וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגיע הזמן לסקראם: אליפות העולם בראגבי יוצאת לדרך

טורניר הראגבי הגדול ביותר בעולם ייפתח בניו זילנד ביום שישי ואנחנו מכינים אתכם לדרמות הגדולות ולהתנגשויות הגדולות יותר

אחד הארועים הנצפים ביותר בעולם הספורט, אליפות העולם בראגבי, ייצא לדרכו ביום שישי הקרוב. בטורניר הקודם, שנערך בצרפת בשנת 2007, צפו למעלה מ-4 מיליארד צופים ברחבי העולם והמספר האסטרונומי הזה צפוי לעלות עוד יותר הפעם, כאשר הטורניר ייערך באחת ממדינות הראגבי המובילות בעולם, ניו זילנד. 44 מדינות ישדרו את המשחקים, ביניהן גם ישראל.

אל האליפות העפילו 20 נבחרות מששת יבשות העולם ובשלב הראשון הן ישחקו בארבעה בתים בני חמש נבחרות כל אחד. שתי הראשונות מכל בית יעפילו אל רבע הגמר, כאשר החל מחצי הגמר והלאה כל המשחקים ייערכו באצטדיון אדן פארק, שבעיר אוקלנד. אותו אצטדיון אירח את גמר אליפות העולם גם ב-1987, משחק אותו זוכרים היטב בניו זילנד, שכן הם גברו בו על צרפת 9:29 וזכו בגביע הראשון והיחיד שלהם עד כה.

רגע לפני שנפתח את הסקירה שלנו, למקרה שאתם עוד לא ממש בטוחים מה קורה במשחק הזה, אבל בכל זאת בא לכם לצפות באליפות המדהימה שבפתח, הנה הסבר קל על החוקים הבסיסיים: המשחק נמשך 80 דקות. כל קבוצה עולה למגרש עם 15 שחקנים, הגנה והתקפה. את הכדור מותר למסור רק לאחור ולהתקדם בעזרת ריצה. אפשרות אחרת לקדם את הכדור היא בעיטה קדימה, שלאחריה רק לשחקני ההתקפה שהיו מאחורי הכדור בזמן הבעיטה מותר לגעת בו. במקרה של כדור ביניים מתבצע "סקראם", בו מספר שחקנים משתי הקבוצות יוצרים מעגל ודוחקים את הכדור עם הרגליים, עד שהוא הופך ל"חופשי" וניתן לחזור למשחק הרגיל.

המטרה הסופית היא לכבוש "טריי"- להניח את הכדור מעבר לקו השער של היריב, מהלך המקנה חמש נקודות, להן ניתן להוסיף עוד שתי נקודות בבעיטת בונוס. כמו כן, קיימות שתי אפשרויות בעיטה המעניקות שלוש נקודות כל אחת.

בית א'

המועדמת הבכירה בבית זה היא המארחת ניו זילנד. ה"אול בלאקס" הם תמיד נבחרת מאיימת ומגיעים מהמקום הראשון בעולם, אך יש להם נטייה להפסיד ברגעי האמת. בטורניר הקודם הם הפסידו לצרפת ברבע הגמר והפעם יחפשו נקמה. המאמן הוותיק גרהאם הנרי יוביל את הכוכב דן קרטר, שמשחק בתור רכז אחורי, תפקיד הדורש ממנו חוכמה וזריזות ופותח בפניו את כל האפשרויות על המגרש, להבקעה או למסירה. שימו לב לריקוד ה"האקה" המסורתי לפני המשחקים.

כאמור, מי שקטעה לניו זילנד את החלום ב-2007 הייתה צרפת. "איש המערות" סבסטיאן שאבאל אומנם כבר לא חלק מהסגל, אבל עימנול ארינאורדוקי, שמשחק בתפקיד החלוץ הסוגר (שנקרא גם "מספר שמונה"), הוא שחקן אתלטי וגבוה שיכול להוביל את ה"טריקולור" להפתעה נעימה. את הבית ישלימו טונגה, יפן וקנדה, שלא צפויות להפריע לשתי הבכירות להעפיל לשלב הבא.

בית ב'

הבית הזה סיפק עניין עוד לפני הסקראם הראשון, כשארגנטינה הוגרלה לשחק מול אנגליה, במשחק שתמיד נושא עימו מטען, ללא קשר לענף בו הוא מתקיים. השתיים יפגשו כבר ביום המשחקים השני, יום שבת, ב-11:30. צפו לזיקוקים.

בניגוד לנבחרת הכדורגל, הראגבי באנגליה בנסיקה והנבחרת הגיעה לשני הגמרים האחרונים. ב- 2003 היא ניצחה בהארכה את אוסטרליה, במשחק שהטריף את אומת "שלושת האריות" ולפני ארבע שנים האנגלים הפסידו לדרום אפריקה בגמר. ג'וני ווילקינסון, השם הכי גדול של הנבחרת, עדיין שם, כשלצידו נמצא כריס אשטון הזריז כשד, שנע בין תפקיד שחקן הכנף לתפקיד הפולבק.

שחקן העבר סנטיאגו פלאן מוביל את נבחרת ארגנטינה בשלושת השנים האחרונות והוא נסמך על חואן מרטין לובה, חלוץ הכנף שמככב בטולון מהליגה הצרפתית. סקוטלנד, שהפסידה ברבע הגמר בארבעת הטורנירים האחרונים תנסה להפתיע, כשגאורגיה ורומניה רק ינסו לעבור את המשחקים בשלום.

בית ג'

אוסטרליה ירדה מעט מנכסיה בשנים האחרונות. אלופת העולם ב- 1991 ו- 1999, כבר לא מגיעה הפעם בתור המועמדת הבכירה לזכייה, אבל אסור לזלזל ב"וואלאביס". הקשר קוויד קופר, שבכלל נולד בניו זילנד, נושא בכינוי המחייב "ג'ורג'י בסט של הראגבי", בשל יכולתו לשגע את שחקני היריבות. לשמחתם של האוסטרלים, הם זכו בבית הכי נוח על הנייר, כשיפגשו את אירלנד, איטליה, רוסיה וארה"ב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

בית ד'

אלופת העולם דרום אפריקה מגיעה במטרה ברורה לשמור על התואר. ג'ון סמיט, הקפטן הקשוח, שזכה להניף את הגביע ב-2007, ישמח לשחזר את האירוע. מי שאמורים לזרוח לידו הם פורי דו פרז, הרכזהקדמי ובריאן הבאנה, שחקן הכנף.

הנבחרות שינסו להקשות את החיים של ה"ספרינגבוקס" הן פיג'י, ובעיקר סמואה, שמחפשת העפלה לרבע הגמר אחרי שתי אכזבות בטורנירים הקודמים. ווילס ונמיביה ישלימו את הבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully