וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינה חדשה בוואלה! פוטבול: הייל מרי

יובל קליין

14.9.2011 / 11:25

עמדת הקוורטרבק היא החשובה ביותר במשחק, ויובל קליין מתפנה להקדיש לה מדור מיוחד. על הסכין: רומו, בריידי ורוג'רס

כולם יודעים שקל לעשות את זה, אבל אסור להגיע למסקנות אחרי שבוע אחד. ובכל זאת, על דבר אחד כולם חייבים להסכים: איזה כיף שהפוטבול חזר. אפילו האוהדים המאוכזבים של הקולטס, הדולפינס, הקאובויס והברונקוס לא יכולים לומר שהם לא התגעגעו להרגשה הזאת בימי ראשון. יצא לי להיות בדרכים בשעת הקיק-אוף בשאר המגרשים והאזנתי לטקסאנס-קולטס ברדיו. מה שהיה אמור להיות דבר טריוויאלי, לשמוע פוטבול ברדיו, הפך לחוויה מרגשת. לשמוע את צוות השידור הטקסאני מתלהב ומהלל את הגנת הטקסאנס, זה לא משהו ששומעים כל יום. אחר כך הגיעו מילות הלל להתקפה שהלמה שוב ושוב בהגנת הקולטס האומללה. זה החזיר אותי מספר שנים אחורה, ילד בבית ספר יסודי ששומע מדי שבת שירים ושערים ומדמיין איך הכדור חופשי של זוהר נכנס לחיבורים. מיד חשבתי באילו מילות תואר היה משתמש זוהר בהלול כדי לתאר את הוורסטיליות של מריו וויליאמס בהגנה, או מוטי חביב את התפיסות של אנדרה ג'ונסון.

קרי קולינס שחקן אינדיאנפוליס קולטס שומט כדור מול יוסטון טקסאנס. David J. Phillip, AP
איך זה היה נשמע על ידי זוהיר בהלול?/AP, David J. Phillip

אריאל גרייזס מסכם את המחזור הראשון

אחרי ההקדמה האישית, בואו נדבר פוטבול, או יותר נכון, נדבר קוורטרבקית. השנה אנחנו נקדיש את הטור השבועי לעמדה החשובה ביותר במשחק, זאת שבה כל ילד שאוהב את המשחק מצא את עצמו בה. מדי שבוע ניתן אנקדוטות קצרות על הק"ב המצטיינים והמאכזבים של השבוע, שבסיומם נדרג את אותם לפי תוצאות השבוע.

קאם ניוטון שחקן קרוליינה פנת'רס. Ralph Freso, AP
ללא ספק, שבוע היסטרי והיסטורי לקאם ניוטון/AP, Ralph Freso

טום בריידי

אחרי 12 עונות בליגה ו-145 משחקים, טום בריידי רושם את המשחק הכי מרשים שלו בקריירה מבחינה סטטיסטית: 517 יארדים, ארבעה טאצ'דאונים וק"ב רייטינג של 121.6 על חשבון הגנת הדולפינס המתוסכלת. המשחק האחרון ביום שני הוכיח שכל עוד מאנינג פצוע, בריידי הוא התלמיד הכי טוב של המשחק. אין שחקן שעובד כל השבוע כמוהו ומגיע מוכן וחד ליום ראשון. הפטריוטס עשו חיים קשים להגנת מיאמי עם התקפת הנו-האדל, כלומר בין התקפה להתקפה הקבוצה לא מתאספת, אלא עומדת מוכנה למהלך הבא לפי הוראות מתאם ההתקפה והקוורטרבק.

התקפת הנו-האדל היא לא משהו חדש, אבל הדרך שהפטריוטס משתמשים בה היא יוצאת דופן. בדרך כלל, קוורטרבקים עובדים באימונים על התקפת שתי דקות, בה שחקני ההתקפה נשארים אותם שחקנים רוב הזמן, כך שהק"ב צריך ללמוד שלושה או ארבעה מהלכים ולהריץ אותם מהר. הפטריוטס, כמו הפטריוטס, עושים את הכל בדרך שלהם. בגלל העובדה שבריידי מסוגל ללמוד ביעילות מספר רב של מהלכים, הקבוצה משנה את המערך ואת השחקנים מדי התקפה. להגנה אין מספיק זמן לראות מה בריידי מכין לה ולהתאים את עצמה לפי המערך של ההתקפה. במשחק במיאמי ראינו את בליצ'יק משתמש במערך השוטגאן עם שלושה תופסים, במערך "I" עם שני שחקנים מאחורי בריידי, או במערך שבו מופיעים שני טייט-אנד (גרונקובסקי והרננדז).

לא משנה מה המערך או מי השחקנים, בריידי יודע בדיוק לאן כל אחד צריך לרוץ, ככה שכל מה שנותר לתופס הוא להרים את הראש בזמן הנכון ולהושיט ידיים לעבר המסירה המדויקת. מספר 12 של הפטריוטס מסר בהצלחה לשמונה שחקנים שונים. פיזור המסירות לא מבלבל את היריבה, אלא שומר על כל התופסים של הקבוצה שמחים, כשכל אחד מקבל הזדמנות לקחת חלק בחגיגה. תמיד אומרים שריאן פיצפטריק הוא הק"ב הכי חכם בליגה כי הוא למד בהרווארד, אבל בריידי מוכיח שגם לאוניברסיטת מישיגן יש אחלה תוכנית לימודים.

טום בריידי שחקן ניו אינגלנד פטריוטס. Pat Carter, AP
מה כבר נשאר להגנה לעשות מולו? בריידי/AP, Pat Carter

ארון רוג'רס

יש מספר קוורטרבקים שאצלם המשחק הראשון של העונה היה המשך ישיר של העונה שעברה, כאילו לא היתה פגרה בכלל, אם זה ארון רוג'רס לטובה או איילי מאנינג לרעה. גרין ביי פאקרס המשיכו באותה תוכנית שהביאו אותם לזכייה בסופרבול - לתת לרוג'רס לזרוק.

הכימיה של רוג'רס עם התופסים שלו, ובמיוחד גרג ג'נינגס, היא חוויה לצפייה. הק"ב של הפאקרס נתן משחק מושלם ביום חמישי, והאורזים היו צריכים אחד כזה, כי מולו עמד דרו בריס שגם הרשים מאוד. ה-27 מתוך 35 וה-312 יארדים של רוג'רס גורמים לנו לתהות האם הוא יכול להיות עוד יותר טוב מבשנה שעברה.

ארון רוג'רס שחקן גרין ביי פאקרס. Prisching Jim, AP
זה רק הולך ונהיה טוב יותר. רוג'רס/AP, Prisching Jim

טוני רומו

לפני שנגיע לדירוג הק"ב שלנו, בואו נדבר קצת על טוני רומו. הזמן שרומו החסיר בגלל הפציעה בשנה שעברה עשה רק טוב למוניטין שלו. אוהדי הקאובויס הנאיביים בחרו לשכוח את ההיסטוריה של רומו והתרכזו בדיבורים על הכישרון של הבחור. האמת, יש לו כישרון, רק שהוא בכוח מנסה לבזבז אותו על שטויות כמו למסור לדארל ריבאס ברבע הרביעי.

לאחר המשחק שמעתי תיאוריה מצחיקה לגבי רומו. בדרך כלל הבחור עושה בממוצע שתיים-שלוש טעויות קריטיות בעונה, שאחרי כל אחת מהן בא לאוהדי הקאובויס פשוט לזרוק את הבאד לייט על הטלויזיה. מה יקרה אם רומו ישתמש באותן שתיים-שלוש טעויות כבר בעונה הרגילה? לפי איך שההגנה וצמד התופסים בריאנט ואוסטין נראים, הקבוצה עדיין יכולה להגיע לפלייאוף. אז נראה את רומו לאחר שבזבז כבר את הטעויות שלו במחסנית, ואולי נקבל את רומו הכישרוני ולא את רומו הפאשלונר. את האמת, בדבר אחד אפשר לסמוך על רומו: הוא תמיד ימצא את הדרך להפסיד.

טוני רומו שחקן דאלאס קאובויס. Henry Ray Abrams, AP
אם הוא יבזבז את השטויות בעונה הרגילה, אולי בפלייאוף הוא יהיה טוב. רומו/AP, Henry Ray Abrams

טופ 10

1. טום בריידי – משחק קריירה ו-517 יארד הם סיבה מספיק טובה לתפוס את המקום הראשון.

2. ארון רוג'רס – האם רוג'רס מודל 2011 יהיה יותר טוב מרוג'רס מודל 2010?

3. קאם ניוטון – 422 יארד במשחק הבכורה בליגה! אתם יודעים כמה היו לג'ון אלוויי? 408 פחות מהק"ב של קרוליינה.

4. ריאן פיצפטריק – לקח חבורה אלמונית של תופסים ושם 41 נקודות על הראש של הצ'יפס בחוץ. ריספקט.

5. דרו בריס – מול כל קבוצה אחרת התפוקה שלו היתה מספיקה לניצחון, אבל מול האלופים צריכים גם לשחק הגנה.

6. מת'יו סטאפורד – עוד לא מאוחר לקפוץ על העגלה של הליונס. 305 יארד ושלושה ט"ד, וזאת רק ההתחלה.

7. ג'ו פלאקו – תנו לפלאקו ביטחון ואופציות לזרוק והרייבנס ירוויחו בגדול ממנו.

8. ג'יי קאטלר – כישרון יש, תוצאות יש, אבל מה שקאטלר באמת צריך זה משרד יחסי ציבור.

9. מייקל ויק – בסך הכל, צריך לצפות ליותר מ-14 מסירות מוצלחות של ויק, אבל כל עוד הרגליים עובדות אין לאיגלס על מה להתלונן.

10. קווין קוב – פתח את הקריירה החדש באריזונה ברגל ימין, בואו נראה אותו מול הגנות רציניות יותר.

קווין קוב שחקן אריזונה קרדינלס. Ralph Fresno, AP
בינתיים הוא נראה כמו רכש טוב. קווין קוב/AP, Ralph Fresno

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully