וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם מונדיאל 2018 ישודר בערוצי הבסיס הפתוחים

המועצה לשידורי כבלים ולווין קבעה כבר כעת שמשחקי גביע העולם ברוסיה ישודרו בחינם: "חלק מהפקת הלקחים מ-2006"

המועצה לשידורי כבלים ולווין החליטה לכלול את כל משחקי המונדיאל ברשימת האירועים המוכרזים, ובכך הבטיחה המועצה כי גם לאחר מונדיאל 2014, תינתן עדיפות לשידור המשחקים מגביע העולם בערוצי הבסיס. בנוסף, הגיע יו"ר המועצה לסיכום עם ראשי ערוץ הספורט ולפיו תוקדם הפצת תקצירי משחקי ליגת העל לצפייה חופשית ברשת האינטרנט למחרת שידור תכנית סיכום המחזור בערוץ בתשלום במוצ"ש. וזאת בנוסף, לשידורים חוזרים של תוכנית סיכום המחזור "שער השבת", בערוץ הבסיס החל משעות הבוקר.

בהמשך לשימוע הציבורי אליו יצאה המועצה לשידורי כבלים ולווין בתחילת חודש, החליטה המועצה להכיר בכל משחקי המונדיאל כאירועים מוכרזים. בהחלטה זו הבטיחה המועצה כי לערוצי הבסיס תינתן עדיפות בשידור המשחקים מאליפות העולם בכדורגל, וזאת בהתאם למצב הקיים היום שבו פיפ"א (התאחדות הכדורגל העולמית) עודדה ונתנה עדיפות ברכישת זכויות משחקי גביע העולם 2010 ו – 2014 לגופי שידור ציבוריים המשדרים בערוצים פתוחים. עם זאת, בכל הנוגע למכירת הזכויות לשידור מונדיאל 2018, זו מיועדת להתבצע כבר במהלך החודשים הקרובים, אולם בשל אי הבהירות לגבי תנאי מכירת הזכויות והמשך מתן העדיפות לגופי השידור הציבוריים על פני גופי השידור המסחריים, החליטה המועצה לקבל החלטה כבר היום, אשר תבטיח כי גם בשידורי גביע העולם שלאחר מונדיאל 2014, תינתן עדיפות לשידור המשחקים ערוצים פתוחים.

ניצן חן, יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולווין, אמר: "כולנו זוכרים את הסערה הציבורית שקמה לקראת מונדיאל 2006, כאשר ציבור חובבי הכדורגל והקהל הרחב נדהם לגלות כי ייאלץ לשלם מאות שקלים עבור הזכות לצפות בשידורי המשחקים המועברים מאירוע הספורט הגדול בעולם. כחלק מהליך הפקת הלקחים שבאו בעקבות שידורי משחקי המונדיאל בערוץ בתשלום, החליטה המועצה להבטיח כבר היום, קצת פחות משבע שנים לפני שתישמע שריקת הפתיחה של המשחקים, כי גם במונדיאל 2018 אשר ייערך על אדמת רוסיה, תישמר העדיפות לשידור המשחקים בערוצים הפתוחים לכלל הציבור".

באשר לחלקו השני של השימוע אשר התייחס לסוגיית תוכנית סיכום מחזור משחקי ליגת העל בכדורגל בערוץ בתשלום, בשל קשיים משפטיים וטכניים אשר הועלו בפני המועצה בעניין זה מצד ההתאחדות לכדורגל וגופי שידור נוספים, החליטה המועצה להסמיך את היו"ר להגיע להבנות עם אותם הגופים במטרה להשיב את שידור תוכנית סיכום המחזור לערוצים הפתוחים. עם זאת, לאור הדחיפות והרצון לתת מענה לקהל אוהדי הכדורגל הישראלי בנושא תקצירי המשחקים כבר במהלך עונת המשחקים הנוכחית הצליח יו"ר המועצה ניצן חן, להגיע להבנות עם ראשי ערוץ הספורט ולפיהם ערוץ הספורט המחזיק בזכויות על תקצירי משחקי מחזור ליגת העל, יקדים את הפצת תקצירי משחקי מחזור ליגת העל לצפייה חופשית באתרי האינטרנט, כך שהתקצירים יהיו זמינים לצפייה חופשית כבר למחרת שידור תוכנית סיכום המחזור במוצ"ש, ללא הצורך בהמתנה לצפייה בתקצירים עד לשעות הערב המאוחרת, כפי שהיה במהלך השנתיים האחרונות. בנוסף, סוכם כי ערוץ הספורט יקרין מספר שידורים חוזרים של תוכנית סיכום המחזור "שער השבת", בערוץ הבסיס החל משעות הבוקר שלמחרת שידור התוכנית במוצ"ש.

המועצה הוסיפה שהיא מתכוונת לפעול בתקופה הקרובה אל מול ראשי ההתאחדות לכדורגל, במטרה להביא לכך שהתלונות הרבות ששוגרו למועצה בתקופה האחרונה על ידי אוהדי כדורגל שלא התאפשר להם לצפות ולעקוב אחר משחקי ליגת העל בשנתיים האחרונות, יזכו לטיפול הולם, ותוכנית סיכום המחזור תחזור להיות משודרת בערוץ פתוח בשעה סבירה, כפי שהיה בעשור האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully