וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנדי מארי: "אנחנו לא מפחדים לשבות"

לטניסאים הבכירים נמאס מהעומס המוטל עליהם. ישקלו את צעדיהם לפני המאסטרס בשנגחאי: "אנו רק רוצים שדברים ישתנו"

לשחקני הטניס מתחיל להימאס מהצפיפות והעומס של לוח המשחקים. בעבר, רפאל נדאל התלונן על הלו"ז הצפוף עימו צריכים להתמודד השחקנים הגדולים, אך כעת, נראה כי המאבק הזה מתחיל לגדול.

"השחקנים אינם מפחדים לשבות", אמר היום (שני) אנדי מארי, הטניסאי הבכיר של בריטניה (4 בעולם) ל-BBC, "זו אפשרות. אני יודע מתוך שיחות עם כמה שחקנים שהם אינם מפחדים לעשות זאת. בואו נקווה שזה לא יגיע לזה אבל אני בטוח שהשחקנים ישקלו את האופציה הזו".

בטורניר האחרון, אליפות ארצות הברית הפתוחה, נוצר מצב בעקבות מזג האוויר בו השחקנים מהחצי התחתון של ההגרלה - ביניהם מארי ונדאל - נאלצון לשחק שלושה משחקים בתוך שלושה ימים בכדי להגיע לחצי הגמר. כעת, מתכננים השחקנים להיפגש לפני טורניר המאסטרס בשנגחאי ולהעלות רשימה של נושאים המחייבים שינוי.

"אם נבוא עם רשימה של דברים שאנו רוצים שישתנו, וכולם יסכימו על כך אבל הם יישארו כפי שהם, אז לנו צריכה להיות מילה לגבי מה שהולך בענף שלנו", אמר הבריטי, "כרגע, אין לנו. נשב, נדבר על זה עם התאחדות הטניס המקצועית והתאחדות הטניס הבינלאומית, נראה אם הם יהיו מוכנים לפשרה, ואם לא - נתחיל משם".

ובכל זאת, למארי יש כמה רעיונות כיצד להקל בעומס: "אנחנו רק רוצים שדברים ישתנו, דברים קטנים מאוד. שניים-שלושה שבועות בשנה, קצת פחות טורנירים בשנה, שאני לא חושב שזה בלתי סביר".

בנובמבר האחרון, מנהל התאחדות הטניס המקצוענית, אדם הלפנט, הודיכ כי העונה תקוצר בשבועיים והפגרה בין העונות תוארך לשבעה שבועות, החל מ-2012, בכדי לתת מענה לשחקנים שחושבים שהעונה ארוכה מדי. עם זאת, הכרזה זו רק גרמה להוזזת הטורנירים, לא לביטולם, מה שרק הגדיל את העומס על השחקנים. בענף הנשים, לעומת זאת, הקטינו את העונה לפני כמה שנים, ובכך הבטיחו שלמדורגות הבכירות יהיו כמעט חודשיים של פגרה בכדי לטעון מצברים. נדאל, לעומת זאת, צפוי לשחק בגמר גביע הדייויס מול ארגנטינה, מה שיקצר לו את הפגרה לכשלושה שבועות בלבד.

"כרגע לוקח יותר מדי זמן לשנות דברים", אמר מארי, "להכניס עוד שינוי יקח עוד חמש-שש שנים, ועד אז אנחנו כבר נפרוש. אנו רוצים שהדברים יקרו במוקדם ולא במאוחר".

"לשחקנים יש וצריך שתהיה מילה באיך מנוהל המשחק, וזו אחת הסיבות שההתאחדות הוקמה בשיתוף פעולה מלא בין השחקנים לטורנירים", ההתאחדות הודיעה, "בריאות השחקנים היא אקוטית, וה-ATP הכניס מספר שינויים בכדי לטפל בדאגות הבריאותיות בשנים האחרונות - כולל הפחתת גודל ההגרלות של המאסטרס, חופש לשמונה המדורגים הבכירים וביטול גמרים של חמש מערכות. אנו נשארים מחוייבים לעבוד עם השחקנים וגופים אחרים בכדי לטפל בנושאים אלו".

כיום, מחוייבים השחקנים הבכירים להשתתף בארבעת טורנירי הגראנד סלאם, תשעה טורנירי מאסטרס, טורניר סוף העונה העולמי ועוד מספר טורנירים קטנים.

טניס בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully