וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תגידו שלום: זידרונאס אילגאוסקאס פורש מה-NBA

בגיל 36, החליט הסנטר הליטאי ש"מספיק זה מספיק", ותלה את הנעליים לאחר 13 שנים בליגה. ליקט 2,444 ריב' בהתקפה

לאחר 13 שנים ב-NBA וכשהוא בן 36 החליט לאחרונה והודיע על כך אמש (שישי) הנפיל הליטאי זידרונאס אילגאוסקאס (2.21 מ') שהוא פורש מהליגה הטובה בעולם. סדרה של פציעות וניתוחים ותשישות פיזית ומנטאלית הכריעה את הבחור הגדול וגרמה לו להחליט לתלות את נעליו הגדולות.

ביג Z, כפי שכונה, היה קרוב מאוד לפרישה לפני כשנתיים, לאחר שעבר סדרה של חמישה ניתוחים בכף רגלו. אלא שהוא החליט להילחם ולעשות ניסיון נוסף כדי לחזור ולשחק ב-NBA. הוא הרוויח מכך הגעה לגמר ה-NBA בשנה החולפת עם ההיט, שנוצחו על ידי המאבריקס.

הליטאי, שכאמור שיחק בעונה האחרונה בהיט, ציין 72 משחקים במדי הפיינליסטית, 51 מהם כשחקן בחמישייה ורשם ממוצעים של 5 נקודות ו-4 ריבאונדים. ב-12 העונות שקדמו למדים של מיאמי, לבש אילגאוסקאס את החולצה של הקאבס.

"מספיק זה מספיק", אמר ביג Z. "הגוף שלי לאה ותשוש ואני עייף מבחינה פיזית, אין מגבלת גיל אבל כל אחד יודע מתי הוא צריך להפסיק".

אילגאוסקאס, שנבחר על ידי הקאבס בדראפט 1996, החמיץ את רוב ארבע העונות הראשונות שלו בליגה עקב פציעות בכף רגלו, אבל התאושש לאחר מכן וערך 843 הופעות בעונה הרגילה ועוד 80 במשחקי פלייאוף. הוא ליקט בסך הכול 2,444 ריבאונדים בהתקפה בקריירה ובכך הגיע למקום ה-41 ברשימה של כל הזמנים. הוא גם מדורג במקום ה-40 בחוסמים של כל הזמנים עם 1,327 גגות.

"זו הייתה חתיכת תקופה וניסיון", הוסיף הסנטר בהודעת הפרישה שלו ובעצם הסביר את הסיבה לסיום קדנציית המשחק שלו. "היו לי הרבה עליות וירידות במהלך הקריירה. כשמשחקים על פני עונה כל כך ארוכה זה מצריך הרבה יותר מכדורסל, זה קשה מבחינה מנטלית. אתה כבר מרגיש מיובש, זו שנה ארוכה. אני רוצה כעת לבלות זמן עם משפחתי שגרה במיאמי. חייתי 15 שנים על מזוודות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully