וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנחיות לשופטים: בהתגודדות, לפחות אחד מקבל צהוב

איגוד השופטים פרסם את ההנחיות החדשות מטעם אופ"א. בין החידודים: שחקנים שיקבלו צהוב בכוונה, יועמדו לוועדת משמעת

איגוד השופטים פרסם היום (שלישי) הנחיות חדשות שהועברו אליו מטעם אופ"א שבחלקן משנות הנחיות קיימות. הנחיה מעניינת קשורה לנושא ההתקהלות סביב שופט ברגע של מחלוקת במשחק. אופ"א קבעה כי כאשר שחקנים מקיפים את השופט כדי למחות על החלטה (דרישה להוצאת כרטיס צהוב או פסיקת פנדל), לפחות שחקן אחד צריך לקבל צהוב, בדרך כלל השחקן האקטיבי ביותר.

כמו כן, מתבקשים השופטים החל מהשנה לשים לב לשחקנים שמעצימים את המגע עם היריב כדי לגרום לשופט להעניש אותו. בעבירות יד המתבצעות כשהכדור נמצא בדרכו אל השער או תוך כדי בעיטה חופשית הנבעטת לכיוון השער, יש להוציא כרטיס צהוב. לעומת זאת, בעבירות יד המתבצעות כשהכדור חוצה את רחבת העונשין מצד לצד, בדרך כלל אין הכרח להוציא כרטיס צהוב, אלא אם השחקן מונע משחקן יריב שליטה בכדור או מונע התקפה מבטיחה.

עוד רגע של מחלוקת שאמור כעת להיפתר הוא במצב שבו שוער מבצע עבירה במצב של אחד על אחד. במצב שכזה, השוער יקבל כרטיס אדום אם מנע מצב ודאי להבקיע שער. במקרים יוצאים מהכלל שבהם השחקן התוקף מגיע לעמדה ממנה השופט משוכנע שאינו יכול להבקיע בוודאות, הוא יכול להסתפק בכרטיס צהוב בלבד, אך גם זה לא מחויב.

כמו כן, השופטים מתבקשים לשים לב לשחקנים שמקבלים בכוונה כרטיסים צהובים כדי להחמיץ משחקים פחות חשובים. במקרים כאלה, על השופטים לדווח בדו"ח נפרד שיוגש לוועדת המשמעת של ההתאחדות.

ליגת העל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully