וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דייויס: ארגנטינה וספרד העפילו לגמר

נדאל סגר את הסיפור מול צרפת אחרי שניצח את צונגה בדרך ל-1:4. דג'וקוביץ' עלה לשחק נגד דל פוטרו, פרש וסרביה הפסידה

נרגעתם כבר מגמר אליפות ארצות הברית האדיר שעבר עלינו? אם כן ואם לאו, משחקי חצאי גמר גביע הדייויס סיפקו את הסחורה כשהיום (ראשון) הוכרעה זהות שתי העולות אל הגמר הגדול. צרפת, שהגיעה לגמר בשנה שעברה, נכנעה לספרד 4:1 ואילו ארגנטינה העפילה על חשבונה של סרביה בחוץ 2:3.

שתיים מהאימפריות הגדולות של הטניס העולמי, ספרד וצרפת, נפגשו כששתיהן הגיעו עם ארבעה שחקנים בכירים במיוחד, אבל היתרון האיכותי היה של המארחים, שהשלימו את העבודה וכעת הם יכולים לזכות בפעם החמישית בתואר, כשרפאל נדאל ניצח במשחק הרביעי את ג'ו ויפריד צונגה בשלוש מערכות. ביום הראשון נדאל דרס את גאסקה בשלוש מערכות, דויד פרר עשה את אותו הדבר לז'יל סימון ולמרות שלודרה וצונגה ניצחו בזוגות וצימקו ל-2:1, הספרדים ניצחו כאמור בבית עם ניצחונות בשני משחקי היחידים.

בגמר יפגשו הספרדים את ארגנטינה, שזו הפעם הרביעית שהיא תתייצב במעמד הזה. בחצי הגמר הארגנטינאים התגברו על סרביה, שעלתה ללא אלוף ארצות הברית נובאק דג'וקוביץ' ביום הראשון, והמפגש הזה היה גדול עליה. במשחק הראשון במפגש ניצח דויד נלבנדיאן את ויקטור טרויצקי, והעלה את הדרום אמריקאים ל-0:1. חואן מרטין דל פוטרו קירב את ארגנטינה לגמר עם ניצחון על ינקו טיפסרביץ', בזוגות הצליחו ננאד זימוניץ' ו-ויקטור טרויצקי לנצח ולצמק ל-2:1, אבל במשחק היחידים ארגנטינה השלימה את העבודה אחרי שדל פוטרו גבר על דג'וקוביץ' שעלה פצוע ופרש במערכה השנייה.

במשחקי עלייה לבית העליון, המפגש המסקרן מכולם היה בין אוסטרליה לשוויץ ורוג'ר פדרר, כאשר בסיומו של היום הראשון התוצאה הייתה 1:1, שוויץ הפסידה בזוגות, אבל פדרר החזיר ל-2:2 לקראת משחק חמישי מכריע, ו-סטניסלס ואווינקה סגר סיפור. רוסיה חזרה מפיגור 2:1 מול ברזיל, השוותה ל-2:2 וניצחה 2:3, בעוד צ'כיה ניצחה 0:5 ברומניה.

סרביה - ארגנטינה 3:2

איזו אווירה לוהטת הייתה בבלגרד ארינה, כש-20 אלף סרבים נלהבים קיבלו את אלופת השנה שעברה ואת הטניסאי הטוב בעולם, נובאק דג'וקוביץ'. אלא שהעייפות הכריעה את נולה שאמנם הגיע לטורניר, אבל בהחלטה של הרגע האחרון החליטו בסרביה כי הוא לא כשיר למשחק (ואולי גם למפגש), וויקטור טרויצקי (16 בעולם), שהביא לסרבים את הגביע אשתקד, הוא זה שפתח את המפגש מול דויד נלבנדיאן הוותיק והמנוסה (74 בעולם).

על אף הקהל ועל הבדלי המיקום, החכמה של נלבנדיאן באה לידי ביטוי כאשר הארגנטיני ניצח 4:6, 6:4, 2:6, 3:6 גדול והעלה את נבחרתו ל-0:1. חואן מרטין דל פוטרו (17) עלה למשחק השני מול ינקו טיפסרביץ' (13) הלוהט, לא התרגש מהלחץ והקהל הביתי וניצח 5:7, 3:6, 4:6. הסרבים הצליחו להישאר בחיים בזכות הזוגות, כשננאד זימוניץ' (3 בדירוג הזוגות העולמי) ו-ויקטור טרויצקי ניצח 6:7, (4), 4:6, 2:6 את חואן איגנסיו צ'לה וחואן מונאקו.

אלא שביום ראשון דג'וקוביץ' עלה לשחק מול דל פוטרו, אבל אחרי שהפסיד 7:6 במערכה השנייה ופיגר 3:0 במערכה השנייה, הוא נפל אל הקרקע ושיחרר צעקת כאב חדה אחרי שנפגע בקרסול. הקפטן הסרבי סייע לדג'וקוביץ' לרדת מהמגרש, כשנולה כמובן פרש, מה שהעניק לארגנטינה את הניצחון, וגם זכה לתרועות מצד 18 אלף צופים שמחאו לו כפיים. במשחק לפרוטוקול בלבד שנעל את המפגש ניצח טיפסרביץ' את חואן מונאקו שפרש.

ספרד - צרפת 1:4

האצטדיון בקורדובה אירח בסוף השבוע הקרוב מפגש בין שתיים מאימפריות הטניס הגדולות בעולם. ספרד וצרפת נפגשו בפעם השמינית אי פעם, כשהנבחרת של אלברט קוסטה הכניעה את הצרפתים שהגיעו עם ג'ו ווילפריד צונגה וגאל מונפיס.

במשחק הפתיחה הוציא רפאל נדאל את העצבים שלו על ההפסד הכואב לנובאק דג'וקוביץ' בגמר אליפות ארצות הברית ודרס את רישאר גאסקה 3:6, 0:6, 1:6. המדורג 15 נשאר בתמונת המשחק עד אמצע המערכה הראשונה, לפני שהשור ממאיורקה העלה הילוך והחל לרקוד על החימר באצטדיון קרבות השוורים בקורדובה וסגר עניין בתוך שעתיים ושש דקות בלבד.

גם דויד פרר (5) לא התקשה לשמור על הביתיות ודרס את ז'יל סימון (11) בתום שלוש מערכות חלקות. פרר נזקק ל-128 דקות בלבד כדי לנצח 1:6, 4:6, 1:6 ולהתגבר על פייט שנתן לו הצרפתי במערכה השנייה.

צרפת הצליחה לצמק את ההתמודדות ל-2:1 בזכות משחק זוגות אדיר של מיכאל לודרה וג'ו ווילפריד צונגה, שניצחו 1:6, 2:6, 0:6 את פרננדו ורדסקו ופליסיאנו לופז. אלא שנדאל סגר את הסיפור עם ניצחון 0:6, 2:6, 4:6 על צונגה, וסגר את הסיפור של המפגש הזה. במשחק לפרוטוקול בלבד, ורדאסקו עלה לשחק מול גאסקה, וניצח 2:6, 1:6.

פלייאוף העלייה לבית העליון

אוסטרליה - שוויץ 3:2

המפגש התקיים ב"רויאל סידני גולף" על משטחי הדשא, ובמשחק הראשון זה עזר לברנרד טומיץ' המקומי (59 בעולם) לגבור על סנטיסלס ואווינקה 6:4, 4:6, 3:6, 3:6. במשחק השני פדרר נכנס לעניינים ולא נבהל מהניסיון האדיר של לייטון יואיט הוותיק, כשניצח אותו 7:5, 6:7, 2:6, 3:6. במשחק הזוגות הצליחה אוסטרליה לעלות ל-1:2, לאחר שלייטון יואיט וכריס גוצ'יונה הפתיעו וניצחו 6:2, 4:6, 2:6, 6:7 (5) את פדרר ו-ואווינקה, אבל המדורג 3 בעולם החזיר את השוויצרים לחיים עם ניצחון 2:6, 5:7, 6:3, 3:6 על טומיץ'. את הסיפור סגר במשחק החמישי ואווינקה, שניצח את יואיט 6:4, 4:6, 7:6, 4:6, 3:6. פדרר חוזר לבית העליון.

רוסיה - ברזיל 2:3

הנבחרת המקומית, אחת מאימפריות הגדולות בטניס העולמי, הצליחה לחזור לבית העליון אחרי שעברה את ברזיל בקאזאן. מיכאיל יוז'ני (32) קירב אותה לשם כאשר גבר בקלילות על ריקרדו מלו (120) 0:6, 2:6, 1:6. תומאס בלושי (38) שמר על המפגש פתוח בזכות 4:6, 3:6, 3:6 על איגור אנדרייב (81). בזוגות הצליחה ברזיל לעלות ל-1:2 לאחר שמרסלו מלו וברונו סוארס הצליחו לנצח 4:6, 5:7, 2:6 את איגור קוניצין ודימיטרי טורסנוב, אבל יוז'ני השווה ל-2:2 אחרי משחק מתיש ביותר שהוכרע ב-12:14 במערכה החמישית מול בלושי, אליו הם הגיעו אחרי 2:6, 3:6, 7:5, 4:6 בארבע המערכות הראשונות. במשחק המכריע של ההתמודדות, טורסונוב סידר את המקום בבית העליון אחרי 1:6, 6:7, 6:2, 3:6 על מלו.

משחקים נוספים:

רומניה - צ'כיה 5:0, צ'כיה עלתה לבית העליון.
דרום אפריקה - קרואטיה 4:1, קרואטיה בבית העליון
בלגיה - אוסטריה 4:1, אוסטריה בבית העליון
יפן - הודו 1:4, יפן בבית העליון
צ'ילה - איטליה 4:1, איטליה בבית העליון

טניס בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully