וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורובאסקט: צרפת וספרד בלתי ניתנות לעצירה

הצרפתים גברו גם על ליטא, 67:73, ונותרו בלתי מנוצחים. האלופה מחצה את סרביה 59:84. גרמניה - טורקיה 67:73

בית ה' המרתק שב הערב (שישי) לפעילות אחרי מנוחה של יום, הביא איתו את שחזור גמר היורובאסקט של 2009 ועל הדרך סיפק גם הצהרת כוונות של ממש מכיוונה של נבחרת ספרד. האלופה המכהנת מחצה את סרביה 59:84 במשחקה הטוב ביותר עד כה בטורניר, ובכושר הנוכחי קשה למצוא נבחרת טובה ממנה. ואולי מדובר בצרפת, שסגרה את משחקי הערב עם ניצחון מרשים משלה - 67:73 על נבחרת ליטא המארחת, שהותיר את הטריקולור ללא הפסדים. במשחק הנוסף של היום דירק נוביצקי ונבחרת גרמניה שמרו על סיכויי ההעפלה לרבע הגמר בחיים, כאשר גברו על טורקיה באותה תוצאה - 67:73.

ספרד - סרביה 59:84

בשנים האחרונות, נדמה כאילו אי אפשר לנהל אליפות כדורסל גדולה בלי מפגש גורלי בין ספרד וסרביה. ב-2009 השתיים הללו נפגשו בגמר, אז הביסו הספרדים של סרג'יו סקאריולו 63:85 את הילדים של דושקו איבקוביץ'. בשנה שעברה, באליפות העולם בטורקיה, השיגה סרביה את הנקמה כאשר גברה על היריבה העיקשת, הפעם ללא פאו גאסול, 89:92 ברבע הגמר. הערב, עם זאת, שוב קיבלו הספרדים את האחים גאסול במלוא תפארתם, וכשהם משחקים ככה שאר הנבחרות בוודאי משקשקות מפחד.

בפתיחה סרביה עוד איכשהו הצליחה להישאר קרובה, אך פיגור בן 9 נקודות בתום הרבע הראשון הפך למינוס 11 במחצית, וברבע השלישי הגיעה הבריחה הספרדית הגדולה. מארק ופאו גאסול עשו ככל העולם על רוחם בצבע, ובשלב מסוים היתרון צמח עד 40:68 משפיל למדי. סרביה עוד הצליחה לצמק במעט בעשר הדקות האחרונות, וצימקה עד 70:56, אך המחליפים הספרדים דאגו לעשות את העבודה והנחיל ליריבים המושבעים תבוסה נוספת.

פאו גאסול סיים ערב נדיר של 26 נקודות עם 10 מ-12 מהשדה, 8 ריבאונדים, 3 אסיסטים ו-2 חסימות, כל זה ב-23 דקות בלבד. מארק הוסיף 20 ו-10 ריבאונדים, והצלע השלישית, חואן קרלוס נבארו, תרם 14 נקודות ו-5 אסיסטים. מנגד, הסרבים המסכנים ראו את ננאד קרסטיץ' (12) ודושקו סבאנוביץ' (11) קולעים בספרות כפולות, אך ערב נורא של מילוש טאודוסיץ' (6 נקודות), ו-35 אחוזים בלבד מהשדה, לא הותירו לסגנית אלופת אירופה שום סיכוי הערב.

אם כך, ספרד מבטיחה את מקומה ברבע הגמר ועושה צעד נוסף אל עבר המירוץ לפסגת הבית שכולל גם את צרפת המושלמת וליטא, בעוד גורלה של סרביה יוכרע ביום ראשון, ככל הנראה בקרב ישיר על העליה מול טורקיה.

גרמניה - טורקיה 67:73

משחקים בין גרמניה וטורקיה תמיד מושכים תשומת לב, לא משנה באיזה ענף ספורט מדובר, וגם המשחק הזה לא היה שונה. ההפסד של הגרמנים לספרד הפך את המשחק הערב והמשחק במחזור האחרון מול ליטא למשחקי חיים-או-מוות עבור דירק נוביצקי וחבריו, שהערב עמדו במשימה, בקושי רב, וגורלם ייקבע מול הליטאים ביום ראשון. הטורקים, מנגד, יפגשו את סרביה למשחק גדול ביום ראשון בצהריים, והמנצחת תעפיל לרבע הגמר.

הפתיחה של הגרמנים היתה מזעזעת, כאשר קלעו 6 נקודות בלבד ברבע הראשון. למזלם, גם טורקיה התקשתה מאוד בצד ההתקפי, ובתום 20 הדקות הראשונות הראה לוח התוצאות 23:26 הגנתי במיוחד לטורקים. המשחק הצמוד נמשך עמוק אל תוך הרבע האחרון, אלא שאז תפר פטריק שווטהלם המוכשר שתי שלשות קריטיות, ונקודות של כריס קיימן המצוין קבעו יתרון שיא לגרמנים - 42:51, ארבע דקות לסיום. עומר אשיק ביצע קאמבק כמעט בכוחות עצמו, ודקה לסיום הוליכו הגרמנים 60:62 בלבד. מהפך? לא, כי שווטהלם קלע שלשה ענקית נוספת, הפעם מהפינה, שקבעה 60:65 ולמעשה סגרה עניין.

נוביצקי, ששיחק את כל הרבע הרביעי עם ארבע עבירות, הסתפק הערב ב-19 נקודות באחוזים רעים (6 מ-13), אך קיבל ערב גדול מקיימן (20, 7 ריבאונדים) ושווטהלם (14). את טורקיה הוליך אשיק עם 19 ו-11 ריבאונדים, הידו טורקוגלו (9 נקודות ב-4 מ-15 מהשדה) וארסן איליאסובה (4 נקודות ב-1 מ-7 מהשדה) היו מאוד חלשים.

ליטא - צרפת 73:67

ממשחק למשחק, מתברר כי נבחרת צרפת ממש לא גימיק. הנבחרת של וינסנט קולה, שאכזבה כמעט בכל אליפויות אירופה בהן השתתפה בשנים האחרונות, סוף סוף נראית מחוברת. הניצחון הגדול על המארחת הערב קבע כי המנצחת בין צרפת וספרד ביום ראשון תסיים ראשונה בבית ה', מה שאמור לסדר לה מפגש נוח יותר ברבע הגמר. עבור הטריקולור זה חשוב במיוחד: ברבע הגמר של 2007 נכנעה צרפת לרוסיה ברבע הגמר, וב-2009 לספרד. הפעם היא תקבל הגרלה קלה יותר.

המשחק הלך צמוד במחצית הראשונה, ויכולת נהדרת של נאנדו דה קולו, שאכזב עד כה באליפות והערב התפוצץ, סייעה לצרפתים לשמור על יתרון מינימלי עד הדקות האחרונות. טוני פארקר וג'ואקים נואה, שדווקא ידעו משחקים גדולים יותר, קבעו 57:66 לנבחרתם, דקה וחצי לסיום. אלא ששרונאס יאסיקביצ'יוס לא ויתר, וצימק במהירות ל-66:62 בלבד. אלא ששם זה נגמר. כאמור, הגיבור הגדול של צרפת הערב היה דה קולו, שנצץ עם 21 נקודות ו-5 חטיפות, בעוד פארקר הוסיף 19 ונואה 9 ו-13 ריבאונדים. סימאס יסאיטיס (13) ויונאס ולנצ'יונאס (12) הוליכו את ליטא, שתסיים במקום השלישי את הבית.שאראס תרם 6 נקודות, 4 ריבאונדים, 6 אסיסטים ו-5 איבודים.

כדורסל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully