וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפיק ניסים: "אף פעם לא חיכיתי לראות מה קורה בישראל"

15.8.2011 / 11:30

אחרי 6 שנים מחוץ לנבחרת ו-8 עונות רצופות באירופה, אפיק ניסים שוב כחול-לבן. חזרה לליגת העל? לא מצד מי שמצהיר: "הצבתי לעצמי מטרה להצליח בחו"ל, איפה שאחרים לא הצליחו". ראיון

בשעה שהכדורגל הישראלי חווה את עונת הלגיונרים הגדולה בתולדותיה, ענף הכדור המוביל השני ממשיך לדבוק בגישה אחרת. כדורסלנים ישראלים מעדיפים, על פי רוב, להישאר בגבולות הארץ, כל אחד מסיבותיו ההוא, ושינוי משמעותי לא נראה באופק. בנוף הזה, אין ספק שאפיק ניסים הוא עוף מוזר. מי שזכור בין היתר מנבחרת העתודה המיתולוגית של שנת 2000 הספיק לשבור שיא של ממש בענף: הכי הרבה עונות של כדורסלן ישראלי באירופה (8). ארבע שנים ושתי קדנציות נפרדות בשטרסבורג; חצי עונה ברוסטוב; חצי עונה בבי סי קייב; שנתיים במדי פרימה ורולי בליגה האיטלקית השנייה; והתחנה האחרונה – נימברוק הצ'כית, לה סייע לחגוג דאבל אשתקד.

ובאותו זמן, עדיין נדמה שבכדורסל הישראלי עדיין לא ממש יודעים כיצד לאכול את ניסים. מרכיב נוסף ובולט בגארד התזזיתי והחידתי (30, 1.80 מ') צבוע כחול-לבן; ניסים שיחק עם הנבחרת הבוגרת באליפויות אירופה של 2001 ו-2005, וזהו. ב-2006 וב-2007 ביקש לא להגיע, ומאז אפילו לא קיבל זימון לסגל הרחב. בקיץ הנוכחי הוא שב למדים הלאומיים תחת אריק שיבק, ויכולת טובה הפכה אותו מועמד של ממש לשרוד את הניפוי האחרון בסגל ולהיות אחד מ-12 השחקנים שיטוסו לליטא בסוף החודש. אם כך, אין זמן טוב יותר לשמוע את ניסים עצמו – זה שתמיד היה שם, זה שלא פעם נשכח מאחור.

אפיק ניסים שחקן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
שוב עולה על מדים כחולים, לראשונה מאז קיץ 2005. ניסים/ברני ארדוב

מבחינה אישית, הגעת בתור סוג של תעלומה לנבחרת: אנשים מבחוץ לא בדיוק ידעו מה אפיק ניסים יכול להביא אחרי הרבה שנים שלא ראו אותך. אתה חושב שנתת תשובה הולמת?

"מי שנמצא בענף הכדורסל מכיר ויודע מה אפיק ניסים עושה בשמונה העונות האחרונות. אני משחק בטופ של אירופה, ביול"ב קאפ, הובלתי קבוצות טובות. מאז שאני פה אני מרגיש פשוט טוב, זה משהו שחשבתי עליו הרבה ומאוד רציתי לעשות; כל השנה דיברתי עם שיבק כי רציתי לבוא לנבחרת. אני מאוד שמח וגאה שאני פה, ואני חושב שעד עכשיו אני משחק טוב, אבל אני יכול לתת הרבה יותר".

אחרי אליפות אירופה ב-2005 הפסקת להגיע לנבחרת. בשלב מסוים צביקה שרף הפסיק להזמין אותך. למה לא הגעת בשנים ההם? האם מאז היו לך רצונות לחזור לשחק בנבחרת, ומדוע הם לא יצאו לפועל?

"כשמסיימים את הליגה ב-15 ביוני וטורניר ההזדמנות האחרונה מתחיל ב-25 ביוני, אז שבוע חופש אחרי שלא ראית את המשפחה והחברים במשך שנה שלמה זה קשה. ביקשתי עוד זמן וזה לא הסתדר. אני מכבד את צביקה ואת ההחלטה שלו. האם נעשה לי עוול? מי שמכיר אותי יודע שאני תמיד רוצה לתת מאה אחוז. כשאתה בא מחו"ל אחרי עונה שלמה ולא יכול לתת מאה אחוז באמת, ואין לך את הרצון, אז אתה מתלבט אם בכלל להגיע וצריך לכבד את זה. אנחנו בני אדם, ומעבר לזה שאנחנו שחקנים יש לנו משפחות וחברים וחיים מחוץ לכדורסל. זה הכל לגיטימי. מי שלא ידע מה קרה בפנים הציג את זה בצורה לא יפה, אבל מי שהכיר אותי, הבין אותי".

בקיץ שעבר אריק שיבק לא זימן אותך כי סיימת את העונה מאוחר. הפעם כבר רצית לחזור לנבחרת. מה השתנה?

"נבחרת ישראל הובילה אותי לחזור, השם של הנבחרת. אחרי כל כך הרבה שנים בחוץ, היה לי רצון להראות שאני כן יכול להיות חלק מהנבחרת הזאת ולהוביל אותה. זה התבשל אצלי הרבה זמן, ואני מאוד מעריך את אריק שלקח אותי ומאמין בי ונתן לי להוכיח מה אני יכול לתת. מאוד התגעגעתי לחדר הלבשה בעברית".

בגיל 22 יצאת לאירופה וחתמת בשטרסבורג. תאר לי את ההחלטה הזאת, במבט לאחור

"מה שהניע אותי אז זה גם מה שמניע אותי היום: לטעום ולראות משהו אחר מישראל. סיימתי את הצבא ורציתי לצאת לחו"ל. יש לי דרכון צרפתי. רציתי להצליח במקומות שאנשים לא הצליחו, ופשוט אמרתי לעצמי, "יאללה, בוא נצא". הובלתי כבר קבוצות בארץ והייתי בכל הסרטים, אז אמרתי, למה לא. מגיל צעיר כיוונתי לחו"ל, אני זוכר שבגיל 14 אמרתי להורים שלי, "אני רוצה להיות שם"".

סגרת השנה עונה שמינית באירופה – שיא כל הזמנים בכדורסל הישראלי. תאר קצת מהחוויות שעברת

"שיחקתי ביורוקאפ והגעתי לשלבים רחוקים, הייתי בפיינל פור של היורוצ'אלנג' עם קייב, לקחתי אליפות בצרפת וצ'כיה, שני גביעים בליגה האיטלקית השנייה, ועוד גביע בצ'כיה. למדתי צרפתית ואיטלקית באופן שוטף, יש לי חברים מכל מקום, ואספתי הרבה חוויות. עם השנים התחזקתי בדת, גם בגלל חו"ל. באחת הטיסות חזרה מאיטליה פגשתי את אשתי. אנחנו נשואים כמעט חודש, ככה שאני רואה רק דברים טובים שקרו לי מאז שיצאתי לחו"ל".

ולאורך השנים לא היו לך הזדמנויות לחזור לישראל? מכבי תל אביב, הפועל ירושלים?

"היו הצעות, אבל בכל שנה זהת לא היה אופציה מבחינתי. לא באה הצעה ממכבי תל אביב, אם היתה כזו אולי הייתי לוקח אותה, אבל לא בטוח. אף פעם לא חיכיתי לראות מה קורה בארץ, תמיד חשבתי רק להישאר באירופה. גם היום, כשאין לי חוזה ואין לי קבוצה, אני לא חושב על ישראל, אני יודע שאני הולך לשחק באירופה גם בעונה הבאה".

ובכל זאת, היו דיבורים על חזרה ארצה. גלבוע/גליל ועירוני אשקלון כבר פנו אליך עם הצעות יפות. אין סיכוי שזה ייצא לפועל?

"מחמיא לי שקבוצות בישראל מתעניינות בי, אבל אני שוב אומר: בשנה הבאה אשחק באירופה. כסף זה לא מה שגורם לי ללכת ימינה או שמאלה. הצבתי לעצמי מטרה להצליח בחו"ל, ברמה ובמקומות שאנשים אחרים לא הצליחו. גם אשתי יעל מתכוננת לעוד שנה לפחות בחו"ל. אני חושב רק על זה ומחכה לראות באיזה מדינה אהיה".

עד כמה אתה רואה את עצמך סוחב ברמה הגבוהה באירופה?

"אני רוצה לחשוב שאני שחקן טוב ועשיתי עונה מספיק טובה במדי נימבורק, גם בליגה האדריאטית וגם ביורוקאפ, כדי למצוא קבוצה ברמה מספיק טובה באירופה כדי לשחק בה ולהוביל אותה. אני רוצה לקחת את הדברים בקלות, כי בסופו של דבר זה יגיע".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
שחקני נימבורק עם אפיק ניסים. מגד גוזני
"גם היום, כשאין לי חוזה ואין לי קבוצה, אני לא חושב על ישראל, אני יודע שאני הולך לשחק באירופה גם בעונה הבאה". ניסים בנימברוק/מגד גוזני

בוא נחזור לנבחרת. זה לא סוד שיש תחרות גדולה מאוד על מקום בסגל הסופי ליורובאסקט, ואתה חזק בתמונה. איך מתכוננים לתחרות כזאת?

"אריק דיבר איתנו מראש ותיאר את הסיטואציה. בכל נבחרת ובכל קבוצה יש תחרויות כאלה, זה לא שחור או לבן, וזו הסיטואציה. יש נבחרת ויש שחקנים טובים והמאמן צריך להחליט מי יהיה, זה לגיטימי. זה קורה בבולגריה, קרואטיה וספרד, זה חלק מהכדורסל".

איך אתה חושב שהתחרות משפיעה על שחקנים אחרים? ראינו את רביב לימונד פורש, מורן רוט כבר נופה

"אני לא נכנס לרביב לימונד, כי אני לא יודע מה הסיבות שלו. יש תחרות ותחרות בריאה, כל אחד רוצה להיות חלק מהנבחרת. כמובן שזה לחץ אחר - יש מין לחץ להוכיח לכל שחקן, אבל אני לא חושב שיש אי נעימות. צריך לשים את הדברים בפרופורציות – אנחנו משחקים כדורסל; אף אחד לא מסתכל על שחקן אחר ומקווה שהוא לא יצליח".

איך אתה מעריך את הסיכוי שלך להיכנס לסגל הסופי?

"אני לא מסתכל על זה בקטע של סיכוי, אני נותן הכל כדי להיות חלק וחלק מרכזי מהנבחרת. אני מאמין שאהיה באליפות אירופה, אבל בכל מקרה רציתי להיות פה כדי להיות חלק מהסגל של ישראל".

באליפות הקודמת, בפעם הראשונה מאז 1999, הנבחרת לא עברה את הסיבוב הראשון. איך הסיכויים שלנו הפעם?

"צריך לעשות הפרדה גדולה בין אליפויות אירופה של פעם לאליפות אירופה היום: שיטת המשחקים שונה ובזמנו הספיק ניצחון אחד כדי לעלות שלב. יש לנו בית מאוד קשה, אריק מדבר הרבה על האופי שלנו הישראלים, ושאנחנו צריכים לתת את האקסטרה, כי זה מה שמאפיין אותנו. מהנבחרות הצעירות ועד התקופה שאני משחק בחו"ל, כל הזמן שחקנים יריבים אומרים לי: "אתם הישראלים, זה נראה שאתם משחקים ונלחמים בשביל הדגל". זה מה שאנחנו צריכים לעשות, לתת את האקסטרה, מעבר לכדורסל, לתת את הדבר הנוסף הזה, שמבדיל את נבחרת ישראל מנבחרות אחרות".

כדורסל בוואלה! ספורט

שחקני נבחרת ישראל יובל נעימי, גל מקל, יוגב אוחיון. קובי אליהו
האם ניסים יזכה להצטרף לקו הגארדים הצפוף הזה? מקל, אוחיון, נעימי והלפרין/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully