וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתאחדות לכדורגל: "מליקסון יזומן למשחק מול מלטה"

21.9.2011 / 12:04

הבעיה: אם מליקסון יגיש בקשה לשחק עבור פולין, פרננדז לא יוכל לזמנו. מאמן נבחרת פולין: "אם מאור רוצה, הוא ישחק אצלנו"

האם מליקסון צריך לשחק בנבחרת פולין? בואו לדון איתנו בפייסבוק

בצל השמועות הרבות על כך שמאור מליקסון יעדיף לייצג את נבחרת פולין, החליט מאמן נבחרת ישראל לואיס פרננדז לזמן את קשר ויסלה קראקוב למשחק הנבחרת הקרוב מול מלטה בחודש הבא. המאמן יפרסם את הסגל בעוד שבועיים, והבוקר אמר: מאמן "מליקסון התבגר וצבר ביטחון מאז שהוא משחק בפולין. הוא זומן למשחק בלטביה אך נפצע במדי קבוצתו. מול חוף השנהב הוא שיחק והבקיע צמד. יכולתו הרשימה מאוד והוא זומן לסגל מול יוון ומלטה ואף היה אמור לפתוח, אך נפצע באימון. הוא שחקן מצוין שבכל פעם שהיה כשיר, זומן על ידי".

בהתאחדות לכדורגל הוסיפו ומסרו: "מאור מליקסון הוא שחקן סגל נבחרת ישראל. הוא היה חלק מהסגל למשחקים מול יוון וקרואטיה ולא שותף רק בגלל פציעה. מליקסון יהווה חלק מהסגל נגד מלטה וילבש את המדים הלאומיים, הישג שכל ספורטאי ישראלי שואף להגיע אליו וצריך להיות גאה בכך".

כרגע לא ברורות ההשלכות של ההחלטה, משום שאם מליקסון יחליט לשחק בנבחרת פולין, כפי שמסתמן בימים האחרונים, יתכן שיבחר שלא להגיע למשחק נגד מלטה. יחד עם זאת, בפני מליקסון עומדת האפשרות למנוע מפרננדז הזימון, אם יגיש לפיפ"א את הבקשה לשחק בנבחרת פולין לפני המשחק מול מלטה. במקרה כזה, עשויה גם ההתאחדות לכדורגל להתערב בנושא. לפי תקנון פיפ"א, ברגע ששחקן מגיש בקשה לשחק בנבחרת מסויימת - הוא לא יכול להופיע בשום נבחרת בזמן שהבקשה נבחנת.

אחת האפשרויות שעלו היא שההתאחדות תפנה בעניין לפיפ"א ותדווח כי לשחקן יש מספר רב של הופעות בנבחרת הצעירה, בנוסף לשני משחקי ידידות בנבחרת הבוגרת בהם נטל לאחרונה חלק. בנבחרת ציינו: "אם מליקסון לא היה פצוע בחלק מהמפגשים, הוא כבר היה עורך הופעה רשמית". מליקסון עצמו נפגש הבוקר עם נציג ההתאחדות בפולין במטרה לשמוע פרטים בעניין.

סוכנו של כוכב ויסלה קראקוב דודו דהאן התראיין לתקשורת הפולנית ושפך מעט אור על הסוגיה: "אני מבין ותומך בהחלטה של מליקסון, שנמאס לו מהפוליטיקה בישראל ורוצה לשחק כדורגל במקום בו מעריכים אותו. בפולין שחקנים מוזמנים לנבחרת על בסיס הופעות טובות בליגה ויכולת לעזור. זה השפיע על ההחלטה של מאור. בנוסף, למאור יהיה סיכוי לשחק בנבחרת גדולה יותר מישראל. אתם פשוט טובים יותר".

על פי התקשורת הפולנית ומקורבי השחקן, מליקסון מרגיש לא מוערך בישראל. בעוד בפולין הוא כוכב גדול, בארץ הוא נחשב לאנונימי. בנוסף, הושמעה טענה כי מליקסון חש שגורמים חיצוניים ופוליטיקות פנימיות משפיעות על קביעת סגל נבחרת ישראל, כמו למשל קירבה לעיתונאים ועסקנים. "מאור משלם את המחיר על היותו שקט, על כך שהוא לא אוהב פרסום ולא משתמש במרפקים", נטען בפולין.

מאמן נבחרת פולין: "אני מחכה לטלפון ממליקסון"

התקשורת הפולנית המשיכה כמובן לעסוק בסיפור הגדול, שהגיע לאחר שו"ר ההתאחדות גז'גוז' לאטו אמר אמש: "בשיחה איתי מאור הביע רצון עז לשחק במדי פולין. אני חושב שזימונו לנבחרת הוא רק עניין של זמן".

הבוקר הגיע גם תורו של מאמן הנבחרת הפולנית פרנטישק סמודה להתייחס לסוגיה: "אני יכול לאשר שדיברתי עם מאור מליקסון, הוא בחור מנומס ושקט. ההחלטה היא שלו. סיכמנו שהוא יתקשר אלי אם הוא מחליט לשחק עבור פולין, וכרגע הטלפון שלי דומם".

"אם הוא יגיד שהוא רוצה לשחק אצלנו, אני רוצה אותו", הוסיף סמודה. "מבחינה פורמאלית אין שום מכשולים עבור מאור, יש לו דרכון פולני ואמא שלו פולניה. אבל כרגע כל הסיפור הזה ראשוני מדי, מדובר בספקולציה".

קשר ויסלה קראקוב נחשב לאחד הכוכבים הגדולים ביותר בליגה הפולנית, והחוקים החדשים של פיפ"א מאפשרים לו להצטרף לנבחרת פולין כל עוד לא שיחק משחק רשמי עבור נבחרת ישראל הבוגרת. אם יחליט באופן סופי לייצג את פולין, הופעת הבכורה שלו עשויה להיות כבר בחודש הבא, במשחק ידידות מול דרום קוריאה ב-7 לאוקטובר. כידוע, פולין תארח את יורו 2012 בצוותא עם אוקראינה.

מנהל הנבחרת תומאש ז'אסה סיפר לתקשורת הפולנית כי כבר לפני מספר שבועות קיבל טלפון מסוכנו של מליקסון, דודו דהאן, שתהה אם ניתן לזמן את מליקסון למשחקי הידידות של פולין מול מכסיקו וגרמניה שהתקיימו במקביל למשחקי ישראל מול יוון וקרואטיה: "זה נראה מוזר שסוכן מתעניין בזימון אפשרי של השחקן בזמן שזה נמצא במחנה האימון של נבחרת ישראל".

ז'אסה הוסיף: "נראה שמאור שינה את דעתו לגבי נבחרת פולין, אבל עדיין לא שמעתי זאת ממנו. שיחת טלפון מסוכן לא מספיקה. דהאן לא יכול להחליט בשביל השחקן ברמת הנבחרת, יש כאן מעורבות רגשית".

אגב, באחד האתרים המובילים בפולין נערך סקר השואל האם מליקסון צריך לייצג את נבחרת פולין, ואחרי 33 אלף הצבעות התפלגו הקולות כך:
63% - כן, הוא יחזק את הסגל שלנו
1% - כן, אבל רק ליורו 2012
31% - לא, מספיק עם שחקנים זרים
5% - אין לי דיעה בנושא

לעמוד שגרירים בוואלה! ספורט

נבחרת ישראל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully