחב בממיר אנגלי.

הפסיקה לטובתה של מרפי, שצברה קנסות של מעל 8,000 ליש"ט לאורך השנים ופנתה לבית המשפט האירופי כדי שיגן על זכויות הפרט שלה, קבעה למעשה שמשחקי הפרמיירליג אינם יכולים להיחשב כקניין רוחני של הנהלת הליגה, ולכן זכויות היוצרים שלה מוגבלות. ההכרעה הסופית בנושא תעבור כעת לבית משפט אנגלי, אך התקדים שנוצר כבר הוליד שורה של השלכות, ביניהן ירידת המנייה של 'סקיי' בבורסה ב-3%.

עדיין לא ברור האם משמעות הפסיקה תהיה שכל אזרח יוכל לעקוף את זכויות היוצרים של 'סקיי', אך ברור שפרט לרשת המשדרת את המשחקים, שמרוויחה מעל 200 מיליון ליש"ט בשנה ממכירת מנויים לפאבים, גם הפרמיירליג עשויה להיפגע כלכלית מההחלטה. "הפרמיירליג עקבה אחרי הפרשה הזו", אמר היום ג'ז מוקסי, יו"ר וולבס. "היינו ערוכים לפסיקה שכזו, שבוודאי תשפיע על האופן בו נמכור בעתיד את זכויות השידור שלנו".

כדורגל אנגלי בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully