וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליובין: "הרוח מבדילה אותנו מיתר הקבוצות"

22.9.2011 / 16:52

גלבוע/גליל פתחה עונה, המאמן מקווה לראות המשכיות. ראשי הקבוצה זועמים על פסילתם מהיורוקאפ: "זה מחדל של המדינה"

קובי אליהו

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

הפועל גלבוע/גליל עליון, סגנית אלופת ישראל, ערכה היום (חמישי) מסיבת עיתונאים רשמית לרגל פתיחת העונה. הקבוצה של ליאור ליובין שינתה את פניה לקראת העונה הקרובה כשהשחקנים שנשארו הם הקפטן אבישי גורדון, עידו קוז'יקרו, דגן יבזורי והפורוורד קורטני פלס. הקבוצה צירפה במהלך הפגרה את הזרים צ'ייסון אלן, רומאו טראוויס וג'וזף ג'ונס והישראלים אופיר פרחי, נמרוד טישמן ויאן מרטין. בין השחקנים הבולטים שעזבו נמצאים גל מקל וגוני יזרעאלי. מחר בבוקר תצא הקבוצה לטורניר אימון בבאמברג, בהשתתפות באיירן מינכן, באמברג וגראן קנאריה.

חיים אוחיון: "מוסדות הכדורסל בישראל כשלו"

הקבוצה תשחק העונה גם בליגה הבלקנית אחרי שנפסלה ממשחק ביורוקאפ בגלל האולם בגן נר, נושא שגרם לכעס רב במהלך מסיבת העיתונאים שכן הפועל ירושלים תפסה את מקומה של גלבוע/גליל במפעל.

דני עטר, ראש המועצה האזורית גלבוע, התייחס לנושא ואמר: "אני רוצה למתוח ביקורת על הספורט בישראל, למרות היותנו סגני אלופים אנחנו לא משחקים ביורוקאפ, זה מחדל גדול מאוד של מדינת ישראל וזה הכי קרוב לאנרכיה בהתנהלות. קבוצה שבדין צריכה לייצג את ישראל לא תהיה שם, וקבוצה פחות טובה תייצג את מדינת ישראל. מי שאחראי על הכדורסל בארץ מאפשר לדבר כזה להתקיים זה צריך לעורר אותנו הרבה מאוד שאלות ותהיות. נשאף השנה להגיע לאותו מקום ולא נוותר על מקומנו עם אותו אולם".

המנהל עמית גל הוסיף: "ככה אותי חינכו, אם אני לא יכול לשחק, אף אחד לא יכול לשחק. נכון שחלק מהשחקנים עזבו, אבל יש לנו שילוב של שחקנים חדשים ומקומיים. הלך גוני יזרעאלי, הגיע שירן ראובן. אנחנו מסודרים ומוכנים ויוצאים לטורניר איכותי בבאמברג עם באיירן מינכן, באמברג וגראן קנאריה, ולאחר מכן נמשיך במשחקי ההכנה. צריך לדבר מעט ולעשות הרבה".

הבעלים חיים אוחיון: "גם השנה נשלב שחקנים ישראלים וזרים צעירים. תכנית העבודה שלנו שתמיד יעברו תחתינו שחקנים צעירים ישראלים ויצמחו גם ברמה המקצועית וגם ברמה הכלכלית. אנחנו עוד לא ברמה של הטופ העולמי, אבל אנחנו שואפים לשם. אנחנו כקבוצה, לפחות בקדנציה שלי, כל הזמן מימשנו את ההישגים הספורטיביים שלנו. אם ההישגים שלנו הובילו למוקדמות היורוליג או ליורוקאפ אז היינו שם. השנה ולא בפעם הראשונה נמנע מאיתנו לממש את ההישגים שלנו, היה סיכול ממוקד, גם מקומי, ירשו אותנו מבלי להגיע להישגים ספורטיביים. אנחנו בחרנו לנהל מלחמה וללכת לאן שרוצים אותנו. אנחנו חייבים את זה לעצמינו, ולשחקנים שלנו ששואפים להיות שם. בחרנו להיות בליגה הבלקנית, אולי גם להוביל שם".

אוחיון הצטרף למתקפה: "מוסדות הכדורסל במדינת ישראל כשלו כשל מערכתי, הם לא מקיימים את הדבר הבסיסי שבגללו משחקים כדורסל, יש פה ספורטיביות והישגיות. גם בשנים אחרות עם אותם קבוצות. כל הזמן ירושלים יורשת אותנו או את חיפה ואחרים, וזה לא לעניין. אני אומר שאם לא נהיה תלויים אחד בשני נהיה תלויים אחד ליד השני. יש לי מה לומר במוסדות האלה ואני אומר את זה בצורה נוקבת. זה לא ייגמר בלומר, זה לא יוביל אותנו שוב לאותו מצב".

ליאור ליובין: "כואב שלא אוכל לממש עצמי באירופה"

בצד המקצועי, עידו קוז'יקרו מצפה לראות המשכיות: "אני מקווה שתהיה לנו עונה מוצלחת, אני מאמין בחיבור שיש פה ובהמשכיות שהצוות המקצועי מגבש פה. זה חשוב מאוד שיש פה זר כמו קורטני שהוא לא חדש בקבוצה או בליגה, זה יתרון עבורנו. בעונה שעברה, למרות הרבה עליות ומורדות, הראינו אופי והגענו לאן שאנחנו רצינו להגיע. עושה רושם שיש פה חיבור טוב, ואני רוצה להודות להנהלה שמספקת לנו את כל התנאים, חוץ ממנהל קבוצה ראוי".

המאמן ליאור ליובין: "אני שמח להיות פה שנה שנייה. אני גאה להיות חלק מהמועדון המיוחד הזה, שמאוד ייחודי באופי שלו, הרוח הזאת מבדילה את המועדון מכל מיני מועדונים אחרים. הרבה שחקנים צעירים עברו במועדון הזה, ואני מקווה שזה יימשך, אני גאה בשחקנים שעברו תחתינו ופורעים את השטרות. אני מרגיש שנבנית קבוצה מאוזנת מבחינה מקצועית, את הציפיות כבר שמעתם וזה לא חדש לנו, כל קבוצה בליגה שואפת לזה".

על היורוקאפ אמר: "ברמה האישית לי זה קשה וכואב שאני לא יכול לממש את עצמי ברמה הגבוהה באירופה, זה פספוס גדול לקריירה שלי. אתה רוצה לשחק ברמות הכי גבוהות, גם בתור שחקן וגם בתור מאמן. היו כמה דברים בקיץ שלא תלויים בנו, אני לא רוצה להיכנס למקום הזה, מגיע לנו להיות ביורוקאפ, אבל בהנחה שדברים לא ישתנו, אנחנו מביטים קדימה. הליגה הבלקנית זה אלטרנטיבה ראויה. אנחנו רוצים להגיע לפיינל פור, אבל להפתיע את מכבי תל אביב זה סיפור אחר. מכבי קבוצה חזקה ומעל הליגה, אבל זה לא שנה ראשונה שזה הסיפור במסיבות העיתונאים.

המאמן התייחס גם לסוגיית גוני יזרעאלי והבהיר: כשמישהו לא רוצה להיות פה, אתה לא יכול להשאיר אותו. נעשו כל המאמצים ומעבר כדי להשאיר אותו, אבל הוא העדיף ללכת לירושלים. זה לא נושא מקצועי, רק העדפה האישית ורצון שלו. לא היה לנו יכולת לעשות משהו בנידון".

כדורסל ישראלי בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully