וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאדין דז'קו ועד אליניב ברדה: הפנים החדשות של ליגת האלופות

13.9.2011 / 13:51

נאפולי, קלופ, חלוץ מסעיר מאייאקס ומאמן מבטיח שרוצה לחקות את מוריניו בליגת האלופות. שלב הבתים כולל העונה הרבה דברים מרעננים

מנצ'סטר סיטי

סרחיו אגוארו שחקן מנצ'סטר סיטי. רויטרס
סוללת כוכבים מרשימה והוא ביניהם. סרחיו אגוארו/רויטרס

הכסף הגדול עשה את שלו וגם מנצ'סטר סיטי הפכה לראשונה לחברה במועדון ליגת האלופות. הגרלת הבתים לא האירה פניה לסיטיזנס שנקלעו לבית א' הקשה, אך עם סוללת כוכבים ארוכה הכוללת בין היתר את יאיא טורה, דויד סילבה, סמיר נאסרי, אדין דז'קו, קון אגוארו וקרלוס טבס, אי העפלה לשלב הבא תהווה כישלון. רוברטו מאנצ'יני, שפוטר מאינטר בעיקר בגלל המעידות החוזרות בליגת האלופות, ינסה להותיר רושם אחר עם מנצ'סטר סיטי.

נאפולי

אדינסון קבאני שחקן נאפולי. רויטרס
יכבוש שערים דרמטיים גם בליגת האלופות? אדינסון קבאני/רויטרס

מי שעוד יהיו בבית א' המאתגר לצד התכולים ממנצ'סטר הם הפרטנופי. נאפולי, שהייתה במפעל הבכיר באירופה בפעם האחרונה לפני 20 שנה כשעוד נקרא גביע האלופות, תערוך בכורה בליגת האלופות ומבטיחה חוויה אדירה לאוהדיה הנלהבים בסן פאולו, שרק לפני שבע שנים עוד חזו במשחקים בליגה השלישית באיטליה. ההתרפקות הנוסטלגית על ימי הזוהר של דייגו מראדונה הוחלפה בהתלהבות מהקבוצה הנוכחית, ועכשיו אדינסון קבאני ושות' ירצו להראות לכולם שאפשר להבקיע שערים דרמטיים ולחזור מהקבר גם בצ'מפיונס ליג.

אדן הזארד

אדן הזארד שחקן ליל. רויטרס
רוצה להתגלות ככוכב בקנה מידה עולמי. אדן הזארד/רויטרס

אם הכל היה הולך לפי התכניות של ארסן ונגר, את הופעת הבכורה שלו בליגת האלופות אדן הזארד היה עורך במדי ארסנל. אלא שהפנטזיסט הבלגי נשאר בסופו של דבר בליל, אותה הוביל לדאבל נהדר בעונה שעברה בצרפת, וינסה להיות גם האיש שיצעיד אותה לקמפיין אירופי מוצלח, בדומה לזה שעשתה עם העלייה לשלב הנוקאאוט באלופות לפני חמש שנים. זו ההזדמנות הגדולה של הזארד להראות שהוא כוכב בקנה מידה עולמי. בית ב' האפרורי אמור לאפשר לו לנצוץ.

אנדרה וילאש בואש

אנדרה וילאש בואש מאמן צ'לסי. רויטרס
שנה של מלחמה בהשוואות למוריניו. אנדרה וילאש בואש/רויטרס

שנה אחרי שחגג טרבל עם פורטו, כולל זכייה בליגה האירופית, היורש של ז'וזה מוריניו מגיע לראשונה לליגת האלופות במטרה להצליח בנקודה היחידה בה מורו כשל - תואר אירופי עם צ'לסי. למרות פתיחת העונה המגומגמת, אנדרה וילאש בואש הוא התקווה הגדולה של הכחולים העונה ובמת ליגת האלופות היא בדיוק המקום בו הוא ייבחן ויושווה למוריניו. המאמן הפורטוגלי הבטיח שצ'לסי תזרח ברגע ששלב הבתים ייצא לדרך. אנחנו נעקוב.

יורגן קלופ

יורגן קלופ מאמן דורטמונד. רויטרס
מבטיח להשתולל גם עם חליפה. יורגן קלופ/רויטרס

אחת הקבוצות המלהיבות באירופה בעונה הקודמת הייתה דורטמונד, שדהרה לאליפות גרמניה וסיפקה תצוגות כדורגל נהדרות עם חבורת שחקנים צעירה ורעבה. מי שניצח על הפרויקט היה יורגן קלופ, שיערוך את טבילת האש הראשונה שלו בליגת האלופות עם מועדון שידע ימים יפים במפעל וגם זכה בו ב-1997. מפגשים מול ארסנל של ונגר ומארסיי של דידייה דשאן יוצרים התרגשות אדירה אצל קלופ, שמבטיח להתרוצץ ולהשתולל על הקווים גם בחליפה.

אליניב ברדה

אליניב ברדה שחקן גנק. ברני ארדוב
מוכן לחוויה מיוחדת. אליניב ברדה/ברני ארדוב

יוסי בניון יטול חלק בליגת האלופות עם ארסנל, אבל קפטן נבחרת ישראל כבר שיחק במפעל, הבקיע שלושער מול בשיקטאש וכמובן את השער הגדול בקריירה שלו, עם הנגיחה לרשת ריאל מדריד בברנבאו במדי ליברפול. לעומתו, עבור אליניב ברדה תהיה זו חוויה ראשונה בין מועדוני העילית של אירופה. אחרי שהדיח עם גנק את מכבי חיפה, ברדה מקווה להוביל את גנק לניצחון ראשון אי פעם בשלב הבתים. מי יודע, אולי זה יקרה מול צ'לסי שוויתרה על בניון.

קולביין סיגתורסון

החלוץ האיסלנדי קולביין סיגתורסון (במרכז). Peter Dejong, AP
מהליגה האירופית עם אלקמאר לליגת האלופות עם אייאקס. קולביין סיגתורסון, במרכז/AP, Peter Dejong

אייאקס החזירה לעצמה את תואר האליפות בעונה שעברה ותהיה בליגת האלופות שנה שנייה ברציפות, שוב עם ריאל מדריד ועם סיכוי קטן להפתיע ולהעפיל לשמינית הגמר. אחרי עזיבתו של לואיס סוארס נפער חור רציני בחלק הקדמי, אותו החל למלא העונה קולביין סיגתורסון. הסקורר האיסלנדי בן ה-21 שהגיע בקיץ מאלקמאר, פתח עם ארבעה שערים בארבעה משחקים ורוצה כעת להרשים גם בליגת האלופות. האם מדובר בחלוץ הגדול הבא של אייאקס?

טרבזונספור

גוסטבו קולמן שחקן טרבזונספור. EuroFootball, GettyImages
טרבזונספור תציל את הכבוד הטורקי? גוסטבו קולמן/GettyImages, EuroFootball

פרשיות השחיתות המסעירות בליגה הטורקית גרמו להדחתה של האלופה פנברחצ'ה, ומי שזכתה מן ההפקר הייתה הסגנית טרבזונספור, שגם לה חלק לא קטן בשערוריה. הכדורגל הטורקי רחוק מימי הזוהר שלו מתחילת המילניום וספג נזק תדמיתי כבד בעקבות הפרשיות האחרונות. בתור הנציגה היחידה של טורקיה, הקבוצה מטרבזון עם המאמן הוותיק שנול גונש על הקווים, תנסה להציל מעט מהכבוד האבוד.

האצטדיון הלאומי החדש בבוקרשט

האצטדיון הלאומי החדש בבוקרשט, רומניה. Thanassis Stavrakis, AP
יארח את גמר הליגה האירופית במאי 2012. האצטדיון החדש בבוקרשט/AP, Thanassis Stavrakis

קבוצה נוספת שתערוך הופעת בכורה בליגת האלופות היא אוצלול גלאץ, שהדהימה עם זכייה ראשונה אי פעם באליפות רומניה. אוצלול לא יכולה לארח במגרשה הצנוע, ולכן תקיים את משחקי הבית באצטדיון הלאומי שנבנה מחדש ונפתח בשבוע שעבר, כאשר רומניה וצרפת נפרדו ב-0:0. במפגש הזה התגלה אצטדיון מודרני ומרשים, אך גם כר דשא נורא שפגם באיכות המשחק. במאי ייערך שם גמר הליגה האירופית, בפעם הראשונה שרומניה תארח גמר של טורניר מועדונים גדול, אבל עוד קודם לכן מנצ'סטר יונייטד תגיע לבקר. כדאי שהמשטח יהיה ערוך ומוכן, אחרי שכבר נפסל על ידי אופ"א השבוע.

ויקטוריה פילזן

דניאל קולאר שחקן ויקטוריה פילזן. Valerio Pennicino, GettyImages
רק שהחוויה לא תהפוך לסיוט. דניאל קולאר/GettyImages, Valerio Pennicino

אחת מהפתעות העונה הקודמת באירופה תופיע לראשונה בתולדותיה בליגת האלופות, אחרי שזכתה באליפות היסטורית בצ'כיה. ויקטוריה פילזן הדיחה שתי יריבות סקנדינביות במוקדמות ועשתה זאת עם סגל שמורכב כל כולו משחקנים מקומיים ועוד שלושה סלובקים. רצה הגורל ובשלב הבתים יבקרו הצ'כים בשני מקדשים - קאמפ נואו של ברצלונה וסן סירו של מילאן. עבור שחקניה הצנועים של ויקטוריה זו תהיה חוויה שלא ישכחו כל חייהם. מצד שני, החוויה הזו עוד עלולה להתגלות כסיוט.

ליגת האלופות בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully