וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברצלונה ניצחה את פורטו 0:2 וזכתה בסופרקאפ

אלופת אירופה חגגה תואר יבשתי מספר 15. מסי כבש את הראשון בדקה ה-39, ובישל נהדר לפברגאס את השני בדקה ה-88

לאורך השנים האחרונות, דואגת ברצלונה להערים עוד ועוד גביעים בארון התארים העמוס ביותר באירופה. הערב (שישי) חגגה קבוצת הפאר הקטלאנית תואר שני ב-2011/12, וזה לפני שהספיקה לשחק משחק אחד בליגה הספרדית. אחרי שגברה על ריאל מדריד השנואה והניפה את הסופרקופה בספרד, עשתה קבוצתו של פפ גווארדיולה את אותו הדבר בדיוק גם בסופרקאפ האירופי, והפעם הקורבנית היתה פורטו. מחזיקת הליגה האירופית נתנה כל מה שהיה לה, אך נכנעה בסופו של דבר 2:0. עד הערב עמד המאזן בגמר המפעל על 5:8 לזכות מחזיקת הליגה האירופית (גביע אופ"א לשעבר) בקרב מול אלופת אירופה, אך ברצלונה לא ממש מתחשבת בסטטיסטיקות.

ברצלונה חוגגת זכיה בסופרקאפ. Claude Paris, AP
נו מה, חשבתם לראות כאן תמונה אחרת?/AP, Claude Paris

ואם בסטטיסטיקות עסקינן, בואו נפתח בכמה מספרים. עוד לפני שעלו על הדשא, שברו הערב הקטלאנים את שיא כל הזמנים בהופעות בסופרקאפ האירופי (8). לאחר שעשו את עבודתם והשיגו את הניצחון הדחוק, הם השתוו למילאן עם זכיות במפעל (5), ולא פחות חשוב - חגגו תואר אירופי 15 במספר, אחד יותר מהרוסונרי הגדולים. במישור מעט אישי יותר, גווארדיולה הניף תואר 12 כמאמן ברצלונה, ובכך הפך, לפחות מבחינת המספרים, למאמן המצליח בתולדות המועדון.

אף שחסרה הערב את צמד בלמיה ז'ראר פיקה וקרלס פויול, ברצלונה ממש לא התכוונה לעשות את המסע למונאקו על מנת לפספס את הגביע. אלופת אירופה אולי לא היתה בשיאה, אך בהתחשב כי הליגה הספרדית עדיין לא התחילה, אין ספק כי החבורה של גווארדיולה מחוברת לא פחות מאף קבוצה אחרת ביבשת. ססק פברגאס ואלכסיס סאנצ'ס הנוצצים המתינו על הספסל, וכרגיל, מסי, צ'אבי ואינייסטה דאגו לעשות את העבודה.

פורטו, שאיבדה במהלך הקיץ את שני כוכביה הגדולים ביותר - וילאש בואש לצ'לסי, רדמל פלקאו לאתלטיקו מדריד - דווקא היתה הקבוצה הטובה יותר למשך חלקים רבים של המחצית הראשונה, אך לאחר מספר החמצות היא נענשה. זה קרה בדקה ה-39, כאשר פרדי גוארין ביצע טעות איומה, כשניסה להחזיר כדור אחורנית להגנה שלו, ולא הבחין במסי, שניצל את ה"בישול" כדי להגיע לבדו מול שוער פורטו הלטון, לתת ריקוד קצר, ולגלגל מול שער ריק פנימה. מי שמחפש פיקנטריה נוספת, הרי שבדקה ה-39 חגג המאסטרו הארגנטינאי שער במפעל היחיד ביבשת בו עדיין לא זכה להבקיע.

במחצית הראשונה אלופת פורטוגל כבר הרימה ידיים וניסתה שיטה חדשה לעצור את ברצלונה: כאסח. רולאנדו ופרדי גוארין הורחקו בעשר הדקות האחרונות בשל עבירות מכוערות במיוחד, ובין הרגע בו פורטו נותרה בעשרה שחקנים ותשעה שחקנים הספיק ססק פברגאס לחגוג רגע מיוחד משלו. לאחר שעלה כמחליף בדקה ה-80, קיבל בדקה ה-88 הקשר מסירת אמן ממסי, עצר על החזה, ומהאוויר קבע את תוצאת המשחק. ברצלונה חוגגת תואר שני, וככל הנראה לא אחרון לעונת 2011/12.

מהלך המשחק

דקה 7 - פורטו היא זו שפתחה טוב יותר, ואחרי כמה התקפות ניסה ז'ואאו מוטיניו את מזלו בבעיטה חזקה מקצה הרחבה, ויקטור ואלדס ליטף את הכדור והדף לקרן.

דקה 10 - אינייסטה ניסה להכניס כדור לפדרו, ההגנה הפורטוגלית הרחיקה לא טוב והחלוץ הספרדי הצעיר מצא עצמו לבדו מול הילטון. פדרו ניסה להקפיץ, והכדור חלף סנטימטרים מעל המשקוף.

דקה 12 - יופי של קצב במונאקו: הולק חדר נהדר לרחבה, ומזווית קשה ניסה להכניע את ואלדס. הכדור המסובב חלף ליד הקורה.

דקה 37 - אחרי דקות ארוכות ללא מצבים, בחן צ'אבי את הילטון עם בעיטה מכ-20 מטרים. השוער הברזילאי הדף לקרן.

דקה 39 - גול! טעות איומה של פרדי גוארין: הקשר ניסה להחזיר כדור להגנה שלו, אך לא ראה את ליאונל מסי, שהיה בנבדל עמוק אם המסירה היתה מגיעה משחקן ברצלונה ולא מקשר פורטו. הארגנטינאי דהר לאחד-על-אחד מול הלטון, עקף אותו בסטייל, וגלגל פנימה. 0:1 לברצלונה, ושער ראשון בקריירה לארגנטינאי במסגרת הסופרקאפ.

דקה 52 - רודריגס חטף כדור מדני אלבס, שלח כדור רוחב לקלבר, שהשאיר אחורנית למוטיניו, אך הבעיטה השטוחה של הקשר הוותיק חלפה ליד הקורה של ואלדס.

דקה 54 - פרדי גוארין ניסה לתקן את הטעות האיומה שלו שגרמה לשער, ושחרר פצצה מדהימה מכ-30 מטרים. ואלדס הדף מצוין לקרן.

דקה 55 - התקפה טיפוסית של ברצלונה הסתיימה במסירה של אינייסטה לוייה, אך מתוך הרחבה שחרר חלוץ נבחרת ספרד בעיטה שטוחה אל ידיו של הילטון.

דקה 59 - עוד הזדמנות גדולה לברצלונה, הפעם עם כדור עומק של מסי שמצא את פדרו, שנותר לבדו מול הילטון אך התמהמה ואיבד.

דקה 85 - מסי שעט קדימה, רולאנדו ניסה לעצור אותו עם עבירה מכוערת מאחור. השופט ביורן קויפרס שלף לבלם כרטיס צהוב שני.

דקה 88 - גול! אחרי כמה דקות של שקט, הקפיץ מסי מסירת אמן לפברגאס המחליף, שעצר בצורה נפלאה על החזה ומתוך הרחבה בעט פנימה. 0:2 ענק לברצלונה, ושער רשמי ראשון לססק בקבוצתו החדשה.

דקה 89 - פרדי גוארין, במשחק שירצה לשכוח כמה שיותר מהר, קצץ את חאבייר מסצ'ראנו עם פאול מסוכן במיוחד וקיבל כרטיס אדום ישיר.

הרכב ברצלונה: ויקטור ואלדס, אדריאנו (סרחיו בוסקטס, 63), דני אלבס, חאבייר מסצ'ראנו, אריק אבידל, צ'אבי, סיידו קייטה, אנדרס אינייסטה, פדרו, ליאונל מסי, דויד וייה (אלכסיס סאנצ'ס, 60).

הרכב פורטו: הלטון, כריסטיאן ספונארו, ניקולס אוטאמנדי, רולאנדו, חורחה פוסילה, פרדי גוארין, סוזה, זו'אאו מוטיניו, הולק, קלבר, כריסטיאן רודריגס (סבסטיאן וארלה, 67).

כדורגל אירופי בוואלה! ספורט

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
שחקני ברצלונה, דני אלבס, ליאונל מסי. Claude Paris, AP
שער, בישול, מה צריך יותר? אלבס מברך את מסי/AP, Claude Paris

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully