וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מים פתוחים: שחר רסמן סיים עשירי באירופה

השחיין בן ה-20 עבר 25 ק"מ באליפות אירופה באילת בזמן של חמש שעות ותשע דקות. האליפות הסתיימה היום

הישג אדיר לשחיין הישראלי שחר רסמן, שסיים במקום העשירי את המקצה המפרך ל-25 ק"מ, שנעל היום (ראשון) את אליפות אירופה במים פתוחים באילת. ההישג של רסמן בן ה-20 הוא גדול עוד יותר כאשר מתברר שזו הייתה בסך הכל התחרות השנייה למרחק 25 ק"מ בה הוא השתתף. בפעם הקודמת הוא ניסה לשחות את המרחק הגדול הזה בתחרות בגרמניה, ונאלץ לפרוש בחצי הדרך לאחר שקפא במים הקרים.

היום באילת, בטמפרטורת מים של 24 מעלות, רסמן הציב לעצמו מטרה אחת - לסיים את המשחה. הוא זינק למים יחד עם עוד 19 שחיינים בינהם חברו לנבחרת יוני בראלי בן ה-19. לצידם של הישראלים שחו כמה מהשמות הגדולים במים הפתוחים כמו אלוף העולם סטפן סטויצ'קוב מבולגריה, מדליסט הכסף מאליפות אירופה האחרונה ג'אן אדל מצרפת ובריאן ריקמן מבלגיה שזכה בזהב באילת בחודש מאי בסבב האירופי וכבר הבטיח לעצמו כרטיס למשחקים האולימפיים בלונדון.

השחיינים יצאו לדרך בשעה 7:10 בבוקר, עשר דקות לאחר מכן הוזנקו הנשים, כאשר מי שהפתיעה ולא השתתפה בתחרות בסופו של דבר היא אלופת אירופה היוצאת, הישראלית לשעבר אולגה ברסנייבה מאוקראינה, שסירבה לפרט מדוע החליטה לא לשחות. מכל מקום ברסנייבה השתתפה ביום רביעי במקצה ל-10 ק"מ וסיימה רק במקום ה-19 המאכזב.

בין הנשים הגיעה ראשונה האיטלקייה אליסה פרנקו בזמן של 5:26:23.6 שעות, והיא השלימה שבוע מצוין מבחינת הנבחרת האיטלקית שהשיגה חמש מדליות מזהב ואחת מכסף. איטליה גם נבחרה לנבחרת המצטיינת של האליפות.
הניצחון של האיטלקייה היה ברור, אבל על מדליית הכסף והארד קיבלנו קרב צמוד שהוכרע לבסוף ממש על שער הסיום, מרגריטה דומינגז מספרד סיימה עם זמן של 5:26:42.7 ש' וזכתה בכסף, ז'נה פאקנובה מצ'כיה נגעה בשער שתי שניות וחצי אחרי והסתפקה בארד ואילו אנה אוברובה מרוסיה שנגעה בשער תשע עשיריות השנייה אחרי הסתפקה במקום הרביעי.

בעוד שאצל הנשים זה נגמר ממש על קו הסיום, אצל הגברים קיבלנו קרב ענק בין הבלגי ריקמן לסטויצקוב הבולגרי לקראת הסיום, כאשר השניים משאירים מאחור את הדבוקה של השחיינים ופותחים מדחפים. אחרי שעברו את המצוף האחרון בכניסה למשפך הסיום ריקמן יצר יתרון של גוף שלם, הוא נגע ראשון בשער הסיום וקבע זמן של 5:05:02.2 שעות. סטויצ'קוב סיים 4.4 שניות אחרי ושלישי בפער של 16.1 שניות מהמנצח הגיע אדל הצרפתי .

מבחינת הישראלים כל המחמאות הולכות לשחר רסמן אשר סיים את התחרות במקום טוב באמצע, המקום ה-10 עם תוצאה טובה של 5:09:09.7 שעות. יוני בראלי הצעיר מרסמן בדיוק בשנה הצליח גם הוא לסיים את התחרות בזמן של 5:20:35.2 שעות שדרגו אותו במקום ה-18. רסמן סיכם: "הייתה לי מטרה לסיים את התחרות ואני שמח שהצלחתי, המקום העשירי הוא טוב אבל אני שואף ליותר בעתיד. היה משחה טוב, ברוב השלבים שחיתי לצד יוני בראלי וזה עזר לשנינו, לקראת שתי ההקפות האחרונות הגברתי קצב ונצמדתי למובילים".

הסיום של רסמן הוא רגע שיא נוסף לשחיה הישראלית באליפות הזו. זה נפתח ביום רביעי עם המקום העשירי של מיכאל דמטרייב במקצה ל-10 ק"מ וכניסתו לסגל האולימפי המצומצם, נמשך אתמול עם הזכיה בארד במקצה ל-5 ק"מ והסתיים היום עם הופעה מכובדת מאד במקצה הכי קשה במים פתוחים.

שחיה בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully