וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורובאסקט: ספרד מחצה את צרפת, 69:96. סרביה ברבע

פארקר ונואה לא שיחקו ואלופת אירופה שייטה בדרך לרבע הגמר. הסרבים ניצחו את טורקיה 67:68, ליטא-גרמניה 75:84

אם מנסים להשוות בין רמתם של שני הבתים בסיבוב השני של היורובאסקט מתקבלת תמונה ברורה ולפיה בית ה' איכותי הרבה יותר מהבית המקביל אליו. כל אחת מהנבחרות בבית, שהגיע לסיומו היום (ראשון) רואה את עצמה כמועמדת לגיטימית ללכת עד הסוף, מה שאולי שופך מעט אור גם על ההגרלה הקשה איתה נאלצה נבחרת ישראל להתמודד בשלב המוקדם. המשחק הראשון הוליד דרמה אדירה וניצחון 67:68 לסרביה מול טורקיה, בשחזור חצי גמר אליפות העולם הקודמת. דושאן איבקוביץ' יהיה ברבע הגמר, טורקיה הלכה הביתה.

ספרד וצרפת היו אמורות להיפגש לאחד המשחקים המרתקים של האליפות, אך בסופו של דבר קיבלנו הצגה של הספרדים, שניצחו 69:96, כשוינסנט קולה, מאמן צרפת, בוחר להעניק מנוחה לכוכביו טוני פארקר וג'ואקים נואה. במשחק האחרון של הערב הבטיחה המארחת ליטא את המשך דרכה באליפות אחרי שניצחה 75:84 את גרמניה של נוביצקי והדיחה אותה מהאליפות.

סרביה - טורקיה 67:68

שנה חלפה מאז ניצחה טורקיה את סרביה בחצי גמר אליפות העולם, לאחר משחק דרמטי במיוחד, והיום קיבלנו מהם עוד מותחן מרתק, כשהפעם הסרבים סיימו עם חיוך רחב על השפתיים ונקמה מתוקה. הנבחרת של דושאן איבקוביץ' ניצחה 67:68 את טורקיה והבטיחה את עלייתה לרבע הגמר. טורקיה סיימה את שלב הבתים השני במאזן 4:1 והודחה.

את סרביה הוביל, כרגיל, מילוש תאודוסיץ' עם 20 נקודות, 8 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, מילנקו טפיץ' הוסיף 12 ו-8 ריבאונדים ודושקו סבאנוביץ' תרם 14 נקודות. בטורקיה סיימו שלושה שחקנים עם דאבל פיגרס: אומר אונאן (11), אנס קאנטר (11) וארסן איליאסובה (10 ו-7 ריבאונדים), אומר אשיק תרם 5 נקודות ו-10 ריבאונדים.

המשחק נפתח בצורה מצוינת מבחינת הנבחרת של איבקוביץ', שסגרה את הרבע הראשון ביתרון 11:18, לאחר שהובילה כבר 8:18 כשמילוש תאודוסיץ' מוביל אותה עם תשע נקודות. סרביה פתחה נפלא גם את הרבע השני, כשחמש נקודות רצופות של תאודוסיץ' העלו אותה ל-15:29. מנגד, איליאסובה, טונצ'רי וטורקוגלו השאירו את טורקיה במשחק והורידו אותה למחצית בפיגור של 35:27.

קאנטר, אשיק ואונאן פתחו טוב את הרבע השלישי וצימקו כבר ל-40:36, אך טפיץ' ופרוביץ' השאירו את סרביה ביתרון 53:56 בתום הרבע השלישי. הרבע האחרון היה חלש מאוד ושתי הקבוצות קלעו שמונה נקודות כל אחת, עד שהגיע אסיסט נהדר של תאודוסיץ' לסבאנוביץ', שקבע 61:66 דקה ו-10 שניות לסיום. טורקיה הצליחה לצמק ל-63:66, אך תאודוסיץ' הלך פעמיים לקו ודייק כדי לקבוע 63:68. איליאסובה וארסלן קלעו ארבע נקודות רצופות, וטרקיה צימקה ל-68:67. אילאסובה קיבל את הכדור הכדור האחרון, ארבע שניות לסיום, אך החטיא וסרביה ניצחה.

צרפת - ספרד 96:69

שתי המוליכות של בית ה' עלו לקרב ישיר על המקום הראשון, אלא שבזמן שהספרדים החליטו שהם רוצים לעלות לרבע הגמר בסטייל, וינסנט קולה בחר פחות או יותר לוותר מראש על המשחק וסיפסל את שני הכוכבים הגדולים שלו, טוני פארקר וג'ואקים נואה, במטרה להעניק להם מנוחה לקראת השלב הבא. ב-2009 המפגש בין השתיים הסתיים ב-20 הפרש לספרדים והיום זה היה עוד יותר כואב, כשספרד קרעה את צרפת, 69:96.

במחצית הראשונה עוד התנהל משחק צמוד, כשעלי טראורה ובעיקר הסנטר קווין סראפין, שסיפק 14 נקודות עד אותו רגע, שומרים את הצרפתים במשחק. ספרד עלתה בטירוף אחרי ההפסקה וסגרה את המשחק בעזרת רבע שלישי של 10:29 כשרודי פרננדס מנצח על החגיגה עם שלוש שלשות והאחים גאסול משתלטים על הרחבות. משם והלאה ספרד המשיכה לניצחון קל והיא מסיימת במקום הראשון בבית, בעוד שצרפת תחכה לתוצאה של ליטא כדי לדעת אם היא עולה מהמקום השני או השלישי.

פאו גאסול קלע 11 נקודות ואחיו מארק הוסיף 9 משלו. חואן נבארו סגר עוד משחק טוב עם 16 נקודות וסרג' איבקה סיפק 10 נקודות ו-7 אסיסטים. בצרפת, טראורה עם 16 וסראפין עם 18 נקודות, לא עזרו למנוע את התבוסה.

ליטא - גרמניה 75:84

אחרי שחטפו 100 נקודות מול סוללת הכוכבים מצרפת, הליטאים הגיעו למשחק הזה בראש שקט עם תוצאה ששירתה אותם במשחק בין סרביה לטורקיה. הם היו צריכים את הניצחון מול הנבחרת של דירק נוביצקי, ועשו את זה בגדול אחרי שהובילו לאורך כל המשחק.

שרונאס יאסיקביצ'יוס היה רדום יחסית להופעות שלו בטורניר עד עכשיו, אבל דווקא במאני טיים הוא התעורר כדי להציל את קבוצתו מהפסד מביך. כשנותרה 1:49 דקה לסיום הגרמנים הצליחו להשוות ל-75:75 אחרי שלשה של שווטהלם. בסופו של דבר, היה זה שאראס שקלע את 9 הנקודות האחרונות של הליטאים במשחק לעומת 0 של הגרמנים בדקה החשובה ביותר, בדרך לניצחון שהצדיק את המשך דרכם של הליטאים באליפות.

רימאס קאוקינאס הוביל את נבחרת ליטא עם 19 נקודות, שרונאס יאסיקביצ'יוס הוסיף 17 נקודות, 4 ריבאונדים ו-4 אסיסטים, יונאס ולנצ'יונאס סיים עם 15 נקודות. כריס קיימן הוביל את קלעי גרמניה עם 25 נקודות ו-11 ריבאונדים, רובין בנזינג קלע 18 ודירק נוביצקי סיים ערב נוראי מהשדה (4 מ-17) עם 16 נקודות ו-9 ריבאונדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully