וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: תיבת הפנדורה של אוניברסיטת מיאמי

תומר ספירשטיין

22.8.2011 / 20:03

אמריקה סוערת בעקבות דבריו של הנוכל נווין שפירו על כך שתגמל שחקנים במכללה. האם היא תימחק ממפת הפוטבול?

בסוף שנות השמונים הייתה קבוצת הפוטבול של אוניברסיטת מיאמי השם הגדול בארה"ב. מייקל אירווין, ג'ימי ג'ונסון (ומאוחר יותר דניס אריקסון ובוטש דייויס) היו שמות שגורים בעולם המכללות, וחבורת הפרחחים שזכתה לכינוי "THE-U" הייתה ההצגה הטובה ביותר בספורט, כשדרסה בכוחניות את היריבות שלה. עם זאת, למיאמי לא היו חסרות גם בעיות. טענות רבות הופנו כנגד הקבוצה והשחקנים על קבלת הטבות לא חוקיות, בעיקר מאחד לות'ר קמפבל, ממקימי הרכב הראפ 2 Live Crew, עבור הזכות לשחק, כמו גם בונוסים מפוקפקים אחרים (כמו בונוס למי שמצליח לפצוע שחקן יריב). עם זאת, הליגה מעולם לא ממש הצליחה להוכיח כי דברים אלו קרו, בעיקר משום שאף צד בעניין לא היה מעוניין לדבר. מאז, ולמעשה מאז תחילת שנות האלפיים, מיאמי ירדה מהכותרות, על המגרש ומחוצה לו.

עד עכשיו. לפני כמה ימים פורסמה עדותו של נווין שפירו, עד לפני כשנה אחד הבוסטרים הגדולים של מיאמי והיום אסיר ל-20 שנה בעקבות הלבנות הון ורמאות פיננסית (תרמית פונזי בשווי 930 מיליון דולר), אשר בעקבות תחקיר של יאהו! ספורט גילה כי החל משנת 2002 החל לשלם סכומי כסף כבדים עבור שבירת כל החוקים – האתיים, הספורטיביים והמוסריים – של הליגה בשביל לעזור לשחקני מיאמי. מעל ל-70 שחקנים, לדבריו, קיבלו ממנו כסף או הטבות בלתי חוקיות (ביניהם וויליס מגאהי, דווין הסטר ו-וינס וילפורק), כאשר לחלקם אף מימן טלוויזיות, מכוניות, נסיעות, מסיבות, תכשיטים, ואף זונות. כל זאת, כאמור, בניגוד לכל הכללים של ליגת המכללות. השחיתות והפריצות האלו היו נטועות כל כך עמוק בקבוצה, עד שבמקרה אחר שילם שפירו עבור שחקן מהקבוצה להיכנס למועדון חשפנות, שילם עבור אחת החשפניות כדי שתשכב איתו, ולאחר שגילה כי השחקן הנ"ל הכניס את החשפנית להריון – שילם עבור ההפלה. אכן, אזרח למופת ובוסטר של כבוד.

כעת, עומדת המכללה בפני סנקציות קשות. הזכרנו בעבר את "עונש המוות" שניתן לסאות'רן מת'ודיסט בעקבות עבירות דומות, וגם מיאמי עצמה אינה חפה מפשע. עם זאת, רנדי שאנון, עד לא מזמן מאמן הקבוצה, הזהיר את שחקניו ואת הסגל באוניברסיטה מפני שפירו, וגם למאמן החדש אל גולדן אין קשר לפרשה, אך עדיין לפחות ל-12 שחקנים בסגל הנוכחי יש סיבה לדאגה, ביניהם ג'קורי האריס, הק"ב הפותח של הקבוצה, כך שמצבה של הקבוצה עדיין לוט בערפל, במיוחד לאור עדותו של שפירו לשאלת אמינותו: "למה שיאמינו לי? כי יש לי אלף תמונות ומסמכי בנק של עשור כדי לגבות את זה".

בל נשכח, רק לפני שנה נענשה USC בעונש חסר תקדים על גיוס בלתי חוקי של שחקנים, אך עבירות אלו הן כאין וכאפס לעומת העבירות הרבות שבוצעו במיאמי. האם תחוסל מיאמי? סביר להניח שלא – בכל זאת מדובר בקבוצה הבכירה של חטיבת ה-ACC, בקבוצה שמנהלה לשעבר עמד בראש וועדת המשמעת של הליגה, וכי עונש מוות הוא אכן עונש שיחסל קבוצות. אך בתור קבוצה שעלתה לגדולה בזכות הכוחניות שלה על המגרש, ייתכן והיא תחוסל – בצורה כזו או אחרת – בגלל הכוחניות שלה מחוצה לו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully