וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים: יובל נעים משגע את הקבוצה

30.8.2011 / 14:50

הצעקות, העקיצות, הטירוף, החברות. הצצה לשבוע הראשון של המאמן שהולך להיות הכוכב מספר 1 של בית"ר ירושלים העונה

כבר בשתי דקות הראשונות שיובל נעים דרך בבית וגן אפשר היה להבין שדמות מיוחדת נחתה בחייה של בית"ר ירושלים. אחד העיתונאים הפנה את תשומת ליבו למתחם האימונים המיושן בבית וגן, ונעים ענה לו מיידית: "נשמה, אני 20 שנה שיחקתי במכתש, פה זה הילטון".

היום ב-20:00 (ספ' 1): נעים ובית"ר מול הפועל באר שבע

נעים לא מתרגש ממה שאומרים על בית"ר

שחקן בית"ר ירושלים שי חדד משפריץ מים על מאמן הקבוצה יובל נעים. ברני ארדוב
כבר באימון הראשון של יובל נעים בבית וגן ניתן היה לשמוע את הגערות והצרחות המפורסמות שלו מהטריבונה הקטנה שמעל. נעים/ברני ארדוב

נעים יודע שזו הזדמנות חייו, אבל הוא לא מתכוון להשתנות יותר מדי בגלל התפקיד. כל הדברים החריגים והמוצלחים שהוא הביא בעונה שעברה להפועל פתח תקוה לא עומדים להשתנות, להיפך: בקרוב מאוד יהיה להם הד גדול יותר. שנייה לפני המשחק הקשה באר שבע, קבלו הצצה לשבוע הראשון של יובל נעים בבית"ר האיש שכל השחקנים קפצו עליו אחרי הניצחון על עכו.

וזה כשהוא רגוע

כבר באימון הראשון של יובל נעים בבית וגן ניתן היה לשמוע את הגערות והצרחות המפורסמות שלו מהטריבונה הקטנה שמעל. נעים כנראה לא השתמש בגרון יותר מדי בחודשים האחרונים כי בימים הראשונים היה קשה מאוד לדבר איתו יותר בשל הקול הצרוד שכמעט והלך לאיבוד.

את השחקנים בבית"ר אפשר לחלק לשתי קבוצות. אלו שמרוצים מהרוח החדשה, ואלו שלא מעכלים את הטירוף. אפשר לקחת כדוגמה את משחק האימון נגד מ.ס אשדוד באמצע השבוע שעבר. אחרי 10 דקות רדומות נעים קם על רגליו וצרח על השחקנים "מה קורה לכם? נרדמתם? על מה אנחנו עובדים ומה אתם עושים? יש מרחק של 40 מטר בין הגנה לקישור וקישור להתקפה, מה עובר עליכם?", ואז עבר להערות פרטניות לתומר בן יוסף, אלי דסה, קובי מויאל, סטיבן כהן ועמית בן שושן.

לחלק מהשחקנים הוותיקים היחס הזה היה מפתיע, אבל עם התוצאות קשה להתווכח. לפתע ההתקפה עשתה את שלה וברבע שעה שאחרי, שחקני בית"ר צמצמו מרחקים ולחצו את אשדוד בחלק המגרש שלה כשבסוף התהליך גם הובקע שער היתרון של קובי מויאל. מנהל הקבוצה מנחם נידם, שזכה בפעם הראשונה לראות את נעים על הקוים מנהל משחק, שאל בסיום: "מה, הוא תמיד צועק ככה?", ונענה כי זה נעים כשהוא רגוע.

קובי מויאל שחקן בית"ר ירושלים מול רן קוז'וך שחקן הפועל עכו. ברני ארדוב
הובקע שער היתרון של קובי מויאל. מנהל הקבוצה מנחם נידם, שזכה בפעם הראשונה לראות את נעים על הקוים מנהל משחק, שאל בסיום: "מה, הוא תמיד צועק ככה?", ונענה כי זה נעים כשהוא רגוע. מויאל/ברני ארדוב

זו בכלל תרפיה

ישנם, כאמור, שחקנים שעדיין מעכלים את היחס "שמתאים יותר לשחקני נוער", כהגדרתם. באותו משחק אימון באשדוד, למשל, תומר בן יוסף התקשה להסתדר עם הצעקות של נעים ונראה היה שהמאמן מוציא אותו מהפוקוס. בן יוסף סימן לו בתנועות ידיים שהוא מסתדר, וגם אבי ריקן נראה כאחד שצריך יותר את הביטחון והשקט. הצעקות שריקן ספג בשבת האחרונה ברמת גן נתנו תחושה כי הן מלחיצות אותו יותר מאשר עוזרות.

לשי חדד, לעומת זאת, הדברים באים באופן טבעי היות והוא עבר שנתיים עם נעים בהפועל רמת גן, אך לא לכולם. לכן, התוצאות בתחילת הדרך הן גם שיקבעו את הטון. שחקן בהפועל פתח תקוה אמר השבוע על נעים: "יובל הגדול. בהתחלה נבהלים מהצעקות, אחרי זה מבינים שהוא היתרון הכי גדול. לומדים להבין שהוא לא באמת מתכוון לכל מה שהוא צועק ואומר, זה יותר תרפיה בשבילו. בסך הכל הוא מעריך את השחקנים שהוא מלביש ונותן להם גב אמיתי גם כשהוא מנסה לחנך אותם".

לקבוצה מדוכאת כמו בית"ר, אישיות צבעונית כזו, לפחות כרגע, זו סיבה טובה לאווירה טובה. ההגיגים שלו מצליחים להעלות חיוך בקרב השחקנים, או כמו ששחקן בקבוצה אומר: "אין על היציאות שלו, שחקנים פה נופלים ממנו". באחד האימונים, למשל, פנה נעים לבלמים ואמר להם "תמסרו ישר לחלוצים, לקשרים אין מושג, אתם לא רואים?". במקרה אחר הוא ראה שחקן צעיר מתאמן בצד ושאל את מאמן הכושר האם הוא חלק מהסגל. "כן, אבל הוא פצוע", נענה המאמן, שהגיב: "פצוע, לא פצוע - במצב של הסגל שלנו גם עם פרוטזה זה בסדר" .

יובל נעים מאמן הפועל פתח תקוה עם דודו ביטון. קובי אליהו
"יובל הגדול. בהתחלה נבהלים מהצעקות, אחרי זה מבינים שהוא היתרון הכי גדול". נעים עם דודו ביטון בעונה שעברה/קובי אליהו

אחד מהחבר'ה

לפחות כעת, נעים הוא האנטיביוטיקה לאדישות ואפריוריות הקבועה בבית"ר. הוא לא יודע לסתום את הפה, לא משאיר אף בעיה מבלי לזרוק עליה הערה מיידית, כמו באחד האימונים בהם אמר לשחקן שקצת הלך לאיבוד. "פעם אחרונה שנגעת בכדור הייתי בנוער של הפועל רמת גן".

המצב הזה מתבטא גם בקשר עם השחקנים, קשר ללא דיסטנס, כפי שאפשר היה לראות אחרי השערים מול עכו, כשרוב הקבוצה שפכה עליו מים. את חוסר הדיסטנס הזה אפשר לחוש בסיום האימונים, כשנעים נשאר לדבר עם השחקנים על כל נושא כמעט בעולם הכדורגל. שחקן בקבוצה תיאר זאת כך: "מצד אחד יש לו את הטירוף ומצד שני כמו עוד שחקן בקבוצה. הוא רואה אותנו ברמה הכי חופשית שיש, הוא יושב ומספר לנו על מה שעבר בסכנין, על הבלאגן עם נסטיה צ'ך ועל מה שהוא עבר עם תומר סיני בהפועל פתח תקוה, ופותח את זה ברמה הכי אמיתית ובגובה העיניים".

"הוא משדר שמצד אחד הוא מאמן אבל מצד שני הוא גם אחד מהחבר'ה ורוצה שנרגיש את זה. על איזה מאמן ראית שמשפריצים מים ככה? ידעו שהוא יסכים כי הוא יודע שאנחנו עושים את ההפרדה בין מאמן לבין הבן אדם. נראה לך שעל קשטן היינו משפריצים מים? שבועיים הוא היה עושה לנו רק אימוני כושר".

מה יהיה הלאה? יובל נעים מגיע היום (20.00, ספורט1) לבאר שבע עם בלם טבעי אחד ועם סגל שהושפל לפני שלושה שבועות במשחק גביע הטוטו בוסרמיל. אחר כך הוא הולך ללמוד מה זה בית"ר ירושלים נגד הפועל תל אביב. איך הוא אמר במוצאי שבת: "הפועל פתח תקוה זה היה היומן, בית"ר זה הסרט האמיתי".

בית"ר ירושלים בוואלה! ספורט

שחקני בית"ר ירושלים חוגגים את הבקעת השער הראשון מול הפועל עכו. ברני ארדוב
"מצד אחד יש לו את הטירוף ומצד שני כמו עוד שחקן בקבוצה. הוא רואה אותנו ברמה הכי חופשית שיש, הוא יושב ומספר לנו על מה שעבר בסכנין". שחקני בית"ר/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully