וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיבק: "התכוננו כאילו אנחנו באליפות אירופה"

24.8.2011 / 21:33

מאמן הנבחרת הסביר את הניצחון על רוסיה אך הוסיף: "לא נלך עם האף למעלה". הלפרין: "אנחנו עם הפנים לגרמניה"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

איך משחק הכנה אחד יכול לשנות את הכל. עד הערב (רביעי) נראתה נבחרת ישראל חלשה, מפורקת, עם חמישה הפסדים בשמונת משחקי ההכנה ועם כוכב NBA אחד שלא יוכל לשחק ביורובאסקט בגלל פציעה. אלא שאז הגיע משחק ההכנה האחרון מול נבחרת רוסיה של דיויד בלאט, שדווקא הגיעה עם כוכב ה-NBA שלה (אנדריי קירילנקו), ואיתו ניצחון ישראלי גדול. שחקניו של שיבק גברו על הרוסים 79:89, נתנו תצוגת כדורסל יפה ויותר מכל נלחמו והשיגו ניצחון מול נבחרת עדיפה עליהם. פתאום, מותר לחלום שוב על ניצחון באליפות אירופה הקרובה.

"כיך לנצח מול נבחרת כמו רוסיה"

"אני חושב שאני יכול להגיד בגאווה שהשיקול להשאיר את המשחק האחרון מול הנבחרת החזקה ביותר היה השיקול הנכון", אמר בסיום מאמן הנבחרת, אריק שיבק. "בדרך כלל במשחק כזה אתה עושה שיפור ליכולות שלך. שיחקנו בהרכבים שלא שיחקנו בהם הרבה, אבל זה משחק שהתכוננו אליו כאילו אנחנו באליפות אירופה. שלטנו במשחק מהפתיחה, ונכון שהיו עליות וירידות במהלך המשחק אבל בסך הכל בהרכבים ששיחקנו היום, כל אחד שנכנס למגרש עשה את המקסימום ותרם, וזה מה שאנחנו מצפים משחקני הנבחרת".

על השחקנים עצמם אמר שיבק: "אורי קוקיה שנכנס כגבוה רביעי עשה עבודה נפלאה, יוגב אוחיון עשה עבודה נפלאה, ואני במיוחד מציין את השחקנים האלה. השחקנים שעלו מהספסל עשו עבודה גדולה. למרות זאת, אנחנו לא נלך עם האף למעלה. זה כיף לנצח בטח נגד נבחרת מול רוסיה, אבל הרבה יותר חשוב שנשתמש בניצחון הזה כפלטפורמה לקראת האליפות. יש לנו את כל האינפורמציה לקראת גרמניה, ונבוא מוכנים".

כשנשאל מה גרם לנבחרת להשיג את הניצחון הערב, אמר שיבק: "כשנבחרת ישראל שומרת טוב וגורמת לקבוצה היריבה להוריד את אחוזי הקליעה, אז היא נראית טוב. ברגע שאנחנו יוצרים עצירות אנחנו נבחרת טובה ואטרקטיבית. בנקודה הזאת אנחנו הופכים את החסרונות ליתרונות. יש היררכיה מאוד קבועה ואני לא מסתיר אותה. ברגע שהיה לנו את אפיק על המגרש זה יצר בעיה לנבחרת רוסיה. זה פתח עוד דברים לשחקנים אחרים".

יותם הלפרין, שנתן מחצית שניה נהדרת, אמר: "באמת היה טורניר טוב, התקדמנו בטורניר הזה, נראה כאילו יותר נוח לנו לשחק בארץ וחבל שהאליפות לא בארץ. אין ספק ששיחקנו מול אחת הנבחרות היותר מוכשרות באירופה, ולאורך רוב המשחק שלטנו במשחק ובקצב שלו, כמו שרצינו. לא הורדנו את הראש נגד הולנד, ולא נלך היום בגאווה כאילו ניצחנו את אלופת העולם. אנחנו עדיין עם הראש קדימה ונראה מה קורה איתנו בשבוע לפני המשחק הראשון. הרבה שחקנים עשו עבודה מצויינת, כל מי שהיה במגרש נתן משהו לנבחרת וזה מה שאנחנו צריכים. נעשה אימונים טובים בארץ וכולנו עם הפנים קדימה לגרמניה עכשיו".

מוכנה ליורובאסקט: ישראל הפתיעה את רוסיה 79:89

היורובאסקט הוא ההזדמנות של שיבק לקבל את הקרדיט שמגיע לו

נבחרת ישראל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully