וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טריאתלון: הישראלים כיכבו בסבב אליפות העולם

רן אלתרמן זכה במדליית הכסף באקווטלון, ואילו רון דרמון בן ה-18.5 סיים במקום הרביעי בקטגוריית נוער עילית ופספס מדליה

שני ספורטאים ישראלים זכו בסוף השבוע בהישגים מרשימים בתחרות מסבב אליפות העולם בטריאתלון שהתקיימה בבייג'ינג שבסין. רן אלתרמן השתתף במקצה העילית של האקווטלון, שכלל 2.5 ק"מ ריצה, קילומטר שחיה ועוד 2.5 ק"מ ריצה. אלתרמן החליט להשתתף בתחרות ברגע האחרון, החלטה שהתבררה כמוצלחת ביותר - בתום מאבק צמוד מול הבריטי ריצ'ארד סטאנארד, הגיע אלתרמן למקום השני בהפרש של 21 שניות בלבד מהמנצח. "זו הייתה תחרות קשה ואני שמח על ההישג שלי", אמר אלתרמן בתום התחרות. "לעמוד על הפודיום, כשלצוארי מדליית כסף ולראות את דגל ישראל מתנוסס, היה רגע מרגש ביותר".

היום (ראשון) התחרה רון דרמון בן ה-18 וחצי במקצה נוער עילית והגיע למקום הרביעי. זוהי התחרות האחרונה של דרמון במסגרת הנוער, והחל מהסבב הבא ישתתף במקצה הבוגרים. דרמון הוא מילגאי של היחידה לפיתוח ספורטאים באיגוד העולמי, ומסומן כסגל אולימפי לקראת ריו 2016 על ידי היחידה לספורט הישגי בארץ. השנה אחד מהיעדים במקביל לצבירת ניקוד אפשרי לאולימפיאדת לונדון 2012, היה להגשים את החלום שלו להיות אלוף עולם לנוער.

בשנה שעברה סיים דרמון במקום החמישי והשנה סימן גבוה לפודיום. התחרות התחילה בצורה קשה, הוא יצא במקום ה-14 מהמים, רכב עם דבוקת הרוכבים השנייה כך שנוצר פער בינו ובין 8 מובילים שרכבו בקבוצת בריחה. דרמון לא ויתר במהלך הרכיבה, הוביל את הדבוקה השנייה ושמר על הפער לקבוצת הבריחה. בעת הירידה מהאופניים הוא יכל להישבר, אבל במקום זאת הלך על הכל, הוא ביצע את אחת הריצות הטובות שלו והצליח לעבור ארבעה מתחרים שהיו בפער של כמעט 40 שניות ממנו. הוא סיים 7 שניות ממקום שלישי, 12 שניות ממקום שני, ו- 45 שניות מהראשון המקום הראשון.

המאמן שלו, וורוויק דלזייל האוסטרלי, סיכם שרון עשה בדיוק מה שאתלט צריך לעשות והוא נתן מעצמו את הכול, "התוצאה יכלה להיות מקום שני או ראשון אם התחלת המירוץ הייתה נראית אחרת, אבל זהו הספורט ומה שחשוב זה הביצוע של ספורטאי שלא מרים ידיים ונותן הכל עד הסוף".

"אני מאושר מהתחרות, אך מאוכזב מהתוצאה", אמר דרמון על קו הסיום. "המוטו שמלווה אותי לאורך השנים הוא שאם אני מגיע שני אני יכול גם להיות ראשון. אז על אחת כמה וכמה אם הגעתי רביעי יכולתי להיות שלישי".

בסוף חודש אוקטובר השנה תארח העיר אילת את אליפות הארץ בטריאתלון. אירועי הטריאתלון ייחודיים בכך שהם מיועדים לחובבים ומקצוענים גם יחד, עובדה המאפשרת לספורטאים החובבים לפגוש את הטובים ביותר על קו הזינוק ולצפות בהם תוך כדי ביצוע התחרות.

לאור ההצלחה של אליפות הארץ בטריאתלון שנערכת בשנים האחרונות בעיר אילת, איגוד הטריאתלון העולמי ביקש מהאיגוד הישראלי לארח את אליפות אירופה עד גיל 23 באוקטובר הקרוב. ההיענות בעולם לתחרות היא עצומה וכבר נרשמו לתחרות כמה מהטריאתלטים המובילים בעולם.


עידן סנדק, מנכ"ל איגוד הטריאתלון הישראלי: "האירוע באילת מהווה את השיא של עונת הטריאתלון, והוא מושך אליו אלפי ספורטאים מכל העולם. השנה אנו מארחים בנוסף לתחרות הבינ"ל השנתית גם את אליפות אירופה עד גיל 23. במהלך הסוף שבוע צפויים להתחרות כ- 2,000 ספורטאים והעיר אילת הופכת לעיירת ספורטאים למשך הסופ"ש. אלפי ספורטאים ובני משפחותיהם מגיעים בשיירות לאילת וממלאים את העיר. זו חוויה נהדרת לראות את אלפי הספורטאים מתאמנים ברחובות העיר ובים לקראת התחרות וכמובן רגע השיא, יום שישי בבוקר, הזנקת אליפות ישראל ה-25 בטריאתלון".

  • עוד באותו נושא:
  • רן אלתרמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully