וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות העולם באתלטיקה: זהב לבולט ב-200 מ'

הג'מייקני הנהדר כיפר על הטעות ב-100 וזכה בזהב ראשון בדרום קוריאה עם 19.40 ש'. צ'יצ'רובה זכתה בקפיצה לגובה

רויטרס

התקציר באדיבות ערוץ 1

www.iba.org.il

שישה ימים המתינו בסבלנות חובבי האתלטיקה לראות בקוצר רוח את יוסאין בולט. אחרי הטעות הקשה ב-100 מטר שבמהלכה פסל האצן הג'מייקני, בולט חזר ובגדול וזכה במדליית הזהב ב-200 מטר אחרי ריצה מדהימה בגמר. בולט, שלפני שנתיים קבע את שיא העולם בברלין (19.19), הפעם הסתפק ב-19.40 שניות כדי לזכות במקום הראשון ולחגוג מדליה ראשונה באליפות העולם.

כל העיניים היו נשואות כמובן אל הג'מייקני, שהפעם זינק מצוין יחד עם כולם, ממסלול 3. הג'מייקני הפגין קצב אחיד לאורך כל הריצה וקבע 19.40 שניות, התוצאה הרביעית בהיסטוריה. וולטר דיקס, שזכה בארד בבייג'ינג, סיים במקום השני עם 19.70 שניות, וכריסטוף למייטרה קבע תוצאה נהדרת, 19.80, שזיכתה אותו במדליית הארד ושבר שיא לאומי בצרפת.

יוסאין בולט אצן ג'מייקני. רויטרס
הכי גדול שיש. יוסאין בולט/רויטרס

מלבד התחרות המרכזית, נערכו היום (שבת) תחרויות מעניינות נוספות ביומה השמיני והאחד לפני אחרון של האליפות. דניאל פרנקל אמנם לא הצליחה להעפיל לגמר התחרות לקפיצה לגובה, אבל 12 קופצות אחרות כיכבו על המזרן ונתנו תחרות מעניינת שבסיומה זכתה אנה צ'יצ'רובה במדליית הזהב.

מדליסטית הארד מבייג'ינג נעצרה בגובה 2.03 מטר, כשגם בלנקה ולאסיץ' הקרואטית עברה את הרף הזה, אבל רק בניסיון השני ולכן הסתפקה במדליית הכסף. אנטונייטה די מרטינו מאיטליה סיימה עם הארד אחרי שנעצרה בשני מטרים, גובה אותו עברה רק בניסיון השלישי. עבור צ'יצ'רובה מדובר במדליית זהב ראשונה באליפות העולם, אחרי שלפני שנתיים בברלין היא סיימה עם הכסף.

* 1,500 מ' גברים: האלוף האולימפי אסבל קיפרוב זכה במדליית הזהב אחרי ששלט לאורך כל הריצה ועצר את השעון על 3:35.69 דקות, כאשר בן ארצו הקנייתי סילאס קיפלגאת, שהשיג את תוצאת השנה, סיים עם מדליית הכסף כשהגיע 33 מאיות לאחר מכן. מאט סנטרוביץ האמריקאי סיים עם הארד (3:36.08 דקות).

* 100 מ' משוכות נשים: סלי פירסון האוסטרלית השיגה את התוצאה הרביעית בהיסטוריה עם 12.28 שניות, וקבעה שיא אליפות. דניאל קרותרס סיימה שנייה עם 12.47 שניות ודון הארפר הגיעה למקום השלישי עם אותו הזמן בדיוק, כששתי האחרונות קבעו שיא אישי מצוין.

* הטלת כידון גברים: מתיאס דה זורדו הגרמני זכה בתחרות, אחרי שכבר בהטלה הראשונה שלו הוא קבע את התוצאה שבזכותה הוא ניצח - 86.27 מטר. הנורבגי אנדראס תורקילדסן סיים שני עם 84.78.

* 4X400 נשים: הנבחרת האמריקאית שכללה את סניה ריצ'ארדס, אליסון פליקס, ג'סיקה ברד ופרנסנה מקורוי, זכתה במדליית הזהב עם זמן של 3:18.09 דקות והקדימה את ג'מייקה שסיימה שנייה (3:18.71 דקות). הנבחרת הרוסית סיימה שלישית.

* 50 ק"מ הליכה גברים: סרגיי בקולין הרוסי זכה במקום הראשון עם זמן של 3:41.24 שעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully