וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש ששבר את הקללה: טרי פרנקונה והרד סוקס נפרדים

1.10.2011 / 23:30

המנג'ר היה מהאחראים העיקריים על הקריסה של הרד סוקס, אך הוא גם ייזכר כמי שהחזיר את האליפות לקבוצה לאחר 86 שנים

אוקטובר הגיע ועולם הבייסבול אמור היה להיות מרוכז לחלוטין בפלייאוף, אלא שהחדשות שהגיעו בימים האחרונים מקבוצת בוסטון רד סוקס, בנוגע לפרידתם של הקבוצה ושל המנג'ר שלה בשמונה העונות האחרונות, טרי פרנקונה, מושכות לפחות חלק מתשומת הלב של חובבי המשחק.

פרנקונה לא היה סתם מנג'ר בתולדות הקבוצה מעיר השעועית. הוא אחד משני אנשי הצוות המקצועי הבכירים, יחד עם הג'נרל מנג'ר ת'יאו אפשטיין, ששבר את קללת הבמבינו המפורסמת והחזיר את האליפות לבוסטון אחרי 86 שנים עקרות ומלאות אכזבות. פרנקונה הגיע לקבוצה בתחילת עונת 2004. הוא החליף את גריידי ליטל והיה צריך לשקם את ההריסות אחרי אחד ההפסדים הכואבים בתולדות המועדון, באינינג ה-11 של המשחק השביעי בסדרת הגמר של ה-AL מול היריבה הגדולה, ניו יורק יאנקיז.

המגיש הנהדר קורט שילינג הצטרף לקבוצה באותה עונה, אך הרד סוקס סיימו שניים בבית, שלושה משחקים מאחורי היאנקיז, עם מאזן 64:98. על סדרת הגמר של ה-AL מול אותם יאנקיז כבר דובר רבות והקבוצה של פרנקונה ביצעה את אחד הקאמבקים המפורסמים בהיסטוריה וחזרה מפיגור 3:0 לניצחון 3:4 בסדרה ומשם המשיכה לסוויפ קליל על סנט לואיס קרדינלס ולאליפות היסטורית.

שתי העונות הבאות היו בינוניות, אך במהלכן הביאו פרנקונה ואפשטיין מספר שחקנים מרתקים לקבוצה, ביניהם ג'וש בקט ודייסקי מאטסזוקה כמו גם בחירות הדראפט ג'קובי אלסבורי וקליי בוכהולץ. כל אלו הצטרפו לדיוויד אורטיז ומני רמירז וב-2007 הרד סוקס דרסו את רוב הליגה וזכו באליפות שנייה בעידן פרנקונה.

מנקודה זו ואילך החלו העניינים להתדרדר עבור המנג'ר וקבוצתו. בשנה שאחרי האליפות, הקבוצה כמעט הגיעה לוורלד סירייס, ואחר כך שוב עלתה לפלייאוף, אך בעונה שעברה היא סיימה רק שלישית בבית המזרח. העונה הנוכחית התחילה בצורה רעה מאוד עם 10:2, אך ההמשך היה הרבה יותר טוב ובוסטון רצה קדימה בדרכה לחזרה לפלייאוף. לצערו של פרנקונה, יתרון בן תשעה משחקים על טמפה ביי רייז בתחילת ספטמבר לא הספיק ובאחת הקריסות הגדולות בהיסטוריה הרד סוקס הודחו מהפלייאוף. ההדחה והדרך בה נגרמה, יצרו שבר גדול בין המנג'ר לשחקניו והוא חש כי לא יוכל לזכות שוב באמונם ובחר לוותר על האופציה להמשיך בקבוצה ולחפש אתגר אחר.

פרנקונה מסיים את שמונה עונותיו כמנג'ר בוסטון רד סוקס במאזן 552:744 (54.7 אחוזי הצלחה), עם 28 ניצחונות פלייאוף, שתי אליפויות, אחת מהן כאמור, היסטורית במיוחד ובטעם מר מאוד אחרי הנפילה הגדולה. למרות הכל, בסופו של דבר, הוא ייזכר בהיסטוריה כמאמן שלאורך תקופה מסוימת בבוסטון הוציא מהקבוצה את הלוזריות שלה, גרם לשחקנים לשחק מעל לרמתם ובעיקר שינה את ההיסטוריה של אחת הקבוצות המפורסמות בספורט האמריקאי.

בייסבול בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully