וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורובאסקט 2011: הפעם טורקיה וישראל באותה סירה

ההפסד לפולין חיסל כמעט סופית את סיכויי טורקיה להעפיל לשלב הבא וכבר גרם לתקשורת לחפש אשמים. בתפקיד אריק שיבק ועמרי כספי: המאמן אורחון אנה והידו טורקוגלו, שאמנם הגיע לטורניר אבל "בא כבוי ולא מספק את הסחורה"

משחקי השלב הראשון של היורובאסקט יינעלו היום (שני), כשבין הנבחרות הבולטות שיכולות ללכת הביתה נמצאות יוון וקרואטיה. אבל עם כל הכבוד לנבחרות הללו, שהגיעו קצת מעבר לשיא, הסיפור האמיתי של המשחקים היום יהיה נבחרת טורקיה, שעלולה להיות מודחת מהמשחקים כבר בסיבוב הראשון. הטורקים, שרק בשנה שעברה זכו במדליית הכסף באליפות העולם, יסיימו את דרכם בטורניר במידה שנבחרת פולין תגבור על בריטניה החלשה, לאחר שהפולנים הדהימו את הטורקים.

הידו טורקוגלו שחקן נבחרת טורקיה (ימין) מול לואל דנג שחקן נבחרת בריטניה. mindaugas kulbis, AP
איפה הטורקוגלו של העשור האחרון ואיפה הטורקוגלו של הטורניר הנוכחי/AP, mindaugas kulbis

יורובאסקט 2011:

טורקיה זקוקה לנס כדי לעלות שלב

נבחרת טורקיה הגיעה לטורניר הנוכחי לאחר שמאז שנת 1995 הצליחה לעבור בכל טורניר את השלב המוקדם, ובשני הטורנירים שאירחה בביתה אף הגיעה למשחק הגמר. השינויים הגדולים בסגל מהשנה שעברה היו בעיקר בעמדת המאמן, כשבוגדאן טנייביץ' הוותיק פינה את מקומו לאורחון אנה, שהחל לאמן רק בשנת 2007, וגם בעמדת הסנטר, כשסמיח ארדן המצוין לא הגיע ואת מקומו תפס בחירת הדראפט השלישית של יוטה, אניס קנטר.

עם סגל שכולל ארבעה שחקני NBA לא כולל קנטר, הטורקים היו אמורים לשייט לפחות לסיבוב השני, אך כבר במשחקי ההכנה החלה המכונה של אנה לצלוע עם תבוסות מול סרביה ויוון, שני הפסדים לגרמניה וניצחונות לא משכנעים על בלגיה, אוקראינה וניו זילנד. אלא שבדיוק לפני הנסיעה לליטא אירחה טורקיה את מונטנגרו לשני משחקי אימון וניצחה בצורה משכנעת, מה שגרם לאוהדים לחוש שהנבחרת תצליח במשימה במיוחד בבית שכולל את פולין, פורטוגל ובריטניה החלשות, לצד ספרד וליטא החזקות.

ההפסד לליטא ביום שבת, אליו הצטרף ההפסד המביך לפולין, מציב את הטורקים בפני הלם גדול. "אנחנו צריכים לשבת ולהחזיק אצבעות", הודה קארים טונצ'רי, שביחד עם הידו טורקוגלו מהווים את שני השחקנים בעלי מספר ההופעות הרב ביותר באליפות אירופה מבין השחקנים הפעילים, "אנחנו לא עשינו את העבודה, לא הגענו מספיק חדים ואולי לא הערכנו נכון את נבחרת פולין. והנה, אנחנו לא תלויים בעצמנו עכשיו".

מאמן נבחרת טורקיה בכדורסל, אורחון אנה. AP
מותקף מכל כיוון. מאמן טורקיה אורחון אנה/AP

התקשורת בטורקיה לא חיכתה הרבה לפני שחתכה את הנבחרת. "ההחלטה לשחק בדקות רבות מדי עם שני שחקנים גבוהים גורמת לנבחרת להראות מסורבלת מדי, הכדור לא עובר ידיים של טורקוגלו ואילייסובה והוא נדחף בעיקר פנימה לידיים הצעירות של קנטר ועומאר אסיק. השיטה פשוט לא טובה", נכתב בעיתון הורייט. ואכן, אילייסובה שקלע 11 נקודות בממוצע עד כה וטורקוגלו שהוסיף 10.8 נקודות, נראים רחוקים מהכדור ולא היו מעורבים במהלך שיכול היה לתת לטורקיה את הניצחון מול פולין.

המאמן אנה מותקף מכל כיוון מאז ההפסד לפולין וניסה להתגונן, "לא שיחקנו את המשחק שהיינו יכולים לשחק. פולין לא ויתרה לנו לרגע, השחקנים שלה היו מלאי מוטיבציה לאורך כל המשחק. עשינו טעות ואנחנו חייבים להתאושש לקראת המשחק הבא. אני מאוכזב ובטוח שכל השחקנים שלי גם מאוד מאוכזבים", אמר בסיום ההפסד לפולנים, כשבסיום מסיבת העיתונאים התפתח ריב קולני בין העיתונאים שהגיעו לסקר את הנבחרת למאמן.

ניצחון של נבחרת פולין על בריטניה יגרום לזעזוע, כשהעיתונאים בטורקיה משוכנעים שהמאמן יפנה את מקומו, ואולי יגרום לזעזוע מסוים באחת הנבחרות בעלות הפוטנציאל הגדול בכדורסל האירופי, רגע לאחר ההצלחה הגדולה ביותר שלה. בטורקיה דורשים יותר מטורקוגלו, כשהטענות הן שלמרות שכבר 12 שנה הוא מתייצב לאליפויות אירופה, הפעם הוא נראה כבוי מאוד ולא מספק את הסחורה.

מאמן נבחרת פולין בכדורסל אלש פיפאן. Mindaugas Kulbis, AP
בדרך ל"סנסציה שתיכנס להיסטוריה"? אלש פיפאן/AP, Mindaugas Kulbis

ובצד הפולני: חיוכים

בצד השני של המתרס נמצאת נבחרת פולין, שהפסידה בהכנה לאליפות אירופה פעמיים לנבחרת ישראל. "אם נעבור שלב באליפות אירופה, זאת תהיה סנסציה שלדעתי תיכנס להיסטוריה", אמר המאמן הסלובני של נבחרת פולין אלש פיפאן בסיום משחק ההפסד לרוסיה במשחק ההכנה שנערך בבית מכבי בראשון לציון, רק שבוע לפני האליפות. הפולנים נראו רחוקים מלהרשים, שיחקו כדורסל משעמם, עם שחקנים לא מוכרים, כשמרצ'ין גורטאט ומאצ'יי לאמפה, שהובילו אותם שנתיים קודם להצלחה מסוימת, לא מגיעים הפעם.

אלא שפולין הוכיחה מה שנבחרת ישראל הוכיחה בעבר: באליפות אירופה לא משנה כמה אתה מנצח, אלא את מי אתה מנצח. נבחרת ישראל רשמה אליפויות אירופה גדולות בעבר ללא ניצחונות משמעותיים, עד למשחק ספציפי שהיה המפתח לעליית שלב וכך הפכה את האליפות לסיפור הצלחה. פולין, שהתגברה בקלות על פורטוגל החלשה, עשתה זאת במאני טיים מול הטורקים, כשמעל כולם נמצא הפולני ממוצא סרבי דרדאן ברישה שקלע 21 נקודות במשחק חייו.

"אנחנו חייבים להישאר בפוקוס וצנועים. יש לנו עוד משחק חשוב", אמר פיפאן לאחר הניצחון הגדול על הטורקים, "אם לא ננצח את המשחק הזה, הניצחון הגדול שעשינו היום יהיה חסר משמעות". בפולין ממהרים להכתיר את הניצחון על טורקיה כמפתיע ביותר שעשתה הנבחרת בשנים האחרונות, ויש שקוראים להאריך את חוזהו של פיפאן עוד לפני המשחק היום. אלא שהנבחרת הזאת כבר ידעה לבעוט בדלי במאני טיים, בדיוק כמו נבחרת ישראל, ומנסה להוריד קצת מהלחץ לקראת בריטניה הערב. ניצחון פולני, יעשה את ההדחה של נבחרת ישראל לקצת יותר כואבת, דווקא לאור ההצלחה מול הפולנים במשחקי ההכנה.

שחקני נבחרת פולין בכדורסל חוגגים. Mindaugas Kulbis, AP
באליפות אירופה לא משנה כמה אתה מנצח, אלא את מי אתה מנצח. שחקני פולין חוגגים/AP, Mindaugas Kulbis

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully