וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלישע לוי באסיפה: "כולכם יודעים למה ברדה מסוגל"

מאמן מכבי חיפה הזהיר את שחקניו מהחלוץ הישראלי של גנק לקראת המשחק בפלייאוף האלופות (ד', 21:45, ע' 5ו-5 HD)

קובי אליהו

מכבי חיפה כבר סופרת את השעות לקראת משחק הבית מול אלופת בלגיה גנק ואליניב ברדה, במסגרת סיבוב הפלייאוף של מוקדמות ליגת האלופות (ד', 21:45, ערוץ 5 וספורט 5HD). הירוקים, ששואפים להגיע לשלב הבתים בליגת האלופות בפעם השלישית בתולדות המועדון והפעם החמישית של הכדורגל הישראלי, ינסו לנצח בבית בתוצאה שתשאיר להם מקום לאופטימיות לקראת הגומלין בבלגיה. כזכור, הקבוצה של אלישע לוי עברה עד כה את בוראץ הבוסנית ואת מאריבור הסלובנית ועכשיו תיתקל במשוכה גבוהה בהרבה. היא תיאלץ לעשות את זה ללא צמד הבלמים, יוריצה בוליאט המושעה ואנדריי פיליאבסקי הפצוע, וכמובן ללא הקפטן הפצוע יניב קטן.

שחקני מכבי חיפה באימון, תמיר כהן (אמצע), יניב קטן. קובי אליהו
רגע האמת מגיע. שחקני מכבי חיפה/קובי אליהו

"יש לגנק מחליפים מספיק מסוכנים"

אלישע לוי ערך הערב (שלישי) אסיפת וידאו לשחקני מכבי חיפה וביקש לפקוח עין על החלוץ הישראלי: "היזהרו מההתקפה שלהם. הם טובים וחזקים באמצע, במיוחד בקישור האחורי".

לאחר האימון חזרה הקבוצה למלון. לוי ערך אסיפת וידאו והקרין קלטת של משחק הליגה האחרון של גנק, בו צפה אלון חרזי. לאחר חצי שעה אמר המאמן לשחקנים: "כמו שראיתם, לגנק יש התקפה טובה וצריך להיזהר. הם טובים וחזקים מאוד באמצע. יש להם קשרים אחוריים טובים והתקפה מהירה וחזקה". לאחר מכן התייחס המאמן לאליניב ברדה. "כולכם מכירים אותו ויודעים למה הוא מסוגל", אמר על החלוץ הישראלי. טאלב טואטחה ואייל משומר התבקשו לצאת להתקפות מתפרצות באופן מבוקר. שחקן בקבוצה אמר לאחר האסיפה: "גנק קבוצה מצוינת והעובדה ששניים משחקי ההתקפה שלה לא משחקים, לא משפיעה על היכולת שלה. למדנו שיש להם מחליפים מספיק טובים ומסוכנים".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

"נצטרך להתעלות ואני מקווה שזה מה שיהיה"

עוד לפני האימון ערכה האלופה את מסיבת עיתונאים הרשמית שלפני ההתמודדות, בהשתתפות המאמן לוי והשוער ניר דוידוביץ'. "אנחנו מתקדמים ממשחק למשחק. בוודאי שזו לא הרמה שאנחנו מצפים מהקבוצה, אבל אי אפשר לצפות שבתקופה זו של השנה נהיה במקסימום", הודה לוי. "אנחנו מתקדמים בכל פרמטר אפשרי במשחק הקבוצתי וההתקפי, וגם מבחינה מנטלית - עברנו שתי משוכות קשות מאוד, ויהיה לנו משחק קשה מאוד ואנחנו מוכנים לכך".

על החלק ההגנתי של קבוצתו, שחסר את יוריצה בוליאט ואנדרי פיליאבסקי וככל הנראה תפתח מחר עם סארי פלאח הצעיר אמר המאמן: "זה נכון שההגנה שלנו די חדשה, אבל אין שום תירוץ במשחקים המסוג הזה. בגלל זה סארי עבד כל שנה שעברה, והוא הרבה יותר טוב, לאיציק כהן יש יותר ניסיון, ואני מרוצה מהמשחק שלו. אני מצפה שיעזרו לשחקנים הצעירים בהגנה. משחק הגנה זה לא של חוליה כזו או אחרת, אלא של הקבוצה. אני מצפה שנעשה הגנה קבוצתית טובה, כל השחקנים, מהחלוץ עד השוער, כולם עובדים ביחד כדי לבוא לעשות תוצאה טובה".

על העובדה כי גנק סובלת ממספר פצועים ומאמן שעשוי לעזוב אמר לוי: "מה זה בעיות? אנחנו גם באים בלי ארבעה או חמישה שחקנים מההרכב. גנק היא אלופת בלגיה, קבוצה עם מסורת ויש להם מחליפים טובים, אז זה לא מה שקובע. מה שקובע זה מי שיעלה על המגרש ואיך ישחקו. אליניב ברדה ירגיש בבית, אבל גם מלבד ברדה, יש להם עוד כמה שחקנים לא רעים בכלל. אנחנו מכירים אותם ויודעים שמצפה לנו משחק קשה. צריך לעשות הכל כדי להיות בליגת האלופות".

ניר דוידוביץ' הוסיף: "אנחנו מכירים את אצטדיון רמת גן ויודעים שבשביל אווירה ביתית, אנחנו צריכים איצטדיון מלא. אנחנו קוראים לאוהדים להגיע ולמלא את רמת גן. אם הוא לא יהיה מלא, יהיה לנו קשה. אנחנו עובדים ומתקדמים כל אימון, ומנסים לשפר את התיאום בינינ. במשחק כזה צריך כל אחד להתעלות. צריך להביא את הניסיון, גם לאיציק, שהוא בן 28, יש ניסיון והוא היה בנבחרת, נצטרך להתעלות ואני מקווה שזה מה שיהיה במשחק".

תמיר כהן קיבל הודעה מאלישע לוי כי הוא ייכלל בסגל, כשקרוב לוודאי שהוא יפתח על ספסל הקבוצה.

הרכב משוער, מכבי חיפה: ניר דוידוביץ', סרי פלאח, איציק כהן, טאלב טואטחה, אייל משומר, גוסטבו בוקולי, יאיא סיידו, עידן ורד, אייל גולסה, ויאם עמאשה, ולדימיר דבאלישווילי.

ורקאוטרן: "משחק חשוב לכל הכדורגל הבלגי"

מוקדם יותר אחר הצהריים כבר נחתה בארץ יריבת הירוקים, גנק, וכל העיניים היו נשואות כמובן לחלוץ מכבי חיפה לשעבר אליניב ברדה. "זה מדהים. לא זוכר שהיתה לי קבלת פנים כזאת בארץ", אמר חלוץ נבחרת ישראל הנרגש. איש מפתח נוסף בגנק הוא פרנקי ורקאוטרן, מאמן הקבוצה, שהגיע עם שחקניו והמשחק מחר ברמת גן עשוי להיות האחרון שלו בתפקיד, לפני שיעזוב לקבוצת אל ג'זירה.

גנק לא פתחה את העונה בבלגיה בצורה הכי טובה מבחינתה, עם חמש נקודות בשלושה משחקים. האלופה ניצחה במשחק הראשון 1:3 את בירסחוט, אך בשני המשחקים שלאחר מכן סיימה ב-0:0 מול ליירסה ו-2:2 נגד זולטה וורגם. פרט למאמן ורקאוטרן, שאמור לעזוב לאחר המשחק, גנק תחסר גם את קווין דה ברוין ומרווין אוגונג'ימי הפצועים. בנוסף, האלופה הבלגית חסרה גם את שני המגנים אנתוני ואנדן בורה ואנלה נגקונגקה המוצהבים. המשמעות היא שדניאל פודיל הצ'כי, שמשחק בדרך כלל בקישור, יתפוקד כמגן שמאלי. טימוטי דורבאל בן ה-20 שכבר היה עם רגל וחצי מחוץ לקבוצה, יפתח בעמדת המגן הימני.

אליניב ברדה יפתח בהרכב, אבל בשל החיסורים בחלק הקדמי יש אפשרות שהוא יתופקד באגף השמאלי של הקישור. כרגע נראה שההתלבטות היחידה של ורקאוטרן היא בין הילד אנטוני לימבומבה (17), שפתח במשחק הליגה האחרון, והניגרי קנדי נוואנגנגה, שכבש את שער האליפות. גנק מחפשת להעפיל בפעם השנייה בתולדותיה לשלב הבתים של ליגת האלופות אחרי שכבר הייתה שם בעונת 2002/3. אז אגב, סיימה הקבוצה עם ארבע תוצאות תיקו שני הפסדים.

חלוץ גנק אליניב ברדה אמר במסיבת העיתונאים הרשמית לקראת המשחק: "תחושה מיוחדת. לא יוצא הרבה לשחקן לחזור לשחק נגד קבוצה שהוא שיחק בה וזכה איתה בתארים. יהיה מעניין ואני מקווה שנשיג תוצאה טובה. כקבוצה יש לנו מטרות של קבוצה, ואם המאמן החליט שהוא עושה את הצעד שהוא עושה, המטרות שלנו לא משתנות, שזה להיכנס לשלב הבתים בליגת האלופות ולהצליח בליגה. אנחנו משתדלים שזה לא ישפיע".

ברדה התייחס לשאלה האם יחגוג במידה ויכבוש וענה בחיוך ואמר כי הוא עדיין לא בטוח אם יפתח בהרכב: "תן לי קודם להבקיע ואז אחשוב אם אני אחגוג. אנחנו באים כדי לנצח, וזה יהיה תסריט חלומי. יהיה משחק קשה מאוד".

"תמיד בדקה ה-90 המאמן מחליט על ההרכב, אז אני לא יודע איפה אשחק. בפרטיזן עמדנו בלחץ גדול מאוד מול ארבעים אלף אוהדים, ונגד חיפה אני בטוח שיהיה קרב קשה. יש לחיפה יותר ניסיון מאיתנו. הבנתי שהאיצטדיון לא יהיה מלא וחבל. זה שהם לא משחקים בקרית אליעזר זה נותן לנו יתרון פסיכולוגי, אבל הם רגילים לרמת גן, ושיחקו קמפיין שלם של ליגת האלופות. אנחנו מכבדים אותם מאוד, אבל יש לנו את המטרות שלנו. אני לא מרגיש לחץ, אני מרגיש כיף. להיות במרכז העניינים זה דבר נחמד, אבל צריך להראות על המגרש שאתה חשוב. חובת ההוכחה היא עליי ואני צריך לעשות את העבודה שלי. אני מכיר מצויין את המגרש, ואני מאוד אוהב אותו. יש בו הרבה שטח ומרחבים, ואני אשמח להבקיע גם מחר. זה יהיה התסריט הכי טוב מבחינתי".

מאמן גנק פרנקי ורקאוטרן הוסיף: "המשחק הוא כמובן חשוב מאוד, לא רק בשביל גנק אלא עבור כל הכדורגל הבלגי. אנחנו מקוים לתוצאה טובה, ויודעים שכמה שחקנים לא ישתתפו, אבל אני לא מקבל תירוצים. אנחנו עברנו קבוצות אחרות עם סגל מצוצם ורוצה לתת אמון מלא בכל הבחורים שיעלו למגרש.

"אנחנו נמצאים במקום מיוחד, ויש לי כבוד למכבי חיפה, אבל זו הזדמנות פז לקבוצה שלנו ואני מאמין שנצליח לעלות. הפוקוס הוא על המשחק של מחר ורק עליו. כל הדברים האחרים הם לא חשובים". מאמן גנק על החיסרון של שני שחקנים חשובים בקבוצה: אליניב ברדה ישחק עבור 3 שחקנים. כל מי שמשחק בגנק צריך להיות מוכן לרמה כזאת".

הרכב משוער, גנק: לסלו קוטלס, טימוטי דורוול, נאדסון, טורבן יונלייט, דניאל פודיל, תומאס בופל, דייויד הוברט, דניאל טוזר, אנטוני לימבומבה (קנדי נוואנגנגה), אליניב ברדה, יילה ווסן.

עדכון ראשון: 17:30

הליגה הישראלית טובה מהבלגית? תחשבו שוב

מכבי חיפה בוואלה! ספורט

ליגת האלופות בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully