וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויאם עמאשה: "לא מאחל לאף אחד להתחלף איתי"

הרביעייה בשבת והציפייה לראות אותו במדי הנבחרת, העלתה מחדש את סוגיית סירובו של ויאם עמאשה לקבל דרכון ישראל. לחבריו במכבי חיפה הוא סיפר על לבטיו, ואיציק יצחקי ליווה את החלוץ, ראה איך עולמו מתהפך ואת הלחץ האדיר שנחת עליו. "הוא קרוע מבפנים", אמר בכיר בקבוצה

במהלך הטיסה לגנק נצמד יענקל'ה שחר לויאם עמאשה ועלי עוסמאן. הראשון היו עסוק עם האוזניות, השני שקוע במשחק בטלפון. "תמשיך ככה", צבט הנשיא את החלוץ, שנראה די מבוהל מהמפגש הזה. ברוב שלבי הטיסה עמאשה היה מכונס בתוך עצמו, ולא התעורר לרגע למרות שחצץ בין מלחמת הכריות שהתנהלה בין שני אגפי המטוס – חיים מגרלישווילי שישב מימינו וגוסטבו בוקולי משמאלו. במכבי חיפה סיפרו שעמאשה כנראה לא רגיל למעמדים האלו, של נשיא שמדבר איתך רגע לפני המשחק הגורלי בליגת האלופות, או שאולי הוא פשוט שומר על הצניעות שמאפיינת אותו.

"הוא שרוי בתוך מאבק פוליטי עיקש שאין לו תקדים בכדורגל הישראלי. מלבד התקדים שלו עצמו, כמובן", סיפר השבוע בכיר במכבי חיפה. "צריך להבין שיש עליו לחץ משני הצדדים. פרננדז רוצה אותו בנבחרת, אבל המשפחה לא מוכנה לקבל על עצמה חרם של כפר שלם. הוא קרוע מבפנים ואני יכול להבין אותו". שחקנים בחיפה סיפרו כי גם במהלך האסיפה המסכמת אתמול (שני) בה סיידו יאיא ואייל משומר היו אחראים על אגף צוות הבידור, עמאשה היה השחקן היחיד שלא התפקע מצחוק. העולם של החלוץ המשובח השתנה לחלוטין השבוע.

הרביעייה שהבקיע לרשת של מכבי נתניה בסוף השבוע רק הגבירה את הלחץ עליו להוציא דרכון ישראלי. הסיפור הזה מתגלגל כבר הרבה שנים, אבל פתאום מדינה שלמה נזכרת בו כי עמאשה במכבי חיפה. האיש הצנוע כבר לא יכול להתחבא יותר עם הבעיה המרתקת שלו, ואחרי הצטרפותו למכבי חיפה כולם הולכים לחפור לו בה מחדש. בלי רחמים, בלי מחיצות – הכי שונה ממה שעמאשה היה רגיל עד היום. במהלך הטיסה לבלגיה, כשפתח את הטלפון הנייד, אמר לו אחד מאנשי הצוות של חיפה: "אני לא בטוח שאפילו ב'פרו אבולושיין' אתה מסוגל לתת ארבעה גולים. מה שעשית נגד נתניה לא קל לעשות גם עם השלט". עמאשה הביט ושתק. הוא לא רגיל לכמות העיניים שמופנות אליו מהיום. "הפכתי לגיבור של בוקטעה אחרי השערים האלה", סיפר השבוע החלוץ לחבריו. "איך אני יכול לקלקל את זה עכשיו? אם התנאי היחיד שלי לשחק בנבחרת יהיה הדרכון, לא אשחק שם. עם כל הכבוד שיש לי למכבי חיפה, יש לי גם משפחה".

עמאשה מסרב להנפיק דרכון ישראל לנבחרת
צפו ברביעייה הנהדרת של עמאשה מול נתניה

גנק. מכבי חיפה
"צריך להבין שיש עליו לחץ משני הצדדים". עמאשה בבלגיה/מכבי חיפה

קשה לראות איך עמאשה משנה את דעתו. עמאשה הוא דרוזי, ודרוזים מאוד נאמנים למשטר אליו הם שייכים. כמו הדרוזים בארץ, קשה לראות איך עמאשה מורד במסורת שהנחילו לו אבותיו וגורם לנידוי משפחתו בכפר. בבוקטעה מאמינים שיום אחד הגולן יחזור לסוריה, מה שעשוי לגרום לכך שכל תושב שיחזיק בדרכון ישראלי ייחשב לבוגד. בשנות ה-80, למשל, לאחר שחוק רמת הגולן עבר, החליטו התושבים לשרוף את תעודות הזהות. "זאת מלחמה נגד אומה שלמה או עם שלם", המשיך עמאשה לחבריו. "לא הייתי מאחל לאף אחד להתחלף איתי. זה כמו לשאול אם אני מעדיף את אבא או אמא. ברור שאני מעדיף את שניהם".

הלחץ על השחקן גבר עוד יותר כשלואיס פרננדז, המאמן הלאומי, שוחח עימו לאחר המשחק בנתניה ולחץ את ידו. עמאשה הודה בפני חבריו כי התרגש מהמעמד, אבל שמח שנושא הדרכון לא עלה בשיחה. במשפחת עמאשה מקווים שאבי לוזון יפנה בקרוב לספ בלאטר או למישל פלאטיני, כדי שאחד מהם יצור תקדים שלא נראה בכדורגל ויעזור לו למצוא את הנוסחה שתתיר את הפלונטר. במשפחה מסתמכים על מה שהם מכנים "תקדים זלצר". השחקן היה שותף כבר בעבר לנבחרות הצעירות לאחר שהמאמן וההתאחדות סידרו את העניין מול פיפ"א, אבל מאז יצרו חוקים חדשים שהגבילו אותו. "למכבי חיפה אין כל יד בדבר", אמר השבוע איתמר צ'יזיק. "ההתאחדות היא זאת שמטפלת בעניין הזה. מדובר בעניין פוליטי מורכב מאוד".

אחת האפשרויות שעלתה השבוע היא שעמאשה יבקש אישור מיוחד מתושבי הכפר כדי לקבל עליו דרכון, למרות שאינו מכיר בו. "אם הם יבינו שהעניין הזה הוא לצורך טכני בלבד, ולא משקף את המהות שלו, אולי הם יסכימו", אמרו השבוע בכירים בהתאחדות. "האפשרות השניה היא לפנות לבלאטר. לאבי לוזון יש קשרים מספיק טובים איתו כדי שיוציא את השחקן מהתסביך אליו הוא נקלע". ומה לגבי אפשרות שעמאשה לא ישחק בסופו של דבר בנבחרת? את זה הגדיר לנו היטב מקורב לשחקן בשיחה השבוע: "בישראל אין דבר שאי אפשר לפתור. כאן אפשר להתגבר על הכל. אפשר לזוז קצת ימינה, וקצת שמאלה, עד שהוא ילבש את המדים הלאומיים. חוץ מזה, זה יביא לנבחרת עוד 5,000 אוהדים במשחק ועוד כמה אלפי דרוזים. כמו שזה נראה במשחקים הקודמים, אתם צריכים את זה".

אתם?

"אתם צריכים להבין שאם ויאם יוציא דרכון זה יהיה לצורך הקריירה שלו בלבד. הוא לעולם לא ישכח מאין הגיע. זה ילווה אותו כל החיים".

האם לגיטימי לדרוש מעמאשה להוציא דרכון ישראלי? בואו לעמוד הפייסבוק של וואלה! ספורט ודברו על זה

ויאם עמאשה שחקן מכבי חיפה. ברני ארדוב
"הוא לעולם לא ישכח מאין הגיע". עמאשה/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully