וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההזדמנות הגדולה של מכבי חיפה

גונטר דה ווס, ניוזבלד

17.8.2011 / 7:00

המאמן בגד בשחקנים, ההנהלה תסכלה את הצוות המקצועי וסוד ההצלחה נפגע. הכתב הבלגי גונטר דה ווס בטור מיוחד על הצרות של גנק, שבמולדתה, משום מה, רואים בה פייבוריטית

גנק בהחלט לא מגיעה במצב האופטימאלי למשחק. שיחת היום במועדון היא עתידו של המאמן פרנקי ורקאוטרן. הסיטואציה מוזרה. כרגע, אף אחד לא יודע מה יקרה איתו – האם הוא יעזוב מיד או יישאר לנהל את משחק הגומלין ביום שלישי. כשכולם מדברים על המאמן, זה משפיע על יציבות הקבוצה והתוצאה במשחק הליגה מול זולט וארגם – 2:2 – לא הייתה טובה. אז מי ינהל את המשחק בבלגיה? אולי מאמן חדש, אולי עוזר מאמן ואולי ורקאוטרן עצמו. זה מצחיק, אבל כולנו מחכים להודעה רשמית.

ורקאוטרן הוא הדמות הדומיננטית במועדון. הוא לא רק המאמן, אלא גם המנהל הספורטיבי ועל פיו יישק דבר. הוא היה האיש שהחליט שמה-15 ביולי ועד ה-27 באוגוסט – כלומר בכל מהלך קמפיין מוקדמות ליגת האלופות – שום שחקן לא ישוחרר. בהוראתו, כל הכוכבים שניהלו מגעים עם קבוצות אחרות חדלו מיד את השיחות. עכשיו הוא עוזב בעצמו ויש לא מעט שחקנים שמאוד לא אוהבים את זה.

אימון גנק הבלגית. קובי אליהו
יש לא מעט שחקנים שלא אוהבים את המהלך של ורקאוטרן. שחקני גנק/קובי אליהו

המאמן היה ללא ספק הסיבה המרכזית להצלחה. הוא לקח קבוצה שסיימה במרכז הטבלה, נתן לה הרבה ביטחון ולקח אותה לאליפות כמעט ללא חיזוק. הסוד שלו הוא הביטחון שהוא מעניק לשחקנים. יילה ווסן למשל כבר שוחרר על ידי המאמן הקודם לשנת השאלה ונאמר לו שהמועדון לא זקוק לו. ורקאוטרן התעקש עליו, עבד איתו ואת העונה שעברה הוא סיים עם 20 שערים.

הקיץ שעבר על גנק היה מתסכל. החיזוק הגיע מאוחר ואימוני טרום העונה התנהלו בסגל קצר מאוד. ורקאוטרן היה מתוסכל, אמר כל הזמן שהקבוצה חייבת חיזוק, אבל ההנהלה רצתה להיות בטוחה שמגיעים רק שחקנים שיכולים לתרום. עכשיו, כשיש פציעות, הסגל הקצר בא לידי ביטוי. שחקן כמו טימותי דורבאל שכבר קיבל הודעה שהוא יכול לעזוב, יפתח מול מכבי חיפה בעמדת המגן הימני. גם השוער לאסלו קוטלס יפתח, כי הרכש הפולני הגיע באיחור ולא יכול להירשם למשחק.

אליניב ברדה: "לא החלטתי אם אחגוג"

פרנקי ורקאוטרן מאמן גנק. קובי אליהו
הסוד שלו הוא הביטחון שהוא מעניק לשחקנים. פרנקי ורקאוטרן/קובי אליהו

גנק משחקת עם שלושה שחקני חוד ובנויה על כדורגל מהיר. הבעיה המרכזית היא הפציעה של קווין דה ברוין. בסגנון המשחק של ורקאוטרן, דה ברוין הוא שחקן המפתח. הוא מהיר מאוד ויכולת המסירה שלו מדהימה, הוא יצירתי ובונה את משחק המתפרצות. גם מרווין אוגונג'ימי יהיה חסר. בשל כך, כל העיניים יופנו לאליניב ברדה. במשחק כזה הוא ירצה לעשות משהו מיוחד. שימו לב גם לווסן שהוא תמיד מסוכן ויכול לכבוש בכל רגע. בשנה שעברה הוא פתח את העונה עם שער בתשעה משחקים רצופים ובכלל, הוא לא יישאר בגנק עוד זמן רב.

התחושה הכללית בבלגיה היא שגנק פייבוריטית, אבל בעיניי הסיכויים יחסית שווים עם יתרון קל לגנק. על הנייר, גנק טובה ממכבי חיפה, אבל בלי דה ברוין ואוגונג'ימי זה בהחלט יהיה קשה יותר. אני מעריך שהמשימה העיקרית תהיה לא לספוג ולנסות לצאת קדימה מתי שאפשר. גנק לא תשתולל בהתקפה, אבל הם לא ישחקו מאוד הגנתי. זה פשוט לא הסגנון שלהם.

למשחק חשיבות עצומה גם מבחינה כלכלית. התקציב של גנק עומד על כ-18 מיליון יורו. קמפיין מוצלח בשלב הבתים יכול לסדר להם הכנסה של לפחות מחצית הסכום. למעשה, המפגש עם חיפה הוא צומת דרכים להמשך העונה. עלייה – ולגנק יהיה קל יותר לשמור על הכוכבים ולמשוך שחקני רכש איכותיים. הפסד – ואני מאמין שלא מעט שחקנים ידרשו לעזוב לפני סוף אוגוסט, בדיוק כמו המאמן שלהם.

אליניב ברדה חלוץ גנק. קובי אליהו
במשחק כזה הוא ירצה לעשות משהו מיוחד. אליניב ברדה/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully