וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם התאחדות האגרוף הבינ"ל היתה מעורבת בשוחד?

לפי תחקיר של ה-BBC ההתאחדות הבינלאומית קיבלה מיליוני דולרים תמורת הבטחה למדליות זהב לאזרבייג'אן בלונדון

רשת הטלוויזיה הבריטית BBC פרסמה אתמול (חמישי) תחקיר הכולל עדויות לפיהן התאחדות האגרוף הבינלאומית (AIBA) קיבלה סכומי עתק של מיליוני דולרים, כשבתמורה אנשיה היו צריכים לךדאוג לכך שאזרבייג'אן תזכה לפחות בשתי מדליות זהב אולימפיות בלונדון 2012.

נשיא ההתאחדות הבינלאומית, וו צ'ינג-קו הטיוואני אמר ל-BBC כי יחקור באופן מיידי את החשדות. עם זאת, ההתאחדות דוחה על הסף את ההאשמות ובהצהרה שפרסמה היום נכתב: "כל רעיון לקשר בין הלוואה לבין הבטחות למדליות זהב הוא מופרך מהיסוד". קצין העיתונות של ההתאחדות הוסיף ואמר: "החשדות הן לא נכונות ומגוחכות".

התחקיר חשף למעשה העברה של מיליוני דולרים מאיש עסקים אזרי לחשבון של התאחדות האגרוף הבינלאומית. בוועד האולימפי הבינלאומי יבדקו את הנושא ויתכן ויפעילו חקירה מלשהם לאירוע. קצין התקשורת של הוועד האולימפי הבינלאומי מארק אדאמס אמר היום: "אנחנו מברכים את ההחלטה של AIBA לחקור את החשדות ונמתין לתוצאות החקירה שלהם. בוועד האולימפי מתייחסים ברצינות לכל חשד לשחיתות, כך שנבקש גם מה-BBC את כל הראיות שיש להם עבור ועדת האתיקה שלנו, שתחליט כיצד לנקוט בהמשך".

שמה של התאחדות האגרוף הבינלאומית כבר הוכתם בעבר בגלל שחיתות, כשמי שהואשם בה היה היו"ר לשעבר אנואר צ'וודרי, שעמד בראשה במשך 20 שנים והלך לעולמו לפני שנתיים. החשדות הופנו כלפי שוודרי בעיקר אחרי הטורניר האולימפי באתונה 2004, כשהרבה מאוד אנשים התלוננו על קרבות לא כשרים.

  • עוד באותו נושא:
  • אגרוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully