וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוטי איוניר: "לעלות לשלב הבתים יהיה הישג אדיר"

17.8.2011 / 18:57

מאמן מכבי ת"א מוכן למפגש מול פנאתינייקוס: "יש לנו הרבה ביטחון". ניבאלדו: "נפגוש קבוצה גדולה" (ה', 20:30, ספ' 1)

ברני ארדוב

צילום וידאו: קובי אליהו
עריכת וידאו: טל רזניק

אחרי שחלפה בקלות על פני חזאר לנקראן האזרית וז'לייזניצ'אר הבוסנית במוקדמות הליגה האירופית, צפויה מכבי תל אביב לפגוש מחר במבחן קשה בהרבה - סגנית אלופת יוון, פנאתינייקוס (חמישי, 20:30, ספורט1). הצהובים יודעים שפאו תעלה מחר לכר הדשא בבלומפילד אחרי קיץ בו היא איבדה לא מעט שחקני מפתח ושלמעשה מדובר באחת הקבוצות החלשות ביותר שהיו למועדון הירוק בשנים האחרונות, אבל מאמן מכבי, מוטי איוניר, התעקש לתת ליוונים את הכבוד שהם ראויים לו.

ניבאלדו: "מקווה להשיג תוצאה טובה"

מאמן מכבי תל אביב מוטי איוניר אמר במסיבת העיתונאים: "מה שהיה מול אולימפיאקוס בעונה שעברה לא קשור לעכשיו. בשנה שעברה מכבי הייתה קבוצה אחרת עם צוות אימון אחר. אולימפיאקוס היא לא פנאתינייקוס והשנה הסיפור הוא שונה לגמרי. אני לא חושב שלפאו יש חסרונות.

"אם מדברים על ציפיות שהצבנו לעצמנו, אנחנו לא מורידים אותן בטווח הקרוב. דיברנו על זה כבר ואמרנו שמכבי תל אביב יוצאת לדרך קצת שונה מבעבר, דרך של בניית הקבוצה לטווח ארוך ושילוב הרבה שחקנים צעירים. לשמחתנו, אנחנו בהרגשה שאנחנו בדרך הנכונה. אם נצליח לעלות לשלב הבתים זה יהיה הישג אדיר, אולי אפילו מהיר ממה שחשבנו. אבל אנחנו חושבים לטווח ארוך ולא על שני המשחקים מול פנאתינייקוס.

"יש לנו הרבה ביטחון והרגשה טובה בזכות הניצחונות בגביע הטוטו. הדרך בה שיחקנו, גרמה לצוות המקצועי וגם לבעלים להיות שמחים. ראינו הרבה דברים שאנחנו רוצים לראות מהקבוצה וזה נותן ביטחון לקראת המשחק ופתיחת העונה".

איוניר נשאל באיזו רמת מוכנות מגיעה מכבי לצמד המפגשים ואמר: "מבחינת המוכנות, אנחנו נמצאים בלמעלה מ-90 אחוז של יכולת קבוצתית וכושר. מפני שהשתתפנו כבר במשחקי הליגה האירופית וגביע הטוטו זה נראה כאילו לא רץ הרכב קבוע כי עשינו סבב, אבל הקבוצה נמצאת בכושר משחק וכושר גופני טוב. אנחנו רוצים להביא שחקן נוסף לסגל ואני מניח שזה דבר שייסגר כבר בימים הקרובים". איוניר סירב להתייחס למה שאמר בעדותו בבוררות בעניין מאור בוזגלו.

בלם מכבי ניבאלדו הוסיף: "לשתי הקבוצות יש אפשרות לנצח. פנאתינייקוס קבוצה גדולה. היא יכולה לנצח, אבל גם אנחנו יכולים לנצח. אני חושב שזה משחק חשוב, כמובן שכל השחקנים יעבדו קשה. מוטי מרוצה מהשחקנים שיש בקבוצה ואני מקווה שנשיג תוצאה טובה, שתהפוך את העבודה בגומלין לנוחה יותר". על העונה הקודמת במכבי אמר ניבאלדו: "הייתי פצוע בעונה שעברה ולא יכולתי לעזור לקבוצה. עשיתי בדיקות וטיפולים ואחרות. לאט לאט אני נכנס למשחק ומוכן ומצפה שאוכל לעזור לקבוצה כדי שהתוצאות שלנו יהיו טובות".

מכבי תל אביב קיימה את האימון המסכם ולמעשה סיימה את הכנותיה לקראת המשחק. הקשר הפצוע גיז'רמו ישראלביץ' והמגן המוצהב יואב זיו לא יכללו בסגל למשחק. איוניר לא תירגל את ההרכב הפותח, אולם על פי התרגולים במהלך השבוע נראה שניבאלדו וסאבו פאביצ'ביץ' יפתחו במרכז ההגנה, כאשר שרן ייני יפתח כמגן שמאלי ועומר ורד באגף ימין. רפי דהן ומשה לוגסי יפתחו בקישור האחורי, כאשר דור מיכה ומואנס דאבור ישלימו כנראה את חוליית הקישור. רוברטו קולאוטי ואלירן עטר ישתפו פעולה בהתקפה, כאשר יתכן ובסופו של דבר יועדף האריס מדוניאנין על פני קולאוטי, אם כי זו אופציה קלושה. גיא חיימוב סובל מרגישות קלה בכתף, אך יפתח בהרכב בוודאות.

בתוך כך, הודיע המועדון היום כי בעקבות אישורו של המשקיף האסטוני, הוחלט לאפשר לאוהדי מכבי לשבת בשער 7, שיכול לאכלס כ-900 צופים.

הרכב משוער: גיא חיימוב, עומר ורד, ניבאלדו, סאבו פאביצ'ביץ', שרן ייני, רפי דהן, משה לוגסי, דור מיכה, מואנס דאבור, רוברטו קולאוטי, אלירן עטר.

פריירה: "שמח שיש עלינו לחץ"

פנאתינייקוס היא אמנם אימפריה ענקית בכדורגל היווני עם 20 אליפויות ו-17 גביעים וגם באירופה היא קבוצה בעלת מוניטין, אבל בקיץ האחרון סבלו הירוקים מבעיות כלכליות קשות שפגעו בקבוצה. סגנית אלופת הליגה היוונית הודחה באופן די מביך במוקדמות ליגת האלופות על ידי אודנסה הדנית לאחר 1:1 בחוץ והפסד 4:3 בבית.

החלוץ הצרפתי הוותיק ג'יבריל סיסה עבר ללאציו, סידני גובו שעבר לאווין וג'ילברטו סילבה שחזר לגרמיו. גם הבלם הצרפתי הוותיק ז'אן אלן בומסונג צפוי לעזוב את הקבוצה בקרוב.

הכוכבים של הקבוצה כיום הם הקשר הצעיר סוטיריס ניניס, הקשרים הוותיקים גיורגוס קראגוניס וקוסטאס קצוראניס, שמכירים היטב את הכדורגל הישראלי מהמפגשים עם נבחרת ישראל בשנים האחרונות. בנוסף, גם המגן הימני גיורקאס סייטארידיס, ששיחק בעבר באתלטיקו מדריד הוא בעל רקורד מרשים במיוחד.

מאמן פנאתינייקוס ז'סואלדו פריירה אמר במסיבת העיתונאים: "אני יודע כמה דברים על מכבי תל אביב. היו לנו הזדמנויות לראות אותה משחקת, אבל אף פעם אי אפשר להגיד שאנחנו יודעים הכל על הקבוצה. לא הייתי בפנאתינייקוס בשנה שעברה, כך שלא ראיתי את המשחק של אולימפיאקוס מול מכבי, אבל אני בטוח שזו לא אותה הקבוצה. אני שמח שיש עלינו לחץ, אנחנו רוצים להיות לחוצים. כולנו חייבים להיות מרוכזים מול מכבי. יש לנו שחקנים עם ניסיון, שיודעים מה זה לחץ. האוהדים שלנו לא היו מרוצים בגלל ההדחה מול אודנסה".

בלם הקבוצה ז'אן אלן בומסונג אמר: "מכבי תל אביב יודעת לשחק טוב ויש לה שחקנים טכנים. הם משחקים מול הקהל שלהם, אז הם חייבים לשחק טוב מבחינתם. המשחק הראשון יהיה קשה מאוד, אבל נעשה כמיטב יכולתנו על מנת להוכיח את עצמנו במגרש".

מכבי תל אביב בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully