וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמרי אפק פורש מכדורגל

19.9.2011 / 22:10

אחרי 12 עונות כשחקן פעיל, נכנע קשר בני יהודה לפציעה כרונית והחליט על פרישה מהמשחק. הופיע 27 פעמים בנבחרת ישראל

עמרי אפק, אחד הכישרונות הגדולים ואולי גם המפוספסים שגדלו בעשור האחרון בכדורגל הישראלי, הודיע הערב (שני) כי החליט לפרוש מכדורגל. הקשר, שלא שיחק מאז אמצע העונה שעברה בשל פציעה כרונית במפרק הירך אשר לא ניתן היה לטפל בה החליט באופן סופי לממש את הרהורי הפרישה, שעלו בו כבר מהקיץ האחרון.

"מדובר ביום עצוב עבורי, אני משחק כדורגל מאז שאני מכיר את עצמי", אמר השחקן בהודעה לעיתונות. "הלב רצה להמשיך אבל הגוף אמר לי די. להיות שחקן מקצועני היה החלום שלי מאז גיל שש ואני שמח שיצא לי לשחק לצד השחקנים הגדולים בעולם. אני מאמין שאמשיך לעסוק בתחום בדרך זו או אחרת ולתרום לכדורגל הישראלי גם מחוץ למגרש".

מנכ"ל בני יהודה משה דמאיו מסר בתגובה: "אפק היה שחקן בני יהודה, שלצערנו נפצע במהלך אימון - פציעה שלא הצליח לחזור ממנה לכושר משחק מלא. לעניות דעתי, לעמרי היו עוד כמה שנים לתת וחבל לי שלא זכינו לכך בבני יהודה. אני מאחל לו רפואה שלמה ושיצליח בכל דרך בה יילך".

אפק, בן 32, גדל במחלקת הנוער של הפועל קריית אונו ושיחק במכבי יפו, פרץ לתודעת חובבי הכדורגל הישראלי בעונת 1999/2000, עונה אותה החל כשחקן ספסל, אך יכולתו המרשימה לא הותירה ברירה למאמנו דרור קשטן, ששילב אותו כשחקן הרכב בקבוצה שזכתה בדאבל באותה עונה.

לאחר ארבע עונות במדים האדומים ניסה השחקן את מזלו באירופה והצטרף יחד עם דודו אוואט לקבוצתו של יוסי בניון ראסינג סנטאנדר הספרדית, שם זכה ל-25 משחקים ואף כבש שני שערים, שניהם היו שערי ניצחון בדקה ה-90, מול אתלטיקו מדריד ואוסאסונה. מסנטאנדר עבר אפק בהשאלה לסלמנקה ומשם חזר לארץ בעונת 2005, למדי בית"ר ירושלים. עימה זכה באליפות השנייה בקריירה שלו.

אחרי שנתיים בבירה, עבר אפק למכבי חיפה, לשתי עונות נוספות, במהלכן השיג אליפות נוספת, השלישית שלו, בעונת 2008/09. בסיום אותה עונה הוא בחר להתאחד עם האיש שגילה אותו, קשטן ועבר לשחק תחתיו בבני יהודה.

במדי נבחרת ישראל רשם אפק 27 הופעות, בהן כבש חמישה שערים. השער הזכור ביותר שלו היה בהפסד הנבחרת 2:1 לצרפת, במסגרת מוקדמות יורו 2004. אפק הימם את נבחרת הטריקולור בשער מהיר כבר בדקה ה-2, במשחק שהתקיים בפאלרמו, בשל המצב הביטחוני ששרר בארץ, אך הצרפתים הפכו את התוצאה. שלושה ימים בלבד לפני כן, הוא כבש גם כן בדקה השנייה, בתיקו 1:1 של הנבחרת בקפריסין.

עמרי אפק במדי הפועל תל אביב במשחק מול לידס. Gary M. Prior, GettyImages
הצעדים הראשונים בקריירה של אפק, במדי הפועל תל אביב מול לידס/GettyImages, Gary M. Prior
עמרי אפק במדי נבחרת ישראל מול נבחרת צרפת. Henri Szwarc, GettyImages
קריירה נהדרת בנבחרת. אפק/GettyImages, Henri Szwarc
עומרי עמרי אפק ביתר ירושלים. ברני ארדוב
חזר מאירופה היישר לבית"ר ירושלים של גאידמק/ברני ארדוב
עומרי אפק. ברני ארדוב
ומשם המשיך למכבי חיפה, שם זכה באליפות האחרונה שלו/ברני ארדוב
עמרי אפק שחקן בני יהודה. ברני ארדוב
התחנה האחרונה בקריירה. במדי בני יהודה/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully