וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורובאסקט: ספרד השפילה את ליטא

הספרדים התפוצצו על ליטא עם 79:91. ניצחונות לצרפת, סרביה ויוון. איטליה ומונטנגרו הודחו, טורקיה קרואטיה בסכנת הדחה

תמונת העולות לשלב הבתים השני ביורובאסקט מתחילה להתבהר אחרי שלושה מחזורי משחקים, ויום המשחקים הרביעי שנערך הערב (ראשון), יכול לסגור את התמונה עבור כמה מהנבחרות. בבית הישראלי, ניפצה נבחרת צרפת את התקוות של איטליה לעלות לשלב הבא, כשגברה עליה 84:91, ומצידה נותרה מושלמת אחרי ארבעה משחקים. גרמניה ממשיכה לאכזב ורשמה הפסד שני ברציפות, הפעם 75:64 לסרביה. ספרד פגשה את ליטא למשחק בין שתי הבלתי מנוצחות, ודרסה אותה ללא רחמים עם 79:91, במשחק שבו התוצאה הסופית משקרת מאוד. לפני כן, פולין הדהימה את טורקיה עם ניצחון 83:84, והיא בדרך לשלב הבא. טורקיה לעומת זאת, בדרכה הבטוחה הביתה. גם מונטנגרו נשלחה הביתה, לאחר שנחלה הפסד ליוון, וגם קרואטיה הגדולה בסכנת הדחה, לאחר שהפסידה 92:80 לבוסניה.

בית ב'

צרפת - איטליה 84:91

בשונה מכל המשחקים עד כה בטורניר ובמשחקי ההכנה, הפעם טוני פארקר התקשה מאוד להיכנס לעניינים, וכשזה קורה, כל הנבחרת הצרפתית מתקשה מאוד. האיטלקים פתחו חזק יותר והלכו מהפתיחה על האס שלהם, אנדראה ברניאני, שחפר בצבע והעניש פעם אחר פעם את היריבה. צרפת הצליחה להישאר קרוב בזכות יכולת טובה של בוריס דיאו, אבל מרקו בלינלי החל לחמם את היד, והוריד את האיטלקים ביתרון 7 אל המחצית.

פארקר המשיך להיות על תקן נעדר, ברניאני היה בלתי ניתן לעצירה, והראה את היד הרכה שיש לו, כשהוא מוליך את האיטלקים אל הרבע האחרון עם 7 נקודות הפרש. חבריו לנבחרת של פארקר הרימו את הכפפה, דיאו החל לתפוס אחריות, והצרפתים חוללו מהפך ועלו ליתרון 3, 36 שניות לסיום. בלינלי ניסה להחזיר את האיטלקים לחיים אבל החדירה שלו לא מצאה את הסל, והצרפתים עשו את העבודה מהקו כדי להבטיח את הניצחון. דיאו הוליך את קלעי צרפת עם 21 נקודות (7 מ-9 מהשדה), ניקולה באטום תרם 20 וחיפה על 8 נקודות חלשות של פארקר (3 מ-11 מהשדה). את איטליה הוליך ברניאני עם 22, מרקו בלינלי הוסיף 19.

סרביה - גרמניה 64:75

אחרי שני ניצחונות רצופים, היה נדמה שגרמניה מכוונת גבוה ועוד עשויה למצוא את עצמה בין אריות אירופה. אלא שמאז הגיעו שני הפסדים לשתי נבחרות איכותיות, ופתאום נדמה שלנוביצקי והחבורה שלו לא יהיה את הדלק להגיע רחוק. גרמניה נראתה פשוט זוועה בפתיחת המשחק, ונעצרה על 10 נקודות בלבד ברבע הראשון, כשרק נוביצקי מתפקד. דושקו סבאנוביץ' היה מצויין, ויחד עם ננאד קרסטיץ' הוליך את הסרבים ליתרון 28:38 בהפסקה.

הגרמנים קיוו לבצע קאמבק במחצית השניה, אבל תיאודוסיץ' התעורר לחיים, ועם ניהול משחק מבריק הביא את הסרבים עד יתרון 17. או אז הגיע הרבע הרביעי, ואיתו הדבר המפחיד שנקרא דירק נוביצקי. הגרמני החל להיראות כמו בסדרת הגמר, קלע כל כדור שנקרה בדרכו, והוריד את הפיגור ל-8 בלבד. אבל תיאודוסיץ' לא עמד לותר בקלות, ויחד עם טפיץ' סגר את המשחק, והעניק את הניצחון לסרבים. סבאנוביץ' הוביל את המנצחים עם 18 נקודות, קרסטיץ' הוסיף 15, ותיאודוסיץ' היה קרוב מאוד לטריפל דאבל עם 12 נקודות, 9 ריבאונדים ו-9 אסיסטים. את גרמניה הוליך נוביצקי עם 25.

בית א'

ספרד - ליטא 79:91

זה שנבחרת ספרד היא מפלצת, שיש לה סגל עמוק וחזק בצורה בלתי רגילה, ושהיא אלופת אירופה המכהנת ונראית בדרך הבטוחה להגן על התואר שלה, זה הכל ידוע. אבל ככה להשפיל את המארחת? ועוד נבחרת ברמה של ליטא? הספרדים פשוט התפוצצו על הנבחרת המארחת אל מול אלפי ליטאים משולהבים ביציעים, שלקו בהלם. ואם הם לקו בהלם, מה תגידו על שחקני ליטא, שפשוט עמדו והביטו בחואן קרלוס נבארו וחוסה קלדרון מטיסים את אלופת אירופה ליתרון 20, עוד לפני תום הרבע? מה הפלא שהמאמן הליטאי קסטוטיס קזמורה יצא מכליו, ודחף את העוזר שלו, שבדיוק רצה לומר לו דבר מה. הטירוף לא נפסק, וספרד ירדה אל המחצית עם 62 נקודות.

עד כמה מדהים זה? ובכן, במהלך הטורניר עצמו היו עשרה משחקים בהם קבוצה סיימה עם 62 נקודות או פחות ב-40 דקות של משחק. הספרדים עשו זאת במחצית. לליטאים לא נותר הרבה מלבד ניסיון להקטין מעט את ההשפלה, וברבע וחצי האחרונים הם ניצלו את השאננות ההגיונית של הספרדים כדי להתקרב עד כדי פיגור 12, אבל זה כמובן היה רחוק מלהספיק. חואן קרלוס נבארו הוליך את קלעי ספרד עפ 22 ו-4 אסיסטים, פאו גאסול רשם 17. את ליטא הוליך יונאס ואלאצ'יונאס עם 13.

פולין - טורקיה 83:84

איזו הפתעה מרעישה בבית א': לא רק שהפולנים הדהימו את הטורקים ויצאו עם ניצחון, הם עתה בעמדת מפתח לעלות לשלב הבא, ורק נס ימנע מטורקיה לארוז את המזוודות מוקדם וללכת הביתה. למעשה, ניצחון של הפולנים מחר מול בריטניה יבטיח להם את הכרטיס לשלב הבא. הדרך היחידה של טורקיה לעלות הוא לקוות להפסד של פולין, מה שישים את שלושת הנבחרות במצב של בית משולש, שם לטורקים הפרש סלים גבוה בהרבה מפולין ובריטניה.

פולין שלטה מהפתיחה, ואל המחצית הגיעה ביתרון 4. טורקוגולו התעורר במחצית השניה, ויחד עם קאנטר החזיר את היתרון לידיים טורקיות, דקה וחצי לסיום. פאמולה צלף שלשה גדולה, קאנטר החזיר מהעונשין, ו-12 שניות לסיום קבר ברישה את קליעת הניצחון. טונצ'רי עוד הספיק להחמיץ את הניסיון השלשה על הבאזר, וטורקיה החזקה בדרך להפוך להדחה המפתיעה של הטורניר. דרדן ברישה הוליך את קלעי פולין עם 21 (7 מ-11 מהשדה), אדם אדם חריצ'ניוק הוסיף 15 ו-6 ריבאונדים למנצחים. את טורקיה הוליך אנס קנטר עם 19, טורקוגולו נעצר רק על 13.

משחק נוסף:

בריטניה - פורטוגל 73:85. קלע לבריטניה: לואל דנג 31 נקודות ו-10 ריבאונדים.

בית ג'

מקדוניה - פינלנד 70:72

מקדוניה ממשיכה להיות הנבחרת המפתיעה של היורובאסקט. המקדונים ניצחו 70:72 את פינלנד ורשמו את הניצחון השלישי שלהם בארבעה משחקים באליפות והם כרגע חזק בתמונת העלייה לשלב הבתים השני. בו מקאלב הוביל את המקדונים עם 18 נקודות, 5 ריבאונדים ו-4 אסיסטים, אך מעל כולם היה פרו אנטיץ', שתרם 14 נקודות ו-19 ריבאונדים.

כל המשחק היה צמוד, כשדווקא הפינים סוגרים את הרבע הראשון ביתרון 20:21 ויורדים לחדר ההלבשה במחצית עם 38:40. הרבע השלישי גם היה צמוד, אך ברבע האחרון הצליחו המקדונים להתעלות, ושתי קליעות עונשין של מקאלב קבעו 69:72, חמש שניות לסיום המשחק. הפינים עוד הלכו לקו, כשקופונן קולע אחת ומחטיא את השנייה, אך אנטיץ' קלט את הריבאונד וסידר למקדוניה ניצחון חשוב.

יוון - מונטנגרו 55:71

עוד נבחרת עם שאיפות לעלות לסיבוב הבא קיבלה את החדשות הרעות, או למעשה, הביאה אותן על עצמה. מונטנגרו בחוץ, אחרי הפסד שלישי ברציפות, והיא רשמית איבדה סיכוי. היוונים לעומת זאת, שהתחילו בצורה בינונית, מתחילים להראות שהם בכל זאת נבחרת שיש לקחת אותה ברצינות. מונטנגרו עוד הצליחה להישאר קרוב במחצית הראשונה, אליה ירדה בפיגור נקודה, אבל ריצת 10:26 ברבע השלישי הביאה ליוונים את הניצחון. קוסטאס קופוס הוליך את קלעי יוון עם 19 נקודות, אנטוניס פוטסיס הוסיף 14. ניקולה פקוביץ' קלע 15 למונטנגרו.

בוסניה - קרואטיה 80:92

מה תגידו על הקרואטים? מנבחרת שהיתה מסומנת כאחת מהחזקות בטורניר, היא נמצאת עתה במרחק חצי צעד מהדחה מוקדמת ומביכה במיוחד. אחרי ההפסד למקדוניה, וההתאוששות מול מונטנגרו, הגיעה בוסניה החלשה, שרק אתמול הובסה על ידי פינלנד (גם היא לא מאריות אירופה), הדהימה את הקרואטים, ועתה היא יכולה לעלות לשלב הבא עם ניצחון מול מקדוניה מחר. הרבע הראשון היה נפיץ ומלא נקודות, כששתי הנבחרות נעצרות על 28:28, אבל אז נתקעה קרואטיה על 8 נקודות בלבד ברבע השני, מה שנתן את האות לבריחת הבוסנים.

ברבע האחרון המשיכה הקליעה המטורפת של בוסניה, הקרואטים לא הצליחו לעמוד בקצב, ונחלו הפסד נוסף. הפסד מחר מול יוון שעדיין לא הפסידה, והם מחוץ לטורניר. מירצה טלטוביץ' הוליך את בוסניה עם 26 ו-9 ריבאונדים, הנרי דומרקאנט תרם 23 (5 מ-8 לשלוש) ואסף 7 ריבאונדים. אנטה טומיץ' הוליך את קרואטיה עם 23.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

בית ד'

אוקראינה - גאורגיה 69:53

גאורגיה הצליחה להביס 53:69 את אוקראינה ושיפרה את מאזנה ל-2:2, לעומת האוקראינים שעומדים כעת על 3:1. גאורגי צינצאדזה ומנוחאר מרקוישבילי הובילו את הגאורגים עם 14 נקודות כל אחד. דווקא האוקראינים פתחו טוב יותר והובילו 10:17 בתום הרבע הראשון. אך הגאורגים הצליחו לסגור את הפער, הרבה בזכות רבע שלישי מצוין של 11:21 ורבע אחרון של 9:16 וניצחון 53:69.

רוסיה - בולגריה 77:89

הנבחרת של דיויד בלאט כבר הבטיחה את עלייתה, והערב היא שמרה על המאזן המושלם, וככל הנראה חרצה את חלומה של בולגריה לעלות לשלב הבא. עתה, במידה ואוקראינה תנצח מחר, חייבים הבולגרים ניצחון מחר על גיאורגיה ב-14 הפרש ומעלה, בכדי לעלות. הפסד של אוקראינה, והמנצחת בין בולגריה לגיאורגיה תעלה לשלב הבא. רוסיה ברחה ברבע השלישי לפער של 8, וחרצה את גורל המשחק עם מהלך נהדר של האלי-אופ לקירילנקו. אותו קירילנקו הוליך את רוסיה עם 25, בעוד טימופיי מוזגוב קלע 15. לבולגריה קלע דיאן איבאנוב 23.

משחק נוסף:

בלגיה - סלובניה 70:61

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully