וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ננו גינזבורג רחוק ניצחון אחד מהיורוליג

המאמן הישראלי ונימברוק הצ'כית ניצחו את חימקי 79:86 ויתמודדו נגד שרלרואה. ריטאס נגד גלטסראיי על המקום השני

יום המשחקים השני בטורניר מוקדמות היורוליג התקיים הערב (שבת). כזכור, מדובר בטורניר שאותו פתחו 16 קבוצות ובסיומו יעלו שתיים לשלב הבתים, אחת מהן לבית ג' בו תשחק מכבי תל אביב, והשניה לבית ד'. השלב הזה מחולק למעשה לשני טורנירים ומתקיים בוילנה ובשרלרואה, כאשר המנצחת בכל טורניר תגיע ליורוליג.

שמונה קבוצות נותרו אחרי יום המשחקים הראשון, והקבוצה הראשונה שהבטיחה את מקומה באחד משני הגמרים היא ריטאס וילנה שגברה על ציבונה זאגרב בתוצאה 71:88. ריטאס תתמודד בגמר הטורניר מחר נגד גלטסראיי, שניצחה את וילרבאן 83:93. חשוב לציין כי במידה והטורקים ינצחו, הם לא יכולו להשתלב בבית של מכבי תל אביב מאחר ואפס פילזן כבר משובצת בו. במקרה כזה, הקבוצה שתשחק בבית ג' של מכבי תל אביב תהיה המנצחת מהטורניר המקביל בשרלרואה. אחת משתי הקבוצות שישחקו בגמר בבלגיה היא נימבורק הצ'כית אותה מאמן ננו גינזבורג הישראלי. נימברוק ניצחה את חימקי מוסקבה 79:86 ותתמודד נגד שרלרואה הבלגית, שניצחה את אלבה ברלין 63:74.

ריטאס וילנה - ציבונה זאגרב 71:88

פתיחה טובה של טייריס רייס הובילה את הליטאים ליתרון 8:17 ברבע הראשון, אלא שהקרואטים הגיבו בריצת 0:7 כדי לא לאבד את המשחק בשלב מוקדם. מינדאוגאס קטלינאס עוד הספיק להגדיל מחדש את היתרון של הליטאים בסיומו של הרבע הראשון, אבל הרוויה קובאצ'ביץ' וטומיסלאב זובצ'יץ' כיכבו במדי ציבונה ברבע השני, והצליחו להשוות ל-41:41 בהפסקה. ברבע השלישי רייס המשיך לככב ולקראת סיומו החזיר את הוילנאים ליתרון דו ספרתי, 58:69. בדקות הראשונות של הרבע האחרון ריטאס כבר עלתה ליתרון 58:76 וסגרה עניין. טייריס רייס הוביל את ריטאס עם 19 נקודות ו-7 אסיסטים, רנאלדאס סייבוטיס ומינדאוגאס קטלינאס הוסיפו 13 כל אחד. דמונטה הארפר קלע 14 נקודות לציבונה, שתפגוש העונה את מכבי תל אביב רק במסגרת הליגה האדריאטית.

שרלרואה - אלבה ברלין 63:74

בתום שלב הגישושים ברבע הראשון היה זה קיילב גרין משרלרואה שעשה את ההבדל והעלה את הבלגים ליתרון 16:24. שרלרואה כבר החזיקה ביתרון של 12 נקודות ברבע השני, אלא שזה היה הרבע של מרקו סימונוביץ' מהצד השני, שהצליח להוריד את הפיגור של הגרמנים ל-36:32. ברבע השלישי אלבה הצליחה לצמק את הפיגור למינוס שלוש נקודות, אבל גרין וג'סטין המילטון החזירו את שרלרואה מהר מאוד ליתרון דו-ספרתי, ומכאן הברלינאים כבר לא הצליחו לחזור. דווין ברויילס הוביל את קלעי שרלרואה עם 15 נקודות, קיילב גרין הוסיף 11. דריק אלן קלע 20 נקודות לאלבה ברלין, שלא תשחק העונה ביורוליג.

גלטסראיי - וילרבאן 83:93

שתי שלשות של יאקה לאקוביץ' העירו את גלטסראיי בפתיחת המשחק והובילו אותה ליתרון 23:28 בסוף הרבע הראשון. הצרפתים פתחו את הרבע השני עם 6 נקודות רצופות וביצעו מהפך. מכאן זה הפך להיות משחק שקול כשהיתרון נע בין צד לצד, ובסופו של דבר היו אלה הטורקים שירדו להפסקה ביתרון 51:52. ברבע השלישי לאקוביץ' המשיך לטווח מעבר לקשת ונעזר בדריוס סונגאילה עם נקודות יקרות מהשדה, שהגדילו את היתרון של גלטסראיי, אלא שהמצד השני פיליפ גוס השאיר את הצרפתים במשחק - לפחות עד סיומו של הרבע. שלשה של סבר אוזר בפתיחת הרבע האחרון היכתה בצרפתים והובילה את הקבוצה מאיסטנבול ליתרון דו-ספרתי בדרך לניצחון במשחק. לאקוביץ' הוביל את הטורקים עם 22 נקודות (6 מ-8 לשלוש), סונגאילה הוסיף 18. ליאו ווסטרמן קלע 18 לוילרבאן, דיז'ון תומפסון סיים עם 17.

נימברוק - חימקי מוסקבה 79:86

הצ'כים פתחו את המשחק בטירוף ואחרי שוויון 2:2 הם הפגיזו בריצת 0:17 בדרך ליתרון 5:21 בסיום הרבע הראשון. ברבע השני הרוסים הצליחו לקלוע יותר מפי שלוש, אבל זה לא ממש החזיר אותם למשחק ונראה היה שההתמוטטות ברבע הראשון הרסה להם את כל המשחק. ובכל זאת, הרוסים לא ויתרו ופתחו את הרבע השלישי בריצת 3:17 כדי לחזור למשחק ולהילחם על המקום ביורוליג. בסופו של דבר, אקס מכבי תל אביב טרה סימונס החזיר את נימברוק לקרקע ותפס אחריות ברגעים הקריטיים של המשחק כדי לא לאבד אותו. סימונס הוביל את נימברוק עם 26 נקודות (6 מ-7 לשלוש), פאבל פומפרלה הוסיף 20. קרסימיר לונצ'אר (12 ריבאונדים) וכריס קווין קלעו 25 כל אחד.

יורוליג בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully