וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדורסל נשים: פתיחת ליגת העל נדחתה בשבועיים

3.10.2011 / 16:44

הקבוצות החליטו על הצעד בעקבות שביתת השחקניות, שזועמות על ביטול החוק הרוסי והסירוב לנהל מו"מ בעניין מספר הזרות

קבוצות ליגת העל בכדורסל לנשים החליטו היום (שני) לדחות בשבועיים את פתיחת הליגה, על רקע ביטול החוק הרוסי במסגרת הנשים, וסירוב הקבוצות לאיגוד לנהל משא ומתן על הסכם קיבוצי בעניין מספר הזרות, וכן בעניין הדרישות הכלכליות של השחקניות.

הקבוצות, בגיבוי הנהלת איגוד הכדורסל, אימצו את החלטת השביתה עליה הכריז ארגון השחקניות. יש לציין שאל האיגוד הגיעה חוות דעת משפטית שטוענת שהשביתה כלל אינה חוקית.

בהודעה רשמית שהוציא האיגוד היום נמסר: "איגוד הכדורסל מעוניין להמשיך בשיתוף הפעולה המקצועי עם השחקניות, אולם לצערנו הן נגררו למאבק הפוליטי שמנהלת ההסתדרות כנגד האיגוד, והכריזו על שביתה שאין בה שום בסיס מקצועי, אלא רק דרישות כלכליות שאינן מהוות ואינן מובילות להדברות כלשהיא".

*בנושא אחר. הנהלת האיגוד אישרה היום את שינוי התקנון, שיאפשר שיתוף ילדים שאינם אזרחי מדינת ישראל בליגות השונות בכדורסל.

במסגרת השינויים תתאפשר בכל הקבוצות עד גיל 18 (פרט לקבוצות המשחקות בליגה הלאומית), לרשום עד שלושה שחקנים שאינם אזרחי מדינת ישראל, על פי הקריטריונים שנקבעו על ידי האיגוד. כמו כן, לליגה תוכל להירשם קבוצה הומוגנית לילדים, נערים ונוער עד גיל 18 (פרט לקבוצות המשחקות בליגה הלאומית) ובתנאי שרשומים בה לפחות תשעה שחקנים שאינם אזרחי מדינת ישראל.

* בהחלטה נוספת של האיגוד, הוסדר היום נושא העליות והירידות מהליגה הלאומית. האיגוד קבע שבתום העונה, תעלה קבוצה אחת מהליגה הלאומית לליגת העל, קבוצה אחת תרד לליגה הארצית, ומהליגה הארצית יעלו שתי קבוצות לליגה הלאומית (הראשונה ממחוז צפון והראשונה ממחוז דרום).

לידיעה הראשונית על הסיכוי לשביתה בליגת הנשים

כדורסל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully