וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות ארה"ב: נובאק דג'וקוביץ' עלה לרבע הגמר

גבר על דולגופולוב 6:7, 4:6, 2:6 ויפגוש את טיפסרביץ'. צונגה ופדרר ברבע. סרינה ניצחה את איבנוביץ', ווזניאקי גם עלתה

נגמרו הטיולים והמשחקים הקלים באליפות ארצות הברית. השבוע השני של הטורניר כבר פה והערב (שני) התחיל הדבר האמיתי, עם שמיניות הגמר בגברים ובנשים.

בגברים עשה המדורג ראשון נובאק דג'וקוביץ' את העבודה, כאשר גבר על אלכסנדר דולגופולוב המוכשר 6:7, 4:6, 2:6. מאוחר יותר עלה גם ג'ו ווילפריד צונגה לאחר קרב של ממש מול מרדי פיש המקומי, כשניצח אותו 4:6, 7:6, 3:6, 6:4, 2:6. גם רוג'ר פדרר הבטיח את מקומו בשלב הבא כשגבר בקלילות על חואן מונאקו 1:6, 2:6, 0:6. ינקו טיפסרביץ' היה הטניסאי הראשון שהבטיח את מקומו ברבע הגמר אחרי שניצח את חואן קרלוס פררו.

אצל הנשים, סרינה וויליאמס לא התרשמה יותר מדי מיריבתה בשמינית הגמר, אנה איבנוביץ', ופסחה עליה בשתי מערכות בדרך לרבע הגמר. פרנצ'סקה סקיאבונה כבר הפסידה לאנסטסיה פאבליוצ'נקובה הרוסיה. קרוליין ווזניאקי עלתה לרבע הגמר לאחר ניצחון על סבטלנה קוזנצובה 7:6, 5:7, 1:6, כמו גם אנדראה פטקוביץ' שטיפסה אחרי ניצחון קליל יחסית על קרלה סוארס נבארו 1:6, 4:6.

נציג ישראלי אחד בלבד נותר באליפות ארצות הברית הפתוחה, מדובר באור רם-הראל המשחק בטורניר הנוער. רם-הראל ניצח בסיבוב הראשון את דניס נובאק האוסטרי 6:7, 6:3, 3:6. מי שהודח מטורניר הנוער הוא בר בוצר, שהפסיד באותו שלב לקאיצ'י אושידה היפני 4:6, 6:4, 6:2.

גברים: היסטוריה קטנה לטיפסרביץ'

רוג'ר פדרר (3) איבד מערכה ראשונה בסיבוב הקודם, כשניצח 3:6, 6:4, 4:6, 2:6 את מארין צ'יליץ' הקרואטי. השוויצרי, שלא רוצה לסיים שנה ללא תואר גרנד סלאם לראשונה מאז 2002 וחולם על זכייה מספר 17 בקריירה וראשונה מאז אוסטרליה אשתקד, פגש את חואן מונאקו הארגנטינאי במשחק האחרון של היום באצטדיון ארתור אש. גם לאחר המפגש הזה פדרר עדיין מחזיק במאזן מושלם מול מונאקו בשלושת מפגשיהם, כאשר גבר עליו בקלות 1:6, 2:6, 0:6.

טניסאי לא פחות מסקרן מפדרר ואולי אפילו יותר הוא נובאק דג'וקוביץ', המדורג מספר אחת בעולם. נולה עלה שני לאצטדיון לואי ארמסטרונג, ופגש את אלכסנדר דולגופולוב המסוכן. במערכה הראשונה האוקראיני המוכשר (22) עוד הערים אינספור קשיים על דג'וקוביץ', שנזקק ל-76 דקות כדי לנצח בסופו של דבר 6:7 אחרי שובר שוויון ארוך במיוחד. בשתי המערכות הבאות הסרבי השתחרר, הציג טניס מצוין, ניצח 4:6 ו-2:6, וסגר עניין תוך שהוא מכריח את יריבו הצעיר ל-45 שגיאות בלתי מחויבות.

ברבע הגמר יפגוש דג'וקוביץ' את חברו הטוב ינקו טיפסרביץ', שרשם הערב היסטוריה משלו. שחקן נבחרת הדיוויס הסרבית עלה לראשונה בחייו לרבע גמר טורניר גרנד סלאם, אחרי שגבר על חואן קרלוס פררו הספרדי 5:7, 7:6, 5:7, 2:6.

המשחק השלישי באצטדיון ארתור אש היה אחד המסקרנים והפתוחים בשמינית הגמר, כאשר בסיומו היה זה ג'ו ווילפריד צונגה הצרפתי (11), שהגיע השנה לחצי הגמר בווימבלדון, שעלה לרבע הגמר. הצרפתי פגש את חביב הקהל המקומי מרדי פיש (8) שמצוי בכושר הכי טוב בקריירה שלו והגיע עד לגמר מונטריאול, והשניים נאבקו במשך חמש מערכות 4:6, 7:6, 3:6, 6:4, 2:6.

נשים: סרינה מול פאבליוצ'נקובה ברבע הגמר

קרוליין ווזניאקי נכשלה בשני טורנירי הגרנד סלאם האחרונים בהם השתתפה. המדורגת מספר אחת בעולם סיימה את דרכה ברולאן גארוס כבר בסיבוב השלישי ובשמינית הגמר של ווימבלדון. לפחות בארה"ב היא יכולה לסמן וי כאשר העפילה לרבע הגמר לאחר ניצחון מול סבטלנה קוזנצובה הרוסיה (15). קוזנצובה ניצחה את המערכה הראשונה לאחר שובר שוויון, אלא שווזניאקי התעשתה וגברה עליה בשתי המערכות הבאות 5:7, 1:6. הדנית רושמת ניצחון רביעי רצוף מול הרוסיה והעלתה מולה את מאזנה ל-2:5.

מפגש לא פחות מסקרן ואולי אפילו יותר התקיים באצטדיון ארתור אש, אלא שהמועמדת הבכירה לזכייה, סרינה וויליאמס (28), גרמה למשחק נגד אנה איבנוביץ' הסרבית (16) להראות קל יותר מהמצופה. איבנוביץ' חזרה לאחרונה לכושר טוב ושינתה מספר אלמנטים במשחק שלה, אבל זה לא תרם לה לניצחון ראשון בקריירה על סרינה וויליאמס. האמריקאית, שנעדרה מהטורניר בשנתיים האחרונות, ניצחה בסופו של דבר 3:6, 4:6, וכעת היא רחוקה בשלושה ניצחונות מתואר גרנד סלאם מספר 14 בקריירה.

וויליאמס תתמודד ברבע הגמר נגד אנסטסיה פאבליוצ'נקובה הרוסיה (17 בטורניר), שניצחה בשמינית הגמר את פרנצ'סקה סקיאבונה האיטלקיה (7 בטורניר) 7:5, 3:6, 4:6. פאבליוצ'נקובה בת ה-20 רשמה את הישג השיא שלה העונה עם העלייה לרבע גמר הרולאן גארוס. הפעם היא הצליחה לשחזר את הישג השיא שלה בטורניר גרנד סלאם, אבל ההמשך יהיה הרבה יותר קשה עבור הרוסיה.

אנדראה פטקוביץ' הגרמניה החביבה והמצוינת (10) סגרה את יום המשחקים בלואי ארמסטרונג עם ניצחון קליל והעפלה לשלב הבא על קרלס סוארס נבארו הספרדיה, כשניצחה אותה בשתי מערכות 1:6, 4:6.

עדכון ראשון 0:41

טניס בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully