וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים: כל הסיבות שהביאו להתפטרות של דוד אמסלם

16.8.2011 / 7:00

האזהרות ממקורביו, ההנחתה של פורטיז'ו וההבנה שבמצב הנוכחי בית"ר בדרך לירידה. כך הגיע דוד אמסלם לקו האדום שלו

אחרי אינסוף החלטות אמוציונליות שנבעו מאהבתו לבית"ר ירושלים, קיבל אתמול (שני) דוד אמסלם החלטה רציונלית והודיע על התפטרותו. במשך שבועות שמר המאמן את הכל בבטן, וכבר לפני שבוע וחצי הוא רצה לשים את המפתחות על השולחן בשל המצב המקצועי הקשה, אי היציאה למחנה האימונים, הקושי בהחתמת שחקנים זולים יחסית והעובדה שגם נושא הזרים החל לצאת מכלל שליטה.

בתחילת הקיץ, כשדוד אמסלם עוד אימן יחד עם רוני לוי, הייתה להם אג'נדה ברורה בהתמודדות מול מה שהולך לקרות עם המועדון. "אנחנו נעשה הכל עד הרגע האחרון כדי להעמיד פה קבוצה, אבל יש לנו קווים אדומים ואם נגיע אליהם נרים ידיים", סיפר אז לוי. אחרי שקיבל את ההצעה מסטיאווה בוקרשט לוי לא התבייש לומר לאחר מכן לוואלה! ספורט כי בכל מקרה אם המצב לא היה משתנה הוא צפוי היה להתפטר, ואילו דוד אמסלם הגיע לאותו קו אדום אתמול בצהריים.

בין העזיבה של לוי למינויו של אמסלם כמחליפו עבר יותר מחודש. במהלך אותה התקופה החזיק אמסלם קאדר של שחקנים מבולבלים וניסה להחזיק אותם בתוך אי הוודאות. "אתה תקוע הרבה פעמים מול השחקנים", אמר אז אמסלם. "גם אם אני רוצה להפעיל משמעת חזקה יותר או להתנהל בצורה מסויימת, כל אי הוודאות והעובדה שלכל שחקן שני פה יש הצעה ממקומות אחרים וישמח לשחרור הופכים את זה לבלתי אפשרי".

למרות זאת, אמסלם סחב את הקבוצה ולאחר רכישתה הפיקטיבית על ידי דן אדלר ואדם לוין מונה רשמית למאמן, ונראה היה כי הוא ובית"ר עם הפנים לדרך חדשה. אדלר ולוין נעלמו כלעומת שבאו, המועדון חזר לבעיות הישנות וגם אמסלם. חוזהו של המאמן כלל לא נחתם וכבר אז אפשר היה לקבל רמז מהמאמן שאמר כי "עזבו אותי, שיחתימו שחקנים קודם ואיתי מה שיהיה יהיה".

למרות זאת, אמסלם המשיך להמתין בסבלנות וחיכה לסגירה, בשלב ראשון לפחות עם תומר בן יוסף ומשה מישאלוב. לאחר שלפני קצת יותר משבוע היה לאיציק קורנפיין פיצוץ במו"מ עם השניים ונראה היה שהם בדרך החוצה, אמסלם כבר אז הרים ידיים ואמר לאנשים: "אין מצב כזה בלי שניהם ובמיוחד תומר, גם לי יש קווים אדומים ועם כל הכבוד לא אעשה צחוק מעצמי".

בסופו של דבר בן יוסף חתם לעונה נוספת, אך אמסלם עמד על שלו כי הקבוצה, שהייתה בינונית בעונה שעברה וסיימה בפלייאוף התחתון, לא יכולה לשחרר מאותו סגל 7-8 שחקנים, חלקם בכירים ביותר, ולהתמודד כראוי בליגת העל. אמסלם חזר ודרש מקורנפיין להתחזק בדחיפות בבלם, קשר אחורי וחלוץ איכותיים אך אלו לא היו בנמצא.

אמסלם התפטר במפתיע רגע לפני פתיחת העונה
מכבש לחצים על קורנפיין למנות את אוחנה במקומו
האם אמסלם קיבל את ההחלטה הנכונה? בואו לדבר על זה בפייסבוק

המקורבים הזהירו: "כל האחריות תהיה עליך"

למרות שהיא עדיין מחזיקה בכמה צעירים מוכשרים, לבית"ר יש הרבה מאוד בעיות בסגל. לא מעט אנשים קרובים התריעו בפני אמסלם בתקופה האחרונה שהוא מכניס את עצמו לבור וגורם נזק גדול לקריירה שלו, במיוחד בעונה הראשונה בקריירה כמאמן ראשי. "תמשיך לא לחשוב עם הראש ואחרי שישה הפסדים בשבעה משחקים תלך הביתה", אמרו לו מקורביו. "כל האחריות תהיה עליך ומה יגידו? 'אמסלם לא מאמן'. יש תנאים בסיסיים להצליח בבית"ר שאין אותם כרגע וזה לא משנה אתה או מישהו אחר, במצב הזה בית"ר נופלת".

מעבר לכך, לאחרונה אמסלם שינה את צורת העבודה שלו והחל להביא באופן עצמאי שחקנים דרך מספר סוכנים, במקום כאלה שאחריהם עקב והמליץ איתן מזרחי.

בתוך כל זאת, בכל הנוגע למיגל פורטיז'ו הארגנטינאי, עבר אמסלם חוויה לא נעימה כאשר השחקן הגיע לארץ שלא על דעתו והמאמן ניסה למנוע זאת אך כבר הוצאה אשרה והשחקן היה בדרך לארץ. לא היה מדובר כאן בחתירה מאחורי גבו אלא בסוכן שהציע להביא את השחקן על חשבונו להתרשמות, אך אמסלם לא אהב את המהלך וכעס מאוד כאשר במהלך אחד האימונים המנהל מנחם נידם הודיע לו על הגעתו של השחקן.

בשורה התחתונה אמסלם הציב מתחילת הקיץ קו אדום לגבי הסגל שלדעתו יוכל לצלוח את העונה, וכשראה שמבחינתו הסגל הנוכחי לא עומד באותו רף, הוא החליט להציל את הקריירה שלו, ואולי גם לנסות לזעזע את מי שצריך בבית"ר כדי לצרף לקבוצה מספר שחקנים משמעותיים שלפחות ישאירו אותה בליגה.

במועדון קיבלו בהבנה את החלטתו של אמסלם, ואחד השחקנים סיכם את התחושה כלפי החלטתו ואמר: "אני כבר כמה דקות עם דמעות בעיניים, זה לא משנה אם זה בתור מאמן, יו"ר, שחקן או אפסנאי, זה בלתי נתפס שדוד אמסלם לא יהיה חלק מבית"ר ירושלים, הוא כבר חלק מהיסודות בבית וגן ויש לו דם של ביתר"י יותר מכל שחקן בית או אנשים שעברו כאן. לא משנה איך ולמה, אחרי שהכל יירגע יצטרכו למצוא משהו שיחבר אותו חזרה למועדון, אסור לוותר על אנשים כמוהו שבית"ר היא בשר מבשרם. אני בטוח שהוא יישב בבית הרבה זמן ולא יעכל את זה שהוא כבר לא חלק מבית"ר".

בית"ר ירושלים בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully