וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורובאסקט: פארקר וצרפת גברו על גרמניה 65:76

הכוכב הצרפתי להט עם 32 נק'. ברניאני צלף 36 נק' בניצחון איטליה על לטביה, ליטא גברה על טורקיה, ספרד עדיין מושלמת

טורניר היורובאסקט בליטא הגיע הערב (שישי) ליומו השלישי, ולאוהדים שבליטא ולמרות שרק חמישה משחקים התקיימו מלבד משחקה של נבחרת ישראל (שהפסידה לסרביה), הם היו מסקרנים במיוחד. במוקד התקיים הדו קרב בין טוני פארקר לדירק נוביצקי, ובסופו של דבר, היתה ידו של הצרפתי על העליונה, כשנבחרת צרפת גברה על גרמניה 65:76 ונותרה מושלמת, ומפחידה מתמיד. ליטא, המארחת, נתקלה בנבחרת טורקיה החזקה, אך עשתה את העבודה וגברה עליה 68:75. אנדראה ברניאני התאושש מהמשחק החלש שלו אתמול והתפוצץ עם 36 נקודות בניצחונה של איטליה על לטביה, אותה לטביה אותה תפגוש ישראל ביום ראשון. ספרד עדיין מושלמת אחרי 69:86 על בריטניה.

בית ב'

צרפת - גרמניה 65:76

המפגש בין שתי הבלתי מנוצחות של הבית הפגיש בין שלל כוכב NBA, אבל בפתיחה, אחד התבלט מעל כולם: דירק נוביצקי לא חיכה הרבה עד שהתחיל לחמם את היד, ותוך דקות ספורות כבר היה עם 10 נקודות, בעוד גרמניה ניצלה בלבול התקפי של יריבתה, עצרה אותה על 12 נקודות בלבד ברבע הראשון והוליכה ב-4. אלא שאז התעורר שחקן NBA אחר, הלא הוא טוני פארקר, ועם 13 נקודות במחצית הוביל למהפך וקבע 28:29 לצרפתים במחצית.

הטירוף של פארקר נמשך גם ברבע השלישי כשהרכז הצרפתי עושה ככל העולה על רוחו, כשההגנה הגרמנית פשוט לא הצליחה להתסדר איתו. נוביצקי לעומת זאת פשוט נעלם באותן דקות, הכדורים שלו הפסיקו להיכנס, וצרפת ניצלה זאת כדי לטוס ליתרון 17 מהמם לפני הרבע האחרון. נוביצקי סוף סוף מצא נקודות, וגרמניה הצליחה לצמק מעט, אבל זה כבר היה מעט מדי ומאוחר מדי. טוני פארקר הוליך את קלעי צרפת עם משחק ענק של 32 נקודות (11 מ-20 מהשדה) והוסיף גם 6 אסיסטים, ניקולה באטום תרם 14. את גרמניה הוליך כצפוי דירק נוביצקי עם 20 נקודות, אבל רק עם 5 מ-13 מהשדה, הייקו שאפרציק קלע 12.

איטליה - לטביה 62:71

שתי הנבחרות הבאות שיפגשו את ישראל שיחקו ביניהן הערב. איטליה, שהגיעה מאוכזבת אחרי ההפסד אמש לגרמניה, קיוותה להשיג ניצחון על לטביה, שתפגוש את ישראל ביום ראשון. הסיפור הגדול של המשחק היה אנדרה ברניאני, שחקן טורונטו ראפטורס. כמו כל שחקן נ.ב.א., גם ברניאני יודע שמה שקרה במשחק הקודם לא קשור בכלל למה שקורה במשחק הנוכחי. אתמול מול גרמניה הוא היה גרוע וסיפק שמונה נקודות בלבד, הערב הוא התפוצץ על הלטבים, עם 36 נקודות, כשהוא מוסיף גם שבעה ריבאונדים.

דווקא הלטבים הם אלו שפתחו את המשחק חזק יותר ואחרי רבע ראשון הפכפך הובילו 18:21. הרבע השני היה חלש מאוד והתאפיין בסדרת החטאות בלתי פוסקת מצד שתי הקבוצות, כשבמחצית לטביה מצליחה לשמור על יתרונה עם 29:33. אחרי המחצית, איטליה המשיכה לנגוס בהפרש כשברניאני חוגג מכל טווח הפשרי ובסיום הרבע, שיוויון 53:53. ברבע המכריע, כשסכנת ההדחה מהטורניר עומדת על הפרק, האיטלקים שמרו נהדר בהגנה ולא נתנו ללטבים שום סיכוי. חוץ מברניאני, היחיד באיטליה שקלע בדאבל פיגרס הוא מרקו בלינלי, שסיים עם 11 נקודות. את לטביה הובילו ריהארד קוקסיקס עם 19 נקודות ואנדרה סלאקובס, שתרם 10 נקודות.

בית א'

ליטא - טורקיה 68:75

איזה משחק חם הערב קיבלנו בליטא. מצד אחד, המארחת עם אלפי אוהדים ביציע, לעומת הטורקים החזקים והאגרסיביים. דריוס סונגיילה ורימאס קאוקינאס פתחו טוב עבור ליטא והריצו אותה ליתרון ברבע הראשון, אך אז החלה טורקיה להיכנס לעניינים, ובעיקר ארסן איליאסובה, שפשוט עשה את המוות להגנה המקומית, והוריד את הטורקים ביתרון 3 בסיום המחצית. שארונאס יאסקביצ'יוס הריץ מצויין את ההתקפה הליטאית וחילק עוד ועוד מסירות מצויינות לחבריו, בעוד ליטא התעוררה והפכה שוב את התוצאה לפני הרבע האחרון.

הנדנדה המשיכה, והיתרון עבר מקבוצה לקבוצה עמוק בעשר הדקות האחרונות, כשג'אמפ מוצלח של קאוקינאס העניק את היתרון למארחים בתוך הדקה האחרונה, ואיבוד קריטי של פרלדזיץ' בפיגור 3, 20 שניות לסיום הבטיח לליטא את הניצחון. דריוס סונגיילה הוליך את קלעי ליטא עם 12 נקודות, סימאס יסאייטיס ורימאס קאוקינאס הוסיפו 11 נקודות כל אחד. את טורקיה הוליך איליאסובה עם 20 נקודות, וקיבל מעט סיוע מעומר אסיק שקלע 11 ואסף 13 ריבאונדים.

ספרד - בריטניה 69:86

אלופת אירופה המכהנת ממשיכה לשייט אל עבר השלבים המכריעים, תוך שהיא מחלקת היטב את הכוחות של שחקניה. הערב הגיעה תורה של בריטניה לקבל בראש, אם כי לפחות במחצית הראשונה, היא הצליחה להישאר קרוב לספרדים. לואל דנג הצליח להיכנס לקצב, דניאל קלארק עשה כאב ראש לספרדים בצבע, ובריטניה ירדה אל המחצית כשהיא בפיגור 6 בלבד.

אלא שאז הגיע הרבע השלישי, ואיתו הגיעה הבריחה של משפחת גאסול: פאו ומארק פשוט הרגו את הבריטים והריצו את הנבחרת שלהם ל-13:22, משם כבר בריטניה לא הצליחה להתקרב. פאו גאסול סיים כקלע המוביל עם 21 נקודות (9 מ-13 מהשדה) ו-6 ריבאונדים, בעוד אחיו הצעיר מארק תרם 18 והוסיף גם 11 ריבאונדים ו-5 אסיסטים במשחק נהדר. רודי פרננדז הוסיף 11 למנצחים. את בריטניה הוליך לואל דנג עם 17 נקודות (4 מ-12 מהשדה), אבל סבל ממחצית שניה קשה, דניאל קלארק הוסיף 14 ו-12 ריבאונדים.

פורטוגל - פולין 81:73

כדורסל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully