וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל באר שבע: קלינגר יכול להירגע

לופא קדוש

11.8.2011 / 15:00

להפועל באר שבע לא נותרו כוכבים העונה, אבל דווקא החיסרון הזה יכול להיות היתרון וליצור תלכיד לוחם ומפתיע. לופא קדוש מנתח

מאמן: ניר קלינגר

חמש שנים אחרונות: 2010/11: מקום 9. 2009/10: מקום 9. 2008/9: מקום 3 (ליגה לאומית, עלתה ליגה). 2007/8: מקום 4 (ליגה לאומית). 2006/7: מקום 4 (ליגה לאומית)

באו: מרצ'ין צבאי, לואיס טורס, יניב איפרגן, שמעון הרוש, לאריה קינגסטון, אמג'ד סלימאן, עידו אקסברד, מוטי מלכה

הלכו: איברהים בסיט, משה אסולין, ליאור אסולין, ליאל זגורי, אוהד כהן, איברהים עבדול ראזאק, ג'יימס ביסו, ליאור ז'אן, נדב קידר, ערן לוי, יחיאל צגאי, דוד רביבו

סיבה לאופטימיות

הפועל באר שבע זה מועדון גדול. יש לו קהל ובעלים מסודר שמאפשרים להיות אופטימיים. אבל העונה שעברה הוכיחה שהדברים הללו לא מספיקים לקבוצה כדי להצליח, ראה ערך מכבי תל אביב. המסורת משפיעה, אבל מה שאמור לעזור לה באמת היא העובדה שהקבוצה מתוקשרת ויש סביבה לחץ מהמקומונים והתקשורת הארצית. ככל שרמת העניין בקבוצה גדלה, כך היא הופכת למעניינת יותר והלחץ סביבה גדל. לולא הקהל שלה והעניין שהיא מעוררת בתקשורת, אני בספק אם היו לה כלים להצליח. הלחץ החיובי הוא חלק מסוד ההצלחה שלה.

סיבה לדאגה

בכל קבוצה שנכשלת, מתחיל הלחץ. השאלה היא באיזה לחץ מדובר. בגדול, עדיף להיות בקבוצה עם לחץ מאשר להיות בקבוצה פרווה, ללא אוהדים שלא מעניינת אף אחד. בבאר שבע רמת הציפיות גבוהה מבחינת התקציב, הקהל והתקשורת ולכן הלחץ הזה יכול לקחת את הקבוצה גם למקומות פחות טובים. הלחץ הכי גדול במועדון היום הוא סימפטום העונה שעברה. בעשר השנים האחרונות הקבוצה ירדה ליגה, המועדון כמעט התרסק ופשט רגל והבעלים התחלפו. מה שקרה בסוף העונה שעברה הוא דוגמא טובה ללחץ שלילי. הקבוצה כמעט ירדה ברגע האחרון לפלייאוף התחתון, ולולא הנקודות שהעניקו לה בבית הדין היא הייתה מועמדת חזקה לירידה. הסימפטום שעשוי לחזור הוא הסיבה לדאגה. באר שבע הוא מועדון בסדר גודל בינוני פלוס, אבל לא מסוגל להתחרות עם מכבי חיפה והפועל תל אביב, שאחרי עונה בינונית פתאום מתמודדות לאליפות. ספק אם מה שקרה לא יחזור, במיוחד לאחר שהיא לא התחזקה בצורה משמעותית.

הברומטר

אתם תצליחו לאתר שחקן מוביל בסגל כזה? אם אתם לא, בוודאי שלא אני. לבאר שבע אין שחקן מוביל, כי רוב השחקנים המובילים עזבו אותה בסוף העונה. המשחק הקבוצתי הוא זה שינחה את ניר קלינגר העונה, והוא זה שמסוגל לקחת את הקבוצה צעד אחד קדימה. פעם הוא היה מאמן צעיר, היום יש לו מספיק ניסיון בכדורגל כדי להפיק יותר ממה שהקבוצה הזאת שווה. אין לו קבוצה אטרקטיבית כמו בתקופה שלי ולכן הוא יצטרך לבנות את המשחק האגרסיבי, הלוחם, הקבוצתי, הטקטי. הקבוצה הזאת תימדד, לטוב ולרע, על אפקט הקבוצתיות. קלינגר מסוגל להצליח בכך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

מבחן המאמן

המעמד של קלינגר בקבוצה איתן. הוא מאוד מנוסה ומאוד מתאים למערכת. זה לא עוד מאמן פראייר. הוא יודע להתחבר לקהילה, לעם, לתקשורת, הוא יודע את העבודה טוב מאוד. אין מאמן שיכול להיות רגוע בקבוצת כדורגל, אבל יחסית למאמנים אחרים הוא יכול להיות רגוע בקבוצה. יש לו את הגב של אלונה, יש לו את הגב של הקהל.

תחזית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully