וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: מכבי חיפה הביסה 1:4 את מכבי נתניה

איזו פתיחה לעונת 2011/12: הירוקים פיגרו משער של מוגרבי (21), אבל עמאשה הפגיז רביעייה (29, 55, 61 ו-86) לפני גנק

לפני חמש שנים בדיוק פתחה מכבי חיפה את העונה עם משחק חוץ לא פשוט מול מכבי נתניה בקופסה. אז זה הסתיים בניצחון מפתיע 1:3 לנתנייתים, וגם הערב (שבת) נראה היה שהמחזה הזה לא היה רחוק כל כך. שלושה ימים בלבד לפני משחק הגומלין נגד גנק במוקדמות ליגת האלופות, חיפה הייתה מנומנמת נגד אותה נתניה. גם הפעם היא פיגרה, אבל השיגה את ניצחונה הראשון העונה, 1:4 בקופסה, שמאפשר לה להגיע למשחק מול הבלגים בראש נקי. מעל כולם בלט ויאם עמאשה, שכבש את כל ארבעת השערים לירוקים - שניים בנגיחה, שניים בבעיטות מצוינות, במשחק פשוט יעיל ומצוין.

חלוץ מכבי חיפה ויאם עמאשה. ברני ארדוב
השער הראשון הגיע משום מקום, האחרים כבר עשו שקט לאלישע לוי. עמאשה באחת מארבע החגיגות שלו בקופסה/ברני ארדוב

לדף המשחק

יוריצה בוליאט פרק את הכתף, ייעדר כחודשיים

אלישע לוי לא לקח סיכונים והחליט לאפשר כמה שניתן מנוחה למרבית שחקני הסגל שלו. כך מצאו את עצמם מוחמד גדיר, בויאן שראנוב, תמיר כהן, יניב קטן וחן עזריאל בהרכב, אבל ההתלהבות של מכבי נתניה, שמקווה העונה לשחזר את הישגי אשתקד עם מקום בפלייאוף העליון, היא זו ששיחקה תפקיד בולט ב-45 הדקות הראשונות. בעוד שהירוקים התקשו לנהל משחק מסודר, ההתקפה של נתניה ניצלה את החורים של חיפה, ופיראס מוגרבי הכניע את שראנוב כבר בדקה ה-21.

חיפה חזרה למשחק משום מקום אחרי שכדור שוער ארוך הגיע בסופו של דבר אל ויאם עמאשה, שניצל את חוסר הסדר בהגנה של נתניה כדי להבקיע מהאוויר שער מרשים (29) ולהוריד את הירוקים להפסקה עם 1:1. אבל חיפה הגבירה את הקצב והמשיכה ללחוץ גם במחצית השנייה על השער של אלכס מרטינוביץ'. עמאשה, שהבקיע שלושער נגד בוראץ בבכורה שלו במדים הירוקים, עשה זו רק בבכורה בליגה, ונגח שני שערים מצוינים (55, 61) אחרי הגבהות של טאלב טואטחה ותמיר כהן. עמאשה גם נעל את הסיפור בדקה ה-86 עם שער מצוין אחרי בישול של חן עזריאל.

הירוקים מסכמים משחק ראשון לא גדול מבחינתם, אבל בהחלט אפשר לומר שהמטרה של אלישע לוי הושגה. בנתניה, שכבר הספיקה לקחת נקודות ממכבי חיפה בשנה שעברה, אפשר יהיה לצפות לראות קבוצה לוחמנית גם העונה, במיוחד לאור ההתלהבות שבלטה במיוחד בחלק הראשון של המשחק. אגב, האוהדים של מכבי חיפה בוודאי נזכרו היום במחזור השני של עונת 1999/2000, אז הקבוצה פיגרה 2:0 בחוץ נגד הפועל פתח תקוה, אבל ניצחה 2:5 כשסרגיי קלשצ'נקו היה חתום על רביעייה.

דניאל יאמר הבעלים של מכבי נתניה עם יושב ראש ההתאחדות לכדורגל אבי לוזון. ברני ארדוב
התרשמו בצורה שונה מהמשחק הערב. דניאל יאמר ואבי לוזון/ברני ארדוב

מחצית ראשונה

דקה 1 - מוחמד כליבאת קיבל הזדמנות נדירה להיות חתום על השער הראשון והמהיר של העונה, כשקיבל את הכדור משמאל וניצב מול בויאן שראנוב, אבל בעט לגופו, וגם הנגיחה שלו בהמשך נעצרה אצל שוער מכבי חיפה.

דקה 2 - ההגנה המבולבלת של הירוקים לא הצליחה להסתדר פעם נוספת עם ההתקפה המהירה של נתניה, כאשר כליבאת נותר מול שראנוב, אבל בזבז את ההזדמנות עם בעיטה רעה.

דקה 14 - ניר נחום הכניס כדור לכליבאת שנותר לבד מול שראנוב, אבל הקוון הרים בצדק את הדגל לנבדל. מנגד, חיפה לא מורגשת בשלב הזה במשחק.

דקה 21 - גול! התקפה מסודרת של נתניה החלה בבן בנימין שהסתדר היטב עם איציק כהן הלא מרוכז, השאיר לפיראס מוגרבי בצד שמאל, ועם בעיטה מסובבת לפינה הימנית הוא הכניע את שראנוב, 0:1 מוצדק למכבי נתניה.

דקה 27 - ניר נחום חטף כדור והשאיר כדור חלומי לכליבאת, שפספס את ההזדמנות עם בעיטה מסוכנת שנהדפה על ידי שראנוב, כשהריבאונד הגיע בהמשך ההתקפה למוגרבי, אבל הפעם הוא פספס את המסגרת.

דקה 29 - גול! התקפה מהירה של הירוקים כשכדור שוער הגיע ליניב קטן שהוריד עם הראש לכיוונו של ויאם עמאשה. החלוץ שהגיע הקיץ מקרית שמונה ניצל את הבלבול בהגנה של נתניה, ובהזדמנות הראשונה של הירוקים במשחק הוא בעט מול אלכס מרטינוביץ' מצוין והשווה ל-1:1.

דקה 35 - אחמד סבע יצא למתפרצת וסיים עם בעיטה חדה לכיוון השער, אבל פספס את המסגרת.

מחצית שנייה

דקה 47 - תמיר כהן הגיע להזדמנות טובה עבור הירוקים כשקיבל מצוין ושלח בעיטה שעברה ליד השער.

דקה 55 - גול! טאלב טואטחה הרים כדור מצוין מצד שמאל למרכז הרחבה, ועמאשה התמקם היטב כדי לנגוח מצוין פנימה. 1:2 למכבי חיפה.

דקה 59 - יוריצה בוליאט נפגע בכתפו תוך כדי עלייה לכדור גובה, ובחיפה הביעו את החשש שמא הוא פרק את הכתף. בוליאט לא יכול היה להמשיך והוחלף על ידי סארי פלאח הצעיר.

דקה 61 - גול! עמאשה השאיר כדור בצד שמאל לתמיר כהן, שהרים כדור מדוד למרכז הרחבה, ועמאשה ששוב התמקם מצוין הפציץ את השער והשלים שלושער פרטי. 1:3 למכבי חיפה.

דקה 77 - כליבאת כל כך רצה לכבוש נגד האקסית והיה חתום על ההזדמנות של המשחק כשקיבל כדור ממוגרבי ועשה סיבוב בתוך הרחבה בדרך להדביק כדור לעמוד, שלצערו מנע מנתניה לחזור למשחק.

דקה 87 - גול! חן עזריאל הכניס כדור מצוין לעמאשה, שעשה א תהתנועה היטב והמשיך עם בעיטה לפינה השמאלית. 1:4 למכבי חיפה.

מכבי נתניה: אלכס מרטינוביץ', אוראל דגני, ליאוניד קרופניק, מריאנו קפוראלה, עמרי בן הרוש, בן בנימין (סרגיי טרטיאק 64), קובי דג'אני, ניר נחום (חן עזרא 54) (ירדן כהן 72), פיראס מוגרבי, מוחמד כליבאת, אחמד סבע.

מכבי חיפה: בויאן שראנוב, אייל משומר, איציק כהן, יוריצה בוליאט (סארי פלאח 59), טאלב טואטחה, תמיר כהן (עלי עוסמאן 67), סיידו יאיא, מוחמד גדיר, חן עזריאל, יניב קטן (דלה ימפולסקי 46), ויאם עמאשה.

מכבי נתניה בוואלה! ספורט
מכבי חיפה בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully